10.04.2013

KRALİÇE SUNU TOHUMLAMA ÇALIŞMALARIMIZ BAŞLADI


2013 Arıcılık çalışmalarımız tüm dallarda devam ediyor.
Gebze'den getirdiğimiz erkekleri uygulamada kullandık. Gelen erkeklerin kolonisi geçtiğimiz yıl Darıca'da sabit duran kovanlardan birine ait, sabit durduğu yerde 3 bal hasadı yapılmıştı, toplamda 60 kilo bal almıştık. Darıca'daki koloni İlhami abiye ait.
Mart ayının 15de bu arıyı bölmüştük, erkeklerini bir kısmını iseAydıncık'a getirdik.


2010 Ylına ait bir kaç koonide erkek üretiminde kullanılıyor, bu kolaniler üst üste bala çalışıp başarılı olan kolonilerim. Kendimiz için ürettiğimiz anaç anaların erkelerinin geçmişini artık bilmek istiyorum.


Bir gün öncesi erkek arılar kafeslendi. Boş zamanınızda bu işi yapıyorsunuz, uygulama akşamı sadece anasız kovandan kafesi alıp içindeki işçileri körükle dumanladınızmı elinizde sadece erkek arılar kalır.


Erkek arı kafesi, erkelerin taşınması ve kovan içinde bakımlarının yapılmasına yarar.


Geçmişe oranla acayip rahatım. Eskiden suni tohumlama olduğu gün acayip gerilirdim. Artık sıradan bir şey degil ama eskisi gibi beni kasmıyor.
Suni tohumlamada en zor iş spem toplamaktır. Bu akşam iki iğne doldurdum. Bundan sonra saklanmış sperm kullanacağım. Oda sıcaklığında 3 hafta spermin saklandığını biliyorum. Bırakın 3 haftayı 15gün bile acayip kolaylık. Ergen erkeklerin fazla ömrü yok, dursun sonra kullanırım diyemiyorsunuz hepsi birden ölebiliyor. Yaşlı erkeklerin başka sorunlarıda var...
Erkek arı spermi.


Arkadaşım Ekrem Kara, askerde 15 ay her akşam arıcılık yapacağız derdik..))  Duamız kabül edildi, 27 sene sonra dediklerimiz yapıyoruz.Ekrem yetenekli birisi, yetenek ise Allah verğisi.

Ekremin bacanağı Mustafa, kendisi inşaatçı olmasına rağmen bu akşam narkozculuk yaptı, performansı iyi....
Uzun bir süredir ara verdiğimiz çalışmalar başladı.Kendi damızlıklarımı kendim üretiyorum, tamamen yerli, Ali Türk arıları.Ben hangi ırktan bahsetsem herkes balıklama dalıyor, artık arılarımın adı Ali Türk arısı. Damızlık ana arı üretimi için ya izole bölgeniz olacak yada suni tohumlam tekniği bilmeniz gerekyor. Allaha şükürler olsun, bu çobana hepsini nasip etti.

Geçen sene ilk turda 10 tane ile başlamıştım. Bu yıl 5 tane ile başlandı, analardan birisi Akdeniz arısıydı, Gebze'den gelen erkeklerden verdim bakalım akdeniz arısı nasıl olacak.
Suni tohumla yapıldığında çalışmalara rutin olarak katılan, Muhteşem abi ve Sadri abi bu kez beni yanlız bıraktılar, güya helikopter kiralamışlar, hala gelecekler, havaya bakmaktan goına geldi::(((


 Sevgili kalfam Muhteşem bey biraz gecikmelide olsa nihayet gelebildi, bunada şükür::))



 Suni tohumlamaya yetişemedi ama bizde iş çok beya::))

9 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Ekrem arıcılık yapalım derken eminim ki suni tohumlamayi kastetmemistir::))

Muhteşem abiye laf yok , hava şartları elverişli değildir muhtemelen::)). Doktorum safari de ::))

SLM ve Muhabbetle...

Sıtkı YALÇIN dedi ki...

Ali bey;
Allah'tan işinizde kolaylık, sağlık ve afiyet diliyorum.
elinize sağlık.
Üşenmeden kayıt altına alarak yaptığınız çalışmalardan herkesin faydalandığı malum.
Arıcılık için yapılabilecekleri bizlerinde kendi imkanlarımızla yapabileceğimizi göstermeniz açısından çok önemli.
Her bigiyi önemseyip değerlendirmeye alıp çalışılan ve zamanla bize özet olarak sunulan en doğru bilgileriniz için, Amerikayı yeniden keşfettirmediğiniz için, yanlışı,eğrisi doğrusu ile, bazı üstatlarımız gibi son vuruşu gizlemediğiniz için tekrar tekrar teşekkürler.
Her şey gönlünüzce olsun.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mustafa Doğan dedi ki...

Maşaallah Barik Allah
Allah nazardan saklasın kolay gelsin.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Sevgili ustam gecikmeli gelebildik kusurumuza bakma:) bütün kabahat Sadri abinin helikopteri o ayarlayacaktı:) Ucuza kaçınca anca bu oldu:)Aydıncık aydıncık olalı böyle zulüm görmemiştir:) o kadar sperm için kimbilir kaç tana erkek helak olmuştur:) hayırlısı olsun.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

S.A.

Kolay gelsiiiin...

Anladığım kadarı ile çok yoğun bir tempo içerisindesin!

Muhteşem abi sana gelirken, helikopterin lastiği patlamış...

Son duyumlara göre, lastik patlayınca Aydıncık yerine Aydına mecburi iniş yapmış...

Gelir, gelir meraklanma.

Arkadaşlar anaarı için sabırsızlanıyor haberin olsun...

İşlerinde kolaylıklar dilerim, hoşçakal...

Unknown dedi ki...

Selamlar Ali abi,işler baya yoğun ikinci kalfayıda çağırdığına göre)).Seni taktir etmememk elde değil varmı başka bilmiyorum arıcılık ile ilgili bütün malzameleri kendisi yapıp arıcılık yapan.Olsa bile kendi damızlık ana arısını üreten yoktur sanırım varsada ben henuz denk gelmedim.Kolay gelsin sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Abi hayırlı olsun,işlerin baya yoğun gözüküyor,kolaylıklar diliyorum.
Ayrıca sakalda yakışmış sana,
karizmayı ikiye katlamış.

Selamlar saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slm Yusuf.

Eskiden suni tohumlama mı vardı, biz 2007 de gittiğimiz arıcılık kongresinde üniversite ortamında bu işin zorluklarını dinlemiştik::))
Hocalara inansaydık bu işleri hayal bile edemezdik.
Muhteşem abi pintilikten yavaş gideninden, ucuz helikopter kiralamış::))
Acayip bir safari oldu zaten...

Sıtkı bey sağolasınız, sizlerede sağlık sıhhat ve başarılar diliyorum.
Bizim insanımızın bana göre yapamayacağı şey yok, yeterki teşvik edilsin. Arıcılıkta bir amatör gurubun yaptıkları eminimki bu işi meslek veya bilim dalında ele alanları olumlu yönde tetikliyeecektir.

Mustafam sağolasın, durmak yok yola devam....

Muhteşem abim nerde pinti var beni buluyor beya::))
Bir işide tam yapın bir dahaki sefer sizleri F16 dan paraşütle bekliyorum ona göre, pintilik olmasın::))
Gebzeden getirdiğimiz erkeklerin beslendiği koloni süürekli beslendi, burada başka koloni bölmştüm gene saf erkekler var, onlara elimizi sürmedik, bir kaç gün içinde spermlerini alıp bekletip kullanacağım. Bu yıl kıştan planlarımızı tam yaptık erkek arı sorunu olmayacak sistem güzel işliyor.

Alişekerli abim, A.s.
Abi felaket bir iş yumağı içindeyiz, onun için blokları filan güncelleyemiyorum::)))))))
Helikopterin lastiği Aydın da degil, Denizlide patlamışi buradan Süleyman Çevik kardeşime teşekürler ediyorum, acayip gönül dostlarımız var, sipariş üzerine fotoşop yapıldı...
Ana arılarda yumurta görmeye başladım, arkadaşlarına selamlar az kaldı gelecekler.

Emrah::)))
Beni bilenler biliyor,taktir etmeyenlerde kesinlikle bilgilerimizden faydalanıyor. Biz bildiklerimizi denize attık, balıklar bilmesin, Halık biliyor.
Arıcılıkta genelde kullandığım malzemeleri kendim yapıyorum, buna kovadan tut ana kutusuna kafesine varana kadar. Kullandığımız ana arılrın döllenmesinde kullanılan aşet Türkiyede ilk ve benim sayemde ülkemize başka aletler yapıldı, ekibimiz süper, her yer alet dolu ama ortada icraat yok. Hocalar birbirleriyle acayip çelişiyor. Birisi bizim her şeyimiz var derken birisi arıcılığımızın gelişmesine daha 50 yıl var diyor::))
Her şeyimiz var diyenle bize daha 50 yıl lazım diyenlerin yaptıkları bir şey yok....
Ben bilim camiasına aslında iyi bir numuneyim, bakın bir çoban neler yapıyor, sizler ne yaptınız diye insanlar hesap sormalı, ben başka yerde onlara zaten hesap soracağım...

Mehmet işler yoğun ne demek, her gün haşat oluyoruz ama sonna gelindi, çok şükür.
Sakal yakışmazmı beya::))
Karizmayı nasıl katladı onu anlamadım.

Tüm arıcılara hayırlı bir sezon diliyorum, sağlıcakla kalın.