18.12.2011

ARICI MİSAFİRLERİM VAR


15/12/2011 Perşembe günü Afyon'lu arıcı Mehmet Sürücü ve hanımı beni iş yerimde ziyaret ettiler. İlhami abi aradı Mehmet beyler bizde sana da uğramak istiyoruz yerinde misin, buyurun dedim.

Hafta sonu olmadığı için çok uzun bir sohbet olmasa da oradan buradan derken bir sürü yerlere girip çıktık. Mehmet beyin kafasına takılan bazı şeyler vardı onları izah ettim. Kendisi de bizleri memleketi Afyon'a davet etti, ben gelirsem böyle az gelmem diye espiri yaptım. Nasipse neden olmasın, inşallah demekten başka elden bir şey gelmiyor. Bir yerdende diyorumki bizde bu kafa varken bir gün mutlaka geliriz:::))

Son cümleyi içimden kendime söyledim.




Mehmet bey ve eşi bizlere ikramlarda bulundu.




Çam sakızı çoban armağanı dedikleri bu olmalı. Afyon ekmegi, ezilmiş haşhaş ve ayva.

Bu esnada ayvayı belediyede arkadaşlara da ikram ettim acayip bir şey. Sanki elma gibi sulu, çok güzeldi.

İnşallah bizde ileride elimizden geldiğince ikramlarda bulunuruz.

Yemek işlerine filan takılmadılar aslında bir hışır yapılabilirdi ama olmadı.

Daha sonra İlhami abiyle birlikte kendilerini yolcu ettim.


Özel bir ana arı.
17/12/2011 Günü kışlattığımız ana arı kutularının durumları ve beslenmeleriyle ilgilendim.

Bu kutudaki 5 numara bir diyorum kovana alayım bir bakıyorum burada yırtınıyor bırak bakalım ne olacak arasında gidip gelmeme rağmen ilk verdiğim kararda şu ana kadar sadık kaldım ve kutuda kışlasın istiyorum.

Aslında riske edilecek ana arı değil, ipin ucu sizde olunca hiçte önemli değil diyorsunuz, aynısından üretebildiğiniz müddetçe her türlü risk almaya değer.

Yani biz saf arıyı bile kutuda kış latırız.



İki ana arı çiftleştirme kutusunda, 2 çıtada yavru faaliyeti vardı. Normalde tüm kutu gözlerinde tek çıtada faaliyet oluyor bu mevsimde. Bu resimde bir işiçi arının sırtında varroa var, hemen önündeki işçi arı ise yeni doğmuş.



Bu kutuda bir çıtada yavru vardı, zaten verilen şuruplarla yavru alanlarını her geçen güz azaltıyorsunuz.


yavru olmayan çıtalar sırlanmış veya açık stoklar mevcut.



Bir kolonide bal ne kadar çok ise, kışın yukarıdan bakıldığında o kovanda arı yok zannedersiniz. Çünkü işçi arılar sırlı balın üzerinde değil, çıtanın alt eteklerinde sırsız bal olan yerlerde salkıma girerler.



Çok önceden verdiğimiz kek poşetini almayı unutmuşuz, arı ne tırmalamış. Saklama poşetini arılar çok rahat parçalıyor, bu bir yerden iyi bir yerden de kötü. Bazı parçaladığı poşetle girişi tıkayabiliyor. Kek uzun süre alındığı için daha kalın poşetle vermek daha iyi olur kanaatindeyim, kalın poşeti arı tırmalayıp kopartamaz.



Kutuların stok yüklemesini hazır çıta bal vererek karşıladığımız gibi bardakla koyu şurup vererek te yapıyoruz. Plastik şeylerde işçi arılar boğulmaması için mutlaka dikine parçalar konmalı bu sap saman gibi malzemeler olurken, çıta parçaları da olur. Köpük bardakta ise bunlara gerek yoktur. Bazen bazı şeyler için elinizde ideal malzeme yoksa ve yapılacak şey çok gerekliyse, pet şişeleri bile kesip bu şekilde işlemi uygularsınız. Çoktan beri bu kadar güzel hava olmamıştı. Pazar günümüzü ormana ayırdık.



Bir tanıdığımın var mobilya cilası yapar. Onları da cumartesi ziyarete gittim. Hem balık hemde kara avcılığında iyiler. Buradaki ortak noktamız ise av.

2.5 Aylık bir av köpekleri var, yeni yetiştiriyorlarmış. Annesi İngiliz seter, babası rus lavrak seter. Avcılar bu cinslerin veya ırkların ne kadar kıymetli ve değerli olduğunu bilir. Minicik hayvan saklanan ördeği bulup getiriyor, şimdiden fermaya duruyor, bazı şeyler kanında var.

Ava giderken Sivas Kangalı götürseniz bir işinize yaramaz, herkesin işi ayrı. Yada ava giderken sokaktan tutun bir köpek götürün, bakın ne avlar kaçıracaktır.

Arıcılıkta ise ırk ve F kavramlarını henüz bir çok kişi bilmediği için arıcılıkta gerekli üretim ve ilerlemeyi şu ana kadar yapamadık. Ne verdilerse yedik, ne dedilerse tamam dedik ama işler bize söylendiği gibi değilmiş.





Ana arı çiftleştirme kutusu kontrolü, arıcılık... ile Ali_Turk

Cumartesi günü kontrolü yapılan ana arı çiftleştirme kutularından video aldım.
18/12/2011 Günü ise o kadar yağmur yağdı ki bol bol yattım.
Hayırlısı olsun bakalım.

9 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yav alem adamsın be:/( o şeffaf bardakları Fatihin sahlep bardaklarına benziyor yoksa..:( umarım fark etmemiştir yaw. neyse kutuların maşallahı var abi. Ayvayıda yemişin daha ne istersin hayattan:) sağlıcakla kal abi.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,ana kutuları iyi gözüküyor.5 numaralı ana arı kutusunu istersen yolla ben özel bakarım.Günde 3 defa invert şurupla beslerim.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi hiç bir şeyde gözünden kaçmıyor, bardakları gördükçe salep içtiğimiz aklımızdan gitmesin istedik::)))
Abi bu sene son bahar iyi olmamasına rağmen kutularımız iyi durumda.
Evet ayva yemek herkese nasip olmuyor::)

Vecdi abi sizin orada bu kutu yaşamaz. Çok soğuklarda bu arı miktarı yetersizdir, geçtiğimiz sene senin daha güçlü maşandızlar söndüydü yanlış hatırlamıyorsam. Bu kutu bahara çıksın senindir hiç kafanı yorma.
Sağlıcakla kalın.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Misafirin bol olsun abi... Hep sen mi misafir olacaksın ben sana gelirken bir otobüs dolusu arıcı getireceğim heberin olsun...
İşlerinde kolaylıklar dilerim.

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Maşallah kutulardaki kapalı yavrular çok güzel görünüyor.Bizim burda nerdeyse ikibuçuk aydır tane yavru bile göremedim.Çok soğuk kurak bir kış geçiriyoruz.Allah hayırlısını versin selamlar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Ali abi hiç bir zaman misafirsiz kalmadık, yaz kış gelen giden eksik olmuyor. Sende öylebir demişinki sanki ben hep geziyorum sanacaklar bilmiyenlerde.
Şekerli abim sen gelecem derken sana iki otobüs dolusu gelmesinlerde::))

Eyüp bizde her sene 12. ay sonuna kadar yavruda olurdu balda gelirdi bu sene iki aydır 15 derece üstüne çok nadir çıktı. Kovanlarda genelde çok az yavru var. Kurular ise çogalabilmek için yırtıyor kendisini, koloniler ne kadar zayıf ise o kadar çogalma egilimi çok oluyor bu ırk için söylüyorum.
Kuraklık ülkemizin genelinde var, bizdede çoktan beri yağmıyordu, bu pazar aralıksız yağmur yagdı. İnşallah kış yağışlı geçer yoksa kurak bir kışın baharı olmaz.
Sağlıcakla kalınız.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Vayyy :::))

Demek sendeyiz.....

Ali Abi baskın ne zaman...

Bakanım ; sen iyisimi yavru felan deme hafta iç hafta sonu ava çık tavşan yakalamaya çalış :::)))

SLM ve Muhabbetle...

Mehmet Yüksel dedi ki...

Maşallah görüntüler çok güzel abi,bu zamanda yavru düzeni çok iyi.
Kayıpsız bir kış geçirmen dileklerimle,Selamlar Saygılar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Slmlar Yusuf.
Benim anlamadığım nasıl bende oluyorsunuz.
Gelceksenizde baskına gerek yok haber verin gerisi kolay. Bu havada ne tavşanı ne avı::)))
Tavuk çiftliği olan arkadaşları ben biliyorum....


Mehmet bu zamanda normal şartlarda kovanlarda yavru kalmadı, kutu nufusunu artırmak için tırmalıyor hepsi bu.
İnşallah tüm arıcılar kayıpsız bir kış geçirir. Sen senin kovanlara delik açan ağaçkaganı bir an önce etkisiz hale getir. Cesedinide bana yolla, baskına gelenlere ikramda bulunayım::))

Sağlıcakla kal.