4.05.2012

ARICILIK VE ZAMAN SORUNU




Nihayet mayıs ayına girdik. Bu yıl geçtiğimiz yıldan daha sert ve bahar geç gelse de, iş olarak geçen yıldan bir ay öndeyim. Geçtiğimiz sene ilk kutu arılandırmaları mayıs ayının 15 şinde filan yapılmıştı, hatta arılandırmayı ben yapmamıştım::))

Ben geçen sene 9 mayısta umreye gitmiştim, sevgili kalfamla hacı kutulara arı doldurup, ana arı memeleri dağıtıyorlardı.

Bu yıl ise mayıs ayının 15 de ilk tur yapılan ana arılar hazır olacaklar.

Yıl ne çabuk gelip geçiyor.

Bu arada zaman işleri kovalamak için yetmiyor.

Elimizdeki arılar Anadolu olunca, balkonda bile arıcılık ve ana arı üretimi yapabiliyorsunuz.

Bu arılar sakin, yağmacı değil, oğul meyil çok az, birazda sizinle alakalı bu oğul meyil, ayrıca acemiler bu Anadolu arısıyla çalışamıyor, bu arı yönetilmek ister, yerli veya eko tipler gibi ne kazmalık yaparsan yap kaldırır cinsten değil onu belirteyim. Yani sizin beceriksizliklerinizi bu hayvan anlıyor, ben bu işi çok iyi bilirim diyenleri, bir şey bilmediklerini kanıtlayıp çizip atan bir Anadolu arısı...

Bir yerden seviniyorum bir yerden üzülüyorum. Mehmet Yüsel Mengen e geldiğinde 2 kovan arı hediye etmiştim, arılara doğru dürüst bakıp çeken yok, köyde arı kalmamış, ne gariptir ki benim verdiğim arılar hayatta. Ailecek son baharda Almanya'ya gidiyorlar geçen hafta Sadık amaca köye yazlamaya geldi.


Marangozdan bu sene bir türlü çıkamadık. Büyük ihtimal bu ay işimiz tamamen bitecek, son turda bazı işleri Cemil ustaya yıktık. Baktı gitmiyoruz, işi bitireyim de şunlardan bir kurtulayım demiştir::))


Hafta içi en sevindirici işlerden birisi, yeni ruşetlerin bölmeleriyle alakalıydı. Bu bölmelere acayip malzeme gider. Ondanmı alsam, bundanmı alsam derken, bizim kayınço halıcılığın yanında, laminat parkecilikte yapıyor.

Bir soralım elinde atıl böyle bir malzeme var mı, depoda var onları alın demiş, tabi Enes Emin soruyor dayılarına::))



İşi beleşe getirmek öyle güzelki tadından yenmiyor, kalfayla düşe kalka huylarımda acayip değişimler olmaya başladı.

Sevgili kalfam o kadar pintileştiki, beni arayacağı zaman çağrı atar ve kapatır, ben onu aramak zorunda kalıyorum, sonuçta elimizden kaçırmamamız gereken önemli bir değer.



Ruşetlerin son turu 3 bölmeli çıkacaktı yetişmeyince, benim önceki çiftleştirme kutularını devreye aldık. Arılandırıp, depoya alıyoruz, ve dışarı çıkarttığımızda, muslukların açılmasından sonraki durum.





Theodosis Katsaros

Tarafından hediye edilen ana arı üretmekte kullanılan janter ekipmanları ve kafesleri de kullanmaya başladım.

Yunanistan'dan gelen arıcılarla İstanbul arıcılık festivalinde buluşmuştuk.

http://www.aribakani.com/ari-urunleri-festivali-ve-arici-misafirler/




Bunca iş arasında her işe zaman ayırmalıyım yoksa bazı işleri zaman geçtiğinde yapma şansınız kalmıyor. Bu yıl ilk defa kendi damızlıklarımla işe devam ediyorum. Bu acayip keyifli, kullandığın anaçların anasını babasını kaç kişi belirleyip arıcılık yapabiliyor ki.


Bir başka bölme ve kafeslenmiş ana arılarım.


Asıl kayıt arıcılıkta bu işlerde önemli.


Gece saat 21:00 olmuş biz bu bölmelere yemlik koyup şurup verdik. Zamanımın yetişmediğinin göstergelerinden biri.


Bu işleri geçen sene kutuda yapıyorduk artık kovan ortamında yapılması gerektiğini öğrendik. Yani az arıyla bu işler olmuyor.


Bizim pinti hoca bir horuzu bize çok gördü, kendisine ithaf olunur. Saim abim abi sen horuza kafayı takma, ben sana kızarmış piliç getireceğim. Sağ olsun gözümüz arkada gidecektik::)))

Cemil ustanın atölyede süper bir ziyafet oldu.




Üstüne künefe::)))



Sizde künefe severmiydiniz.

8 yorum:

Mustafa Doğan dedi ki...

Ali abi Allah nazardan saklasın. İşlerinizi rast getirsin. Her zorlukta bi kolaylık vardır.
Fatih üstad gibi son kareyede can alıcı bir resim koymuşsun güzel olmuş. Afiyet olsun şifa olsun inşallah
:))

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Saat 21:00 iyi bir saat.Bunu ilerleyen günlerde göreceksin diye düşünüyorum.24.00 'a kadar yolu var:)

Anlaşılan sen Doktor kontrolünden çıkmışsın.Yahu o künefeleri sen yiyebilirmisin.Yese yese Enes yemiştir:)

SLM ve Muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

:/)....."-"...:(...bilmem anlatabildimmi. Demek öyle.... Cümle alem görecek sana yapacaklarımı:/)Afiyet olsun...ben zaten perhizdeyim:/(

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

I wish you by heart good luck and best wishes in the project!
My greetings to all beekeaper team in Turkey!

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,paylaşımım entatlı yeride künefe olmuş.Birinci tur ana arılar yakında döllenir.Hayırlı olsun saglıcakla kalın.

Mirili dedi ki...

Künefeden sonra şurup vermek, arılarsız künefe boğazından geçmedi ama dünürümü unutmuşsun senin için iyi şeyler demedi :)))

Laminant parke ile meğer neler oluyormuş :)

Az kaldı hayırlı günler :))

ALİ TÜRK dedi ki...

Mustafa sağ olasın, Allah hepimizi tüm musibetlerden korusun. Son resim biraz kasıtlı oldu, kalfaya sinir oluyorum, iyi ki bir horuzu var...::))

Slm Yusuf, hava kararmasa, gece 12 ye kadarda çalışacağım, ama karanlıkta bişi görünmüyor ki::))
Doktor kontrolünde bir gariplik var, geçen bana ne diyor biliyormusun, abi ne bulursan ye, sopa dahil::((

Muhteşem abim sen buradamıydın, o ne biçim yazı bişi okunmuyor. Afiyet oldu zaten::))

Theodosis Katsaros, sizlere iyi bir sezon diliyoruz.

Vecdi abi, doktor künefeyi görünce nasıl kıvranıyor, perhizdeymiş, tipide tam perhizlik ha::))
Ana arılarım yakında bölmelere hakim olurlar inşallah.

Fatih künefe ne gitti biliyonmu::))
Dünürün perhizde ben onu unuturmuyum, davet edecen yiyemeyecek, kahrından adam erir be::))

Laminat parke gerçekten süper olacak, hem şişme filan yapmaz, hem sağlam hemde beleş::))
Sağlıcakla kalın.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi selamlar,
İşlerin bitmek bilmiyor ama inşallah düze çıkarsın yakında,ruşet kovan sayısı biraz çok olunca koşturmasıda büyük oluyor,kolay gelsin.
Selamlar saygılar.