13.04.2012

ARI ALMAK İÇİN İZMİR VE AYDIN ZİYARETİMİZ

Bu sene bahar gelmek bilmiyor, hala bir sıcak bir soğuk dalgalanmaya devam. Oğlum Enes Emin için arılık kuruyoruz, bu yılki performansını çok merak ediyorum. İnşallah başarılı olacak, öbür seçeneği düşünmek bile istemiyorum, yoksa tüm işler başıma kalır.

Bölmeler için arı lazım ve Egeye açılıyoruz.


Yolumuzun üstünde eski hacı, sofi amcam, Halil Şekerci'yi ziyaret ettik. Kendisi şu an inşaat işlerine girmiş, binalar yapıyor, sağlık durumu konusunda doktoru arayıp, sen nasıl doktorsun, burada kalbinden sorunu olan bir hastanı arayıp sormaz mısın dedi::))

Yola devam ediyoruz. Bu esnada yağmur hiç durmuyor.



İzmir'deyiz. Oktay bey bizi çoktan beri davet ediyordu, bir türlü gidemedik, nasip bu güneymiş. Bu arada yağmuru İzmir'e götürdük. Oktay beyin arılık, geçtiğimiz sezon bu arılık ta sabit olduğu halde 3 bal hasadı yapıldı.


Gezdiğimiz yerlerde hep dikkat ettim başka arılıklar da katlı arılık yoktu. Maşallah Oktay bey işi öğrenmiş durumda, bu arıyı kullanamayanlar iyi baksınlar. Resimde Oktay'a yardımcı olan komşu arıcı. Arılara bakarken etrafı kesememişim, kafayı bir kaldırdım her taraf mandalina.


Hemen mandalinalara dalış yaptık, engel olanlar oldu ama nafile.


Biraz dağılsak ta hedef isabet aldı::)) Yani işlem tamam, mandalinaların biraz suyu çekilmeye başlamış ama sanki bal gibiler di. Yiyen yok, bunlar yenmez mi? yav....


Disiplinli bir arıcı, her şey dört dörtlük diyebilirim. Bizim ilk sanal öğrencilerimizden, her geçen gün yükselmeye devam ediyor, bu bizim kalfa gibi, ikide bir kazan kaldırıp ustalık belgesi filanda istemiyor::))

Arıcılık aslında yönetme sanatıdır. Bunu bir başka şekilde izah etmek gerekirse futbolda teknik adamlık gibi bir şey.

Dünyanın en iyi futbolcularını bir takıma toplayın, teknik adam dizilişi yanlış yapıp, forveti kaleye, kaleciyi forvete alırsa, sonuç hüsran olur.

Ülkemizde ise ne hikmetse, takım dökülüyor, her bahara tarumar olarak çıkanlar hala akıl veriyor. Akıl verenlerin kariyerini, yaptıkları belirler. Yani "ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz"


Tüm kovanların kayıtları var. Bu arada Plastik altlık ve petek yapan Ersel bizi ziyarete geldi, nasıl iş anlamadım, Erselin arşivimde resmi yok.


Ersel bana lazım olacağını bildiği iri gözlü plastik erkek arı üretim çıtası getirmiş. Birisini kendisi kovanda denemiş, o çıtayı da bana verdi, bende bu gün ana arı başlangıçlarını bozup, Gebze'deki erkek üretimi yapan katlı kovanlardan birisine bu çıtayı verdim. Çıtayı verirken resimledim,bir kaç gün sonrası da resimleyeceğim.


Pazartesi akşam Oktay beyin evindeyiz. Gece orada kalıp, ertesi gün Aydının Söke ilçesine hareket ettik.

Yağmur kesik kesik yağmaya devam ediyordu, biz Söke'ye geldik. Bir baktım tavuk ve horoz satışı yapılan bir reyon. Çeşit çeşit mutlu tavuk ve horozlarrrr.,

Bizden tavuk ve horuz kıskananlar, bu resme bakıp utanır mı? bilemem. Memlekette ne adamlar var, ihtiyacı olan olur diye, sokağın ortasına tavuk horoz koymuşlar::))

7 yorum:

yunus dedi ki...

helal olsun sana ali bey seninle gıpta etmemek mümkün değil sevgili yeğenim enesede allahtan kolaylıklar diliyorum her şey mükemmel bizde sizin sayenizde arıcılığı öğrenecez allah emeklerinizi boşa çıkarmasın kalın sağlıcakla

yusuf şimşak dedi ki...

SLM....

Sayın Bakanım.

Bu aralar İzmir'e kabine habire kaçıyor.Biz kabineden kaçak var derken,bu sefer de Bakan kaçtı:)

Hayırdır inşallah...

Her halde mutlu tavukları ziyaret etmeye gitmedin::))

SLM ve Muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi arıların hayırlı olsun. Hacı abinin rahatsızlığı kalpden, bu hastalığa göre ilaç var ama hacı abi yaşlı ters etki eder kaybederiz mazallah adamcağızı:)İnsan o tavukçudan bir yaşlı tavuk alır dönüşte miriliye bırakırdı. Oktay abiyi yakın döğüş konusunda uzman bilirdim:/( yazık mandalinalara sahip çıkamamış:)sağlıcakla kal abi..

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

bakanım hoş geldin,
haberimiz olmadı ki güle güle diyelim..
dikkatimi çekti ekip bu yaz parçalandı herkes bir tarafa gitti
haberimiz olsaydı bizde alırdık daha uygun olurdu gibime geliyor....

oktay beyede uğramşsınız bizlerinde vekaleten selamlarımızı söylemeyi unutmamışsındır inşallah..

maşallah eneste bu işe bayağı ısınmış görünüyor. Başarısız olma ihtimalini göremiyorum. Velevki öyle bile olsa taslanma biz negüne duruyoruz ihtiyaç duyduğunda bir telefonuna bakar...

tavuk horoz muhabbeti gırla gidiyor ama daha bir icraat göremedik. en iyisi ben size bir eşkiya tavuğu yapayımda görün.:))

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey ,izmir gezisi ülkemizin florasının ne kadar arıya uygun olduğunu gördük.Arıların hayırlı olsun.Saglıcakla kalın.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi arıların hayırlı olsun,izmir bölgesi arı bakımı için çok uygun
bir yer doğru söylüyorsun,resimler harika görünüyor.Enesin arı çiftliğide hayırlı uğurlu olsun,çiftlik güzel görünüyor.

Selamlar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yunus abi gıpta edilecek neyimiz varki, sıradan arıcılarız. Enes şimdilik iyi gidiyor, bundan sonra inşallah sorun çıkmaz, Allah herkese kolaylıklar versin.

A.s Yusuf.
Yav ne kaçması, bir aydır planlar yapıyorum, Mersin, Antalya, Aydın, Muğla, İzmir ve Balıkesir dahil, her tarafla görüşmeler yapıyordum. Bu işte en uygunu en yakın olanıydı,oralara gitmişken Oktay beyi es geçemezdim, sağ olsun o bizi biz onu seviyoruz, bana çok yardımları oldu.
Tavuk konusunda ne diyeyim, ben sadece yiyiciyim, bu sıra baktım yumurtalar havada uçuşuyor, bende başlasammı diyorum. Bu günlerde Erzincan'dan İstanbul'a kuluçkalık yumurta sevkiyatı var::)) Bende göstermelik bir kuluçka makinası yapıp, yumurtaları tereyağında halledip, civciv üretimi yapabilirim::)))

Muhteşem abi sağolasın. Bir gittik memeleket 6 dereceye kadar düşmüş geziyi yarıda kesip koşarak geri döndün ba::))
Hacı aynı bildiğimiz hacı ba.
Yaşlı tavuk niye alayım, genç bir piliç bulup, o dul horuzdan kurtulmak lazım değilmi, başıma bela oldu, nerden bulaştık bu dünürcülük işlerine....::))

Oktay bey, senmi be ustasına kıysın.


Zafer abi bak kaşınıyorsun, birisi gel bir balık ısmarlayayım dedi, kalkıp Söke'ye gittim, bence kendine dikkat et::))
Zafer abi, ne zaman başım sıkışıp seni aramış isem, hiç bir zaman yok demedin, inşallah başımız sıkışmasın, sıkışırsak numaranı biliyorum::)) Eşkiya tavugunu nerde ve nasıl yiyecez ip ucu ver::))


Vecdi abi ülkemiz gerçekten cennet, bazı vurdum duymazlıklar neticesinde arıcılığı bilimsel yapamıyoruz. Bizim dediklerimiz eninde sonunda gerçekleşecek ama iş işten geçmiş olacak, bunu en geç 5 sene sonrası görecegiz inşallah. Bilimciler at gözlüğü ile bakıyor, devletede bu kişiler yön ve görüş verdiği sürece, devletimizde farkında olmadan bazı konularda hata yapmaya devam edecek. Dünyanın hiç bir yerinde koca ülkeye bir ırka mahkum edilip diğer ırkları yok edilmesi seyredilemez, biz seyrediyoruz.Zaten bildiğimiz arıyı başka ülkeler kullanmıyor, bizede kasıtlı monte edildigini düşünmekteyim, bu işin arkasında Amerika var, bizim gelişmemizi istemezler.

Mehmet sağ ol, İzmir olsun diğer yerler olsun, acayip flora var. Bak baharda açan çiçekler bir bir bitiyor, bizimkiler arı geliştirmeye çalışıyor, çalışmış olduğumuz arılar ise yazın ortasında bal alacak duruma gelir, vay ki vay. Bu böyle gelmiş böyle gitmeyecek inşallah.

Abi Enes'in arı üretim çiftliği süper olacak, ben bile kıskanmaya başladım::))
Sağlıcakla kalın.