4.09.2012

BICILI SOĞAN

Resmiye Adiloğlu.

Kendisi arıcı değil, bizim yönetici Raşit abimizin eşi.

Geçtiğimiz hafta sonu ailecek yazlıklarında ziyaret ettik kendilerini.

Resmiye ablamız bağ bahçe ve bahçıvanlık üzerine oldukça yetenekleri olan birisi. Kendileri ülkemize Bulgaristan dan gelmeler, yani macır yada soydaş. Bulgaristan'dan gelen soydaşlarımızın büyük bölümü acayip çalışkan oluyor, bir çok tanıdığım dediğim gibi. Resmiye hanım bir ara kaybettiği soğanlarına yeniden kavuşmuş. Bulgaristan dan getirdikleri soğan ilginç geldi bana. Seneye soğan işine giriyoruz, parayı kıracağız::))


Bıcılı soğanın özelliğine gelince, bir tane arpacık ekiyorsunuz aynı sarımsak gibi bir sürü yavru veriyormuş.

Peki bıcı nedir diye sordum, Raşit bey dediki, bizde kazların yavrusuna bıcı derlerdi, demek ki soğanın yavrularına da bıcı demek o kökten geliyor.


İleride kendimde kalmaz ise mutlaka temin edebileceğim birisinde bulunsun isterim dedi, bende dedim tam aradığın kişi benim, bana güvenebilirsin dedim ve soğanları emanet olarak aldık.

Bu soğan yeşil yemek için çok idealmiş. Bir tane ekiyorsunuz, yanındai yavruları da oluşup onlarda filiz vermekteymiş, dolayısı ile bir sürü yeşil filizi kopartıp soğanlara dokunmamak gerekiyormuş, en son kurumaya bırakıldığında bir sürü bıcılı şekilde söküm yapabilirsiniz.


Acil mutlu soğan yetiştirivileri aramaktayım, bende zaten bu soganları hem yetiştirip hem yedekleyecek ekip var::))


Hepside mutlu arıcılar......


Allah her şeyin hayırlısını ersin, bir soğan işine bulaşmamıştık::))

6 yorum:

miriliburak dedi ki...

abi ne diyim mutlu soğancı da oldun artık :))

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,erzincanın soganının üzerine sogan yoktu,ekenler satamayıp fırata döktüler,bir daha sogan lafını agızlarına almadılar,benden demesi,saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Vecdi abinin dedikleri sana yeter sen onları bana ver bizim orda fırat yok nasılsa:/)

İlhami Uyar dedi ki...

üstadım benim bahçenin durumunu biliyorsun,yer fazlasıyla var denemeğe değer,kolay gelsin.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Bıcılı,mıcılı farketmez.Ufak cücük soğanı getir,organik büyüğünü bahçe soğanını götür.

Nasıl kampanya ama::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mirili soğan deyip geçme, her her derde deva, önemli olan mutlu olmak tabiki::))

Vecdi abi sizin orada her şey meşur, hiçmi çatdan düşük bir şy yok yav::))
Genede sana bu soğüadan yollayacam, fırata soganları döktüğünüze göre sogansız kalmışınızdır.

Muhteşem abi zaten tüm soğan severler burada toplanmış, hepsini sana versem ayıp olur, hissene düşene razı olacan ne yapam::))

İlhami abi senin bahçede köstebek filan yok dimi. Soğanların başına bir şey gelmesin diyorum.


A.slm. Yusuf teklifler içinde en iyi teklif sen vermişin, öbür kardeşlerimize bir iki tane denemelik verip seninle işi ayarlamak en akılıcası::))
Böyle kampanyaya can kuban,nasıldiye sormaya bile gerek yok.

Sağlıcakla kalın.