15.04.2012

ARICILIKTA YOĞUN İŞLER BAŞLADI

Aydın Söke dönüşü getirmiş olduğumuz arıları istediğim yere indiremedim. Zaten hafta başı yağış vardı, biz İzmir'de iken yağdı, Aydında iken yağdı, aynı yağış Gebze'yede yağmış. Gece saat 2 gibi arıları Enes'in arılığa indirmek için gittim, tali yolu inip inceledim, girmek imkansız geri döndüm, geçen seneki püren yerine indirip, sonra taşıyayım diye karar verdim, bir yeri defalarca denememe rağmen geçemedik. Bereket genede batmadık. En son yola yakın bir boşluğa indirip arıları açıp sabaha karşı evime varabildim. Arıları indirdiğim yerin hemen dibinde evler ve seralar var, bir sıkıntı çıkmasın diye acayip tedirgin oldum. Muhtarı aradım durum böyle böyle diye, dedi akşama traktörle gelip alırım. Ben gündüz bir kolaçan ettim arılar hemen polen çekmeye başlamışlardı.


Sera ve evlerin yanına indirilmiş ruşet kovanlar.


Her taraf çamur ve su. Akşam sağ olsun muhtarımız traktörle alıp bizi yeni yerimize taşıdı.


Ertesi gün tüm ruşetleri açıp içlerinden birer devşirme koloni için çıta çekiyorum. Bir ruşette acayip arı kırılmış, nedenini anlayamadım, hemen diğer ruşetleri sıradan bir gezdim, bir ruşet önünde biraz arı ölüsü gördüm, sırayı bırakıp o ruşeti açtım. Bir avuç filanda içeride ölen olmuş, başka sorunlu ruşet yoktu. Her ruşete yemlik koyup, şurup verdim.


Devşirme koloniler oluştururken genelde tamamen kaplı yavruları seçtim, çünkü bu koloniler larva transferinde kullanılacaklar.


Böyle çıtalarla 9 çıtalık koloniler oluşturdum, yeni doğan arılar bu koloniye sığması imkansız, 9 kapalı yavrulu bir koloni, yavrular doğduğunda en az 30 çıta eder::)


Devşirme kolonilerde hemen beslenmeye alındı. Bu arada hava sürekli yağmakta. Bir hafta izin aldık, yağışlar sayesinde doğru dürüst iş yapamadım desem yeridir.


Janter ekipmanlarını taban parçasını zımba ile çıtaya tutturmak daha kolaydır.


Geçenlerde İzmir taraflarında birisinin janter ekipman çıtasını gördüm, ne tırmalamış be::))

Her köşeye bir çivi ve çiviyi katla, birde zorladın mı, memeler çividen çıkabiliyor::))


Havalar musade etmese de bu gün larva tarnsferi başlattım. Almış olduğumuz arıların her bir çıtası bir koloni olacak. Yaklaşık 200 parçaya bölünecekler. Enes Emin arı üretici olacak. Yani arı üretim çiftliği. Ben bundan sonra başka işlere bakacağım, işsiz kalanlara filan iş temini gibi::))

Özel işler yani...


Tecrübelerimizi herkesle paylaştığımız gibi, oğluma da öğretmeye başladım.


Ana arı üretimi yapılan meme çıtalarının yanakları 2 veya 2,5 cm indirilmeli. Bunu katılmış olduğumuz ana arı kursunda öğrendik. Bana göre daha az salkım olur, fakat bunu kesinlikle uygulayın dediklerine göre böylesi daha iyi demek ki.


Beş devşirme koloni oluşturulmuştu, soğuk ve yağmur olamasına rağmen işlem tamamlandı, bir memeyi yolda düşürmüşüz dönüşte buldum. Yağışlardan dolayı Enes Eminin arılığına araba ile çıkamıyoruz, en az 500 metre tabanvayla devam::))


Ana arı memelerinin tutturulduğu çıtaların yanak bölümleri inceltim.


Arılık şimdilik böyle sağa ve sola bu arılık dahada büyüyecek inşallah. Önümüzde bölmeleri yapabilmek için 10 gün var. Havalar yağmasa ve ısı yüksek olsa hemen parçalayacağım fakat yağış var, soğuk var, mecburen memelerin 10 günlük olmasını beklemekten başka çare gözükmüyor.

Arılıkta alan sorunumuz olmayacak, şu an sadece hava muhalefeti sorunu var::))

14 yorum:

Unknown dedi ki...

selamun aleyküm ali abi kolay gelsin allah yardımcınız olsun enes emin yeğenimede vermiş olduğun görevde üstün başarılar diliyorum selam ve dua ile allaha emanet olun.

miriliburak dedi ki...

Hadi hayırlı olsun.

Hayırdır abi özel iş derken ? :))

muhteşem turunç dedi ki...

Abi haydi hayırlı olsun. Enes de inşallah tez zamanda kalfa olup ustalık için sırasını bekler.:/)

Mustafa Doğan dedi ki...

Rabbim Yar ve yardımcınız olsun. Hakikaten meşakatli olmuş. Ama her zorlukta bir rahmet vardır. Rabbim emeklerinizi zai eylemesin.

Unknown dedi ki...

Abi hayırlı uğurlu olsun,selamlar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Asım abi sağolasın, Enes'in diğer arılarla tanışması iyi oldu::))
Bundan sonra kendi arılarına daha iyi sahip çıkar.

Fatih sağolasın. Özel işlermi dedimdi::))
Bizi izleyen bir kesim var, arıcılıkları sadece bizlere endeksli, hav havlar işsiz kalmasın diyorum, onlarada özel ilgi gerekiyor...
Kendimize özel olanlarımızda olacaktır, zaman içinde hepsini paylaşırız, biz sadece yazmıyoruz.

Muhteşem abi sağolasında, işi hemen niye belgeye dayandırıyorsun, biz ne etiketliler gördük, bahara dökülüp çıktılar, biz erkek arı çıtası gösterdik bir ay öncesi, adamların yavrulu çıtası yok, mevsim ise aldı başını gidiyor.

Mustafa sağolasın. Arıcılıkta basit iş yokki, öyle olsaydı her şey günlük gülistanlık olurdu, hiç olumsuzluk olmazdı dimi. Birde arıcılık çapınıza göre iş boyutu artıyor, dün siftah larva transferi yaptım 149 adetti, bunu bir başkası ömür boyu yapamaz, bizim siftah bu, birde yapılacak bölme sayısı 200 üzeri olacak, bu yapmış olduğumuz, transferler yetmeyecektir::))
Çalışıyoruz, çalışmayınca hiç bir şey olmadığını hepimiz biliyoruz, gelişmek yatmakla olmuyor.


Mehmet sağolasın, sizede selamlar.



Sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Muhtara helal olsun.Uyanık adammış vesselam.Bedava yer tahsisi yaparken ,traktör kirasını getiri olarak düşünmüş::)))

Yatırımcının akıllısını sever ve takdir ederim::))

Enes'in çiftliğinin alt yapısını nerdeyse oluşturdun sayılır.Fazla kalmadı ha gayret.

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slm Yusuf sen muhtarla filan ortakmısın bu nasıl konuşma::))
Yatırımcının akıllısını herkes sever be.Yatırım demek üretim ve kazanç demek, yoktan bir şey çıkmaz.

Enes şimdilik olaylara seyiğrci gibi ama yakında elini taşın altına koyacak::))
Dün kendine bir ajanda al ve kayıtlara başla talimatı verildi....
Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Ali abi selamlar,hayırlı olsun Enese başarılar.Sağlıcakla kal.Kolay gelsin

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey ,larva transferleri hayırlı olsun.Enesin bir an önce kalfalık belgesini ver,kadro bekleyen Muhteşem agbey var,ustalık belgesini alır.Saglıcakla kalın.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Abi hayırlısı olur inşallah, Allah utandırmasın...

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Ali abi tıransferlerin hayırlı olsun,Allah kolaylık versin,sağlıcakla kal abi.

Uğur SEZER dedi ki...

Hayırlı olsun şimdiden.Allah yardımcınız olsun

yüksel özsoy dedi ki...

Ali abi hayırlı olsun. Allah kolaylık versin. Sizi hem keyifle takip ediyor hem ögreniyoruz. Ögrendiklermizide uygulıyor sonrada ihtiyacı olanada anlatmaya çalısıyoruz.