8.07.2012

ARICILAR, KALFAYA BASKIN YAPTI

Arılarımızı Trakya'ya bırakalı 5 gün filan ancak oldu. İlhami abi durumlar iyi değil diyorlar bir bakıp gelelim diye tutturdu.


Madem oralara gidilecek, kalfamızıda bir ziyaret edelim, ne zamandır bize bir şey ikram ettiği yok, bu beni hasta eder::))

Tabir yerindeyse aş eriyordum zaten.

Akşamdan haber verdik yarın sendeniz ona göre.

Abi erken gelin kahvaltıyı birlikte yapalım dedi, dedim bu iş kahvaltıyla olmaz, kahvaltı kabulümüzdür.

Yola çıktık, 200 km ötede soframız hazır bekliyor. İşin garip tarafı bu adamın paralarını yiyoruz hala mutlu::))


Kışın gelin edemediğimiz dul tavuğun yumurtası, her şeyde bir hayır vardır derler, gelin etseydik, bu yumurtalar olmayacaktı, doğal organik yumurta.


Bahçede can erikleri vardı, sanki meyve suyu, böyle sulu erik yemedim desem yalan olmaz. Arka plandaki şeftalileri akşam üzeri fark ettik, onlarında icabına bakıldı.


Dr.Muhteşem bey, iyi bir bahçıvan. Bahçesindeki lavanta çiçeklerinin görüntüsü harika, polen ve nektar veriyor.


Birde arılık turu yapıyoruz, katlar bal dolu, açalım mı? dedi açarız acelen ne öğlene yemeğe geleceğiz...


Şort ile arı açmak::))

Geçiyoruz bizim arılara, arılar bu tarlada iş başı yapalı 5 gün oldu, bazıları 6-7 çıtayı ful ballamış, bazılarında 4-5 çıtaya güzel bal çekilmiş, birde bu arıları Ovacık köyünde karıştırdım. Alt katlara girmeyecektim merak ettim polen blokesi filan varmı diye, alt katlardan 20 kovandan 68 çıta bal aldık. Tüm kovanların alt katlarına ikişer adet ham petekli çıta girildi, bazılarına bir ham birde boş erkek çıtası girildi. Alt tarafta işler tamam ki katlarda işi ilerletmişler, bu bölüm ayrı paylaşılacak, bir çok kovandan video aldım.

Bazı kişiler Trakya da durumlar iyi değil demekte, arınız varsa bal ve durum iyi olur, arı yoksa yan taraftan bal ırmağı aksa kovana kim getirecek?


Ay çiçeklerin bir kısmı tamamen açmış, daha açmayan çok çiçek var, Çekmece taraflarında daha bir karış boyunda çok sayıda ay çiçek tarlası gördüm.

Arılıkta işlerimiz bitti, Kani beyle köyde çay içip sohbet ederken telefon geldi, abi geç kalmayın mangalı tutuşturdum, bu sözler kalfamıza ait hayret....


Hemen geliyoruz, bir gitti, aman Allah'ım manzaraya bakın.



Mutlu bir arıcı, Allah bu mutluluğunu daim etsin. İnşallah bunun başına güneş filan geçmemiştir, böyle pinti birisinin mutlu bir şekilde ikramda bulunması hayra alemet değil diyorum tabi içimden::))


Doktor kontrolünde ızgara ziyafeti.


Zaim abi sen niye düşünüyorsun, bırak adamın masrafından sana ne::))


Güzel bir öğlen yemeği oldu, akşam ne var dedim, abi horuzu keseriz dedi.


Gidip horozu yakaladım ben ettim sen etme, elini ayağını öpem diye yalvardı.


Horozun küçük hanımıda aman bizleri yetim ve dul bırakma bir kusurumuz varsa affedin bir daha olmaz dedi...

Benim hayvanların dilinden anladığımı bir çok kişi bilmiyor tabi::))

Horozu, ve ailesini affettim ve akşam yemeğine kalmadık.

Ayrılık vakti gelip çattı. Muhteşem abim bizi şok etmeye devam ediyor, birde kovanı açıp Zaim abiye çıta bal hediye etmez mi.

7 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Ali abi dostluğunuz daim olsun,maşallah çok güzel resimler paylaşmışsın.Muhteşem abim bir tanedir,değerini iyi bilin :)
Orada bulunan bütün arı dostlarına selamlar,saygılar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,ayçiçeçiğinden en iyi bal almanı dilerim.30 Bİn nüfusa erişebilen arılarla, arıcılık yapanların bal alma şansı yok.Saglıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Sevgili ustam iyiki geldiniz. İşlerin azaldığı bu günlerde şöyle arıcı ve dost sohbeti iyi gitti ayağınıza sağlık. Yalnız horoz dediki yav yakalanınca heyecanlandım dilim sürçtü yoksa ben hiç alttan alırmıydım bir dahakine tek gelsin karşıma dedi:/) haberin olsun. Sağlıcakla kal.

evangelos naxios dedi ki...

Bizim sevgili kardeşlerim Tebrikler!!!

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Abi keyfiniz bol olsun.dostluğunuz daim olsun.Bizim buralarda her yer kurudu helede bir ayı geçkindir rüzgardan arıları doğru düzgün kontrol bile edemiyorum sonumuz hayrola.Ama çok güzel bal depoladılar.saygılar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet sağolasın.Muhteşem abi gerçekten harika biri bu laf aramızda kalsın::))
Bizdende sana selamlar olsun inşallah.

Vecdi abi inşallah bu sene ayçiçeklerin tam zamanında gittik. Arılarımızın gerekli gücü var, yeterki çiçek nektar salğılasın.

Muhteşem abim sağolasın.Keşke iş olsaydı yav, sanki işten kaçanmı vardı::))
Horozla biz anlaştık, sen kafanı yorma, bir sarı öküz ve aslan hikayesi vardı, anlaşma sağlam::))

Evangelos Naxios, Sağolun teşekür ediyoruz.

Eyüp sağol, Allah kimsenin keyfini bozmasın.İçanadolu zaten haziran ayında sap sarı olur,fakat nekat akımı agustos ayının ortalarına kadar devam eder. Ortalık kup kurudur ama geven, sıyırma,sıgırkuyruğu gibi bitkiler o kuraklıkta nektar vermeye devam eder.Ben bir arıcı götürmüştüm Niğde ye, o hayret etmişti, her yer kuru bu bal nerden geliyor diyordu.

Sağlıcakla kalın.

Hasan ALPEREN dedi ki...

Ali bey dostluğunuz daim olsun inşaallah. Ayçiçeğinden umduğunuz verimi almanızı diliyorum. Muhteşem hocamın horozun peşini de bırak artık, hayvan korkudan köşeye sıkışmış ama erkeliğede laf getirmiyor hani, duruşa bak.:))