10.06.2013

ARICI DOSTLARIMLA BİR GÜN...

Zaim abinin bahçedeyim, hasat edilmiş enginarların bir kısmı...
Bizim kalfa çamur filan yaparsa diğer resimleri yayına koyacağım....
Enginar. Kalfam böyle durumlarda bir yolunu bulup bu yarıştan kendini sıyıracaktır...
Asıl meselemize döneck olur isek, hafta içi Trakyalı Şenol ile görüşmemizde hafta sonu gel bazı şeyleri yerinde gör demiştim.
Şenol uzun süredir araştırmalar yapıp suni tohumlama cihazı yapmayıplanlıyordu, ona bir Fransız sitesinde gördüğüm aleti önermiştim. Videolarda her şeyi izlemeye çalışsanızda filimile bire bir görmek rarasında çok fark oluyor.

Zaim abi ise telefon edip ne zamana geliyorsunuz, kahvaltı hazırlyacam deyip durur, dedim yolcunun hali belli olmaz sen kahvaltını yap, birde kahvaltı yaparsak burada akşamı ederiz....
Zaim abinin kovanın birisine dalıyoruz, fazlalıkları arada kendisi alıp duruyor, aldığı balın yerine birde boş çıtakoysa...
Zaim bey kendini mahkeme salonunda sandı, ona kalsak kovanda çıta bırakmayacak::))
Bal alınırken hakimler karar vermiyor beya, yavrulu çıtayı alıp, yarısını ne yapacaksın....
Burada Vize bal üreticileri birlik başkanı Şenol var, bal alınacaksa en yetkili kişi karar verir....
Evet bu arada Kırklareli Vize ilçesinde kurulan Bal üreticileri birlik başkanımız, Şenol Civelek.
Tek hatası körük kullanımıyor, onun için sıgara en büyük körük.
Şenol alınacak balları Zaim beye veriyor, götür bakalaım....
Kolonide bir düzenleme yapıp çıktık, güzel nektar geliyordu, bazı çıtaları silkelediğimizde bal aktı.
Hoş sohbet ve ikramlardan sonra Zaim abiden ayrılıyoruz. Bizim arılıga geçilecek.
Kalfa yollarda, vakit olarak öğleni bulduk, yemek yemeden bir işe el sürmeyelim diye karar alıp yemek hazırlıklarına geçildi, İlhami abi ateş yakacak.
Bizde Şenol'un yaptığı aleti incelemekye koyulduk.
Alet çok güzel olmuş, Şenol zaten tornacı ve bana göre pratik zekalı birisi ve güzel şeyler düşünüp, piyasadaki aletlere takılıp kalmayıp, kendine has acayip tasarımlar yapmış. En begendiğim özellik ise, şırıngayı hareket ettiren bölümde fireze dişli yok, degişlik bir sistemde.Ülkemizde bundan sonra bol miktarda yapay tohumlama aletleri görecegiz. Tohumlama işi ise kursla filan olmuyor, bu işe kafayı takmak gerekiyor, ehliyet nasıl araba kullanmıyorsa kurs belgeleride aynıdır, piyasada bir sürü ehliyeti olup araba sürmesini bilmeyen dolu. Gönül ise bir acayip, bu ise merak saranların bazılarınada gülüyorum...
Aletin çok detaylı resimlerini aldım, bittiğinde dölleme yaparken bütününü yayınlarız::))
Suni tohumlama aletinin Co2 tüpü benden. Teşvik pirimi olarak hediye edildi...
Nihayet kalfa gözüktü ve ızgaraya geçebiliriz.
Yemekte ise İlhami abiniye tavuk aldınız ben tavuk yemem dedi, nedense tavukları yemiyor annesinin tavukları aklına geliyor, kuzu pirzola yerken, niye annenin kuzuları aklına gelmiyo diye espiriler yaptık. Böyle düşündünmü her şeye, bir şey aklına gelir be....
Yemek bitti, Şenol ikide bir belim deyip duruyor, dedim gel arıya sokturalım birazdan ağrın kalmayacak. Üç tane arıya beline koydum, ciyak ciyak bağırıyor, bu sadece resim, videosuda var elimde, bir suni tohumlama aleti karşılığında videonun yayınlama süresini ileri tarihlere alabilirim....
Yav sen kimlerin yanındasın bir bak, bu adamların yanında adam sırtını açarmı, sağ olsun kalfan başlattığım videoyu çekti::))

Bu bilgi çok enterasan gelebilir ama gerçekten yarım saat sonra beldeki agrı yok oldu, arılara alerjisi olmayanların denemesinde fayda var, bu arada sakin kendnizi öldürmeyin.Api terapiye gelin....
Daha önce kireçleme ve romatizması olanların arı sokması sonrası bu şikayetlerinin yok olduğunu duymuştum...

Kalfam uzun süredir araziydi, hazır bulmuşken eşek sudan gelene kadar çalıştırdım. Eşek suya ne zaman gider ne zaman gelir belli degil, bu ata sözü niye söylendi onuda araştırmadım bir bakacağım.
Çalışmalarımızı bir kaç açıdan resimliyoruz ve videolar alıyoruz, yaptığımız işlerdeki hata ve aksaklıkları sonradan izleyip, aynı hatalara düşmeyişimiz bizim başarımızı hızlandırdı. Olayın içindeyken kimse ne gibi hatası var göremiyor.
Kimin kalfası beya, konsantreye bakın....
Ben ise uygulamaya yeni aldığım kancayla başladım, delikli kancayı ilk uygulamada o kadar ugraşmama rağmen kullanamadım, acayip zaman kaybına neden oldu. Hemen kancayı çıkartıp cımbızı taktım, iğneyi kısa sürede tutup ana arıyı hazır hale getirdim. Kancayla çalışmak için biraz egzersiz gerekiyor, şimdilik egzersiz yapacak zamanımız yoktu, ilerleyen çalışmalarda delikli kancayı kullanacagım.
Şenol ise çalışmaları baştan sonara türübünden izledi, aletin başına  sadece bazı şeyleri görmek için geçti, uygulama yap dememe rağmen yapmadı.Bu izledikleri hem alet için hemde kendisi için ileride çok lazım olacak.
Şenolun izlenimleri alet çok sert diyordu, bu alet ülkemizde yapılan ilk alet ve üzerinde defalarca degişimler yapıldı, hassas bir aletle hiç çalışmadığım için nasıl bilemiyorum ama bu alete ben alışığım, ve hiç zorlanmıyorum, Muhteşem abide aynı şeyleri söyledi, bendeki suni dölleme aleti daha yumuşak dedi.
Sonuçta bu aletle oldukça başarılı uygulamalar yaptık ve yapmayada devam ediyoruz, benim aletim herkesin aletini döver.......

Arılıkta olmamıza rağmen ugulama dışında arılarla ve kutularla uğraşmadık, teefonu kapattım dostlarımla güzel bir geçirdik. Bunlar benim can dostlarım, ne zaman sıkışsam her konuda yardımıma koşan böyle can dostların sayısı iki elin parmaklarını zor geçer...
Hepimiz için güzel bir gün oldu, akşam üzeri trap atışları vardı, ormanda otomatik tüfekle::))
Muhteşem abim, hasat ettiği bahar ballarından bizler için hazırladıklarını takdim etti.
En büyük kavanoz ise Zaim abiye.
Zaim abiye bal deyin acayip bir gülümseme oluşur yüzünde, ben böyle bal hastası birisini henüz tanımadım, evet Zaim bey müthiş bir bal sever....
Resimde solundaki kişi, Zaim beye iki kovan veren İbrahim bey var, kendisi inşaat sektöründe, bana diyor hani arılarım, sanki bende çok arı varda...

Zaim abi benim kütük ne zaman dolacak, acelesi yok dolar beya...
Sanki sezonmu bitti, arı koyacağız, şiparişi verdik::))
Nasipse gelir hintten yemenden, nasip degilse ne gelir elden....

Zaim abi ise balı eline alınca acayip menmun oldu, ve muhteşem abiye teşekür etti.

10 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Bensiz de olsa güzel birgün geçirmişsiniz belli.Herkesin yüzü gülüyor.333 demeye gerek yok::))

Zaim abi çok pozitif bir kişilik ama , bal deyince resmen bağları çözülüyor:)

Bir parça kuzu etine , Muhteşem abiyi gün boyu çalıştırmışsın.Halbu ki , kuzu etinden sonra , meşenin gölgesinde bir kestirip akabinde semaver çayı içmek süper olurdu.

Neyse kısmet,bir ara meşe altına uzanırız inşallah...

SLM ve Muhabbetle...

EMRAH dedi ki...

Selam Ali abi dopdolu bir gün olmuş gerçekten.Zaim abi sıfır bal sağımı apmak istiyor anşılan ne varsa sağalım hesabı.Seyyar suni dölleme aracı yine iş başında gözüküyor.kolay gelsin

ALİ TÜRK dedi ki...

Slm Yusuf.

Seni davet etmiştim, sende ben daire satacağım dedin, ve para tatlı geldi, gelemedin ne yapalım::))
Gerçekten dostlarımla olmaktan mutlu oldum normal işlere hiç elimizi sürmedik, arılıkta olup böyle kaytardığımı hatırlamıyorum ama gerekiyordu, daha benim açımdan sezon yeni ama acayip yılmıştım...

Kuzu etinin bir parçası önemlidir, bu tavuk etine benzemez beya::))
Yemekten sonra semaver sefamızda oldu ama resimleyemedik, ıhlamur gölgesi altında süperdik. İnşallah bir gün senide agırlamak nasip olur, bir parça kuzu eti ile::))


Selam Emrah.
Günümüz süper geçti.
Zaim abi balı görsün ruhem bir şeyler oluyor::))
Seyyar labaratuvarım süper ve bu zannedersem üçüncü uygulamamız, mekan sorunu olmuyor, biz bu işi her yerde yapıyoruz::))

Sağlıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Slm Yusuf.

Seni davet etmiştim, sende ben daire satacağım dedin, ve para tatlı geldi, gelemedin ne yapalım::))
Gerçekten dostlarımla olmaktan mutlu oldum normal işlere hiç elimizi sürmedik, arılıkta olup böyle kaytardığımı hatırlamıyorum ama gerekiyordu, daha benim açımdan sezon yeni ama acayip yılmıştım...

Kuzu etinin bir parçası önemlidir, bu tavuk etine benzemez beya::))
Yemekten sonra semaver sefamızda oldu ama resimleyemedik, ıhlamur gölgesi altında süperdik. İnşallah bir gün senide agırlamak nasip olur, bir parça kuzu eti ile::))


Selam Emrah.
Günümüz süper geçti.
Zaim abi balı görsün ruhem bir şeyler oluyor::))
Seyyar labaratuvarım süper ve bu zannedersem üçüncü uygulamamız, mekan sorunu olmuyor, biz bu işi her yerde yapıyoruz::))

Sağlıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Gördünmü sende yaşlanıyorsun..:) iki kere yoruma cevap yazmak hemde kendi yerine :)))
Bu arada teşekkür etmeyi unutmayayım iyi ağırlandık hani.. hoş İlhami abide güzel manevrayla bizi doyurdu onada teşekkür ederiz.
Zaim abi balı afiyetle yesin.. Enginarlara gelince daha olgunlaşmadan toplamışsınız çiçeğin iyice açılması gerekirdi:))
Sağlıcakla kal.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yav ben ne yaşlanacağım,
şeyhin fikri neyse zikri de oymuş diye bir laf vardı nereden aklıma geldiyse...
Yaşlanan ben degil, google.
Demekki bizim bazı şeylerin kopyasını yaptığımızı biliyor, yorumumuzun kopyasını yayınlamış::))
Muhteşem abim afiyet bal şeker olsun gene bekleriz...
Sen enginarlarını iyice oldurana kadar beklet, çiçeklensin sonra yersin::))
Sağlıcakla kal.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi muhteşem bir gün geçirmişsiniz dostlar ile maşallah,afiyet olsun.
Zaim beyin hasatı hayırlı ve bereketli olsun.
Şenol başkanıda tebrik ederim,hayırlı görevler dilerim kendisine.

Seyyar suni dölleme işlemini dünyada ilk defa sende gördüm,abi bir ilke daha imza attın bravo :)

Hayırlı sezonlar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet güzel bir gün oldu, rutin işleri askıya aldık, piknik yaptıkta denebilir::))

Zaim bey acayip bal sever, kovanda bal bırakmayacak zor engelliyoruz...

Seyyar suni dölleme işi birazda yokluk ve imkansızlılardan kaynaklanıyor. Her seferinde masayı kur topla acayip zor gliyor, bir yerin olsa her şey kurulmuş ve sen lazım oldukça gidip çalısan daha kolay olurdu. Cumartesi uygulama yaptık, salı tek başıma gene uygulama yaptım, gece evime 11 de girdim.

Bir videoda çaresizlik ve çarelerle ilgili konuşma vardı, adam diyorki, ıssız bir adada kaldınız, oradan kurtulmak için dünyanın en iyi salını yaparsınız demişti.
Bizde tüm zorluklara rağmen çalışmalarımız sürdürüyoruz, zaten bizi farklı yapanda bu çalışma ve öğrenme azmimiz degilmi.

Sağlıcakla kal.

Mirili dedi ki...

Abi selamlar;

Güzel bir gün olmuş yüzler gülüyor.

enginarları güzel yetiştirmişsiniz ba maşallah :)

Hayırlı günler...

ALİ TÜRK dedi ki...

Fatih gün güzeldi, sanada haber verdim ama bal hasadı yapacağım dedin nerede bal hasadı haberin beya::))
Enginar konusunda kalfa sessiz::))
Gerçi enginarları kimse görmedi,sağolasın hatırlattığın için...
Sağlıcakla kal.