19.09.2013

ARICI GEZMELERİ BAŞLADI, ARICIYA MAGAZİN LAZIM.....

Keyifli bir hafta sonu yaşadım. Bizim kalfanın mekanı bastım. Sonrada kümesi açıp, bir tavuk yakalayıp bizimkini aradım. Muhteşem bey elimde organik tavuk ve yumurtalar var derken horuz, acı acı öttü, derdi neydi bilmem.
Sonra kümesin yarılma işlemine girişildi, folluk dolmuş, bir tavuk vardı yumurtlamak için bekliyordu, bununda yumurtasını beklesemmi diye çok düşünmeme rağmen yoldaki yumurtadan vaz geztim...
Allah bereket versin 20 yumurta aldık.
Kümes yapanlar gelip gidenleride düşünsün derim, iki büklüm olduk yav....
Biz yumurtaları depolarken birisi koşup geldi siz kimsiniz diye, yabancı degiliz dedik....
Yabancı bir ailenin kümeste ne işi olur akıl var mantık var deyip adamı sepetledim::))
Tavuklara yem sudamı vermeyelim bire vizdansız .....
Sonra bahçeye daldık, biberleri budadım, budamak yeni sebze demektir, bitkiye hareket ve bereket getirir...
Birazda üzüm çeşitlerine göz attık. Oh camına değsinler....
En önemli bölüm ise kalfanın depodaki ballar, bu pinti tam bir varyemez, bahardan beri ağlar bal yok diye, hafta sonu yazlığa gidince depoyu bakacak, bal varmı yokmu görecek....
Doktorun yazlıktan alacaklarınmızı aldık, rotamızı Kırklareli Vize'ye çeviriyoruz.
Vize yol tarifini ise Sukltan köy muhtarı Kani Başoğlu abimizden alıyoruz. Oralara gitmişken Kani abiyi görmemek olmazdı, kaç senedir her konuda işimiz oldumu, biz olalım olmayalım farketmez işimizi görür, Allah kendisinden razı olsun.

Nihayet Vize'deyiz. Hoş beşten sonra yoldan geldiniz açsınız filan diyoru Trakyalı::))
Kaç gündür yemek yemiyoz beleş yemek var, bilmezki. Tabi aç olduğumuzu belli etmiyoruz

Yemek kazanı ilk olarak bizim için açıldı.Millet gelsin ayıp olur felan desekte, yemekleri ziyan etmemk lazım.
Trakyalı Şenol başımızda dört dönüyor, hizmette kusur yok.
Dur abime ilk kaşığı ben vereceğim deyip kavurmadan ikram etti. Bir kişi yiyor kaç kişi bakıyor, dedimki siz niye yemiyorsunuz. Birazdan misafirler gelecek arada siz aç kalırsınız bir an önce sizde yeyin beya...
Arıcı tanıdıklarımdan Nedim, Pınarhisar'daki çimento fabrikasında çalışıyor, evi Vize'de. Nedim ve Şenol ana arı suni tohumlama işini bu yıl yapamadılar, alet bittiğinde piyasada erkek arı kalmamıştı seneye kadar bunlar iyice hırs yapacaklar. Zorlanacaklarını sanmıyorum, önlerinde bu işi sıfırdan zirveye taşıyan dostları var....
Hoş beş derken vakit öğleden sonra oldu, buralarda adet cemiyet sahibi öğlenden akşama kadar gelip gidene yemek ikram edecekmiş. Yemegi yiyen kalkıp gidiyor, akşama ise konvoy ve çalgı oyun varmış.Gelenlerin içinde arıcılarda var fakat sanalı bilen yok, beni gösteriyorlar Gebze'den arıcı diye. Ne güzel filan kaç arınız var, diyorumki hobi olarak yapıyom::))
Bir emekli olup meslek haline getirebilseydik şu arı işini...

Nedim ve Şenol gelip giden misafirlerin ihtiyaçlarını karşılıyorlar, hizmette sınır yok.
Gelip giden misafirler.
Sanal aleme 2006 yılında girmiştik, hatta 2007 de desek olur, aradan geçen süre 7 yıl.
Bu 7 yıl içinde ülkemizin her köşesinden dostlarım oldu, bir çogu ile yıllardır telefonda konuşmamıza rağmen yüz yüze gelemediklerim var.
7 Yıl öncesi sıradan gelenek arıcısıydık, bir kaç yıllık internet eğitimi ve araştırmalarımız sayesinde yapay dölleme cihazını yaptırdıktan sonra, ana arı suni tohumlama işinde yurt dışından bile öğrencisi olan kaç kişi var...

Şenol arabamızı yıkıyor, benim bildiğim misafirin ardından su dökülür gidin hemen geri gelin diye bu hortumla suluyorki aman bir daha buralara ayak basmayın der gibi....
Ayrılık vakti gelip çattı. Şenolun annesiyle bir resim çekeyim dedim, annemiz üstünü başıonı toparladı, baş örtüsünü düzeltti, sonra poz verdi.
Şenol'un kime çektiği belli olmuyor dedi::))
Zavallı Bekir yigenim benim arada kayboldun beya sen kime çektin ki...
Arka planda Bekirin annesi azda olsa görünüyor.
Resim çekerken, 333, patates, patlıcan, derken peyniride Bekir ekledi::))
Biz akşamki merasime kalamadık, ertesi gün okullar açılıyor, İstanbul trafiğine kalmadan ikindi vakti vedalaşma başladı.
Nedim bey ve eşi çok ısrar ettiler buyurun bizim bahçede çok şey var bir ziyaret edin. Dedim başına iş alma, sonra yahudinin dedigi gibi olmasın, hocayı çıkarın, öküz bahçede kalsın demişti yahudi geçmişte...
Şimdi bu adama bahçeyi nerden gösterdik dersin...
Şenol kalfanın mamullerden tatmak istedi. Demekki pinti malı tatlı oluyor.
Aga bu bile kafi dedi, yanlız arka planı yeni farkettim dalanlar var galiba.
İnşallah damatlığınada geliriz Şenol'um beya. Yola çıkıyoruz vedalaşmalar da bitmek üzere.
470 Km yol yapmışım, acayip bir gün oldu, bir günde Asya Avrupa turu yaptık...
Eve geldiğimde ilk işim tereyağında yumurta pişirmek oldu.
Hepsi Trakya ürünü, ekmek bizden ama unuda oaralardan gelmiştir::))
Trakyanın ünlü Hasan bey kavunu'na denk geldim, biraz stoklu aldım, bir daha nerede bulacağız dimi....
Hasan bey kavunu, dışı koyu yeşil ama halk arasında nedense siyah denir, içi turuncu olur ve çok tatlı bir kavun çeşidimizdir.

10 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yaw sanki senden sakladıydık.:( afiyet şeker olsun.:( Şenol kardeşime ik tek minik domatesmi düştü.:) arkadan dalan kardeşime de afiyet şeker olsun cumartesi zarar tespiti için bahçeye gideceğim..:(( ben bunun hesabını sormazmıyım..:(( deyip abi ellerine ayaklarına sağlık. Şaka bir yana afiyet şeker olsun. Bizim canımız sağ sağlığımız yerinde olsun, gerisi nolursa olsun. Dostluğumuz, arkadaşlığımız bize yeter, bunu bulamayan o kadar çok kişi varki buna çok çok şükür.. Kal sağlıcakla.

EMRAH dedi ki...

Selam Ali abi bu şekilde 470 km yolu kim olsa yapar ne varsa doldurmuşsun arabanın arkasına teneke teneke bal bende bulucamı bilsem aynı km yapardım)).Karniyolcu yaptın arııclar sıra suni tohumlama işine geldi sanırım beni de meraklandırmaya başladın yahu)).Kolay gelsin.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey sınır ötesi operasyon gibi olmuş. He an misilleme gelebilir. Sağlıcakla kalın.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey sınır ötesi operasyon gibi olmuş. He an misilleme gelebilir. Sağlıcakla kalın.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Ali abi Tv kanallarından sana yakında teklif gelir,maceracı veya arı bakanı yollarda diye :)asya avrupa dört dönüyorsun maşallah memleketi.
Muhteşem abi senin geleceğini biliyordu kesin,hemen bakkaldan aldığı yumurtalar ile değiştirdi.
Resimler harika çıkmış,bizde seninle birlikte gezmiş olduk.

Selamlar saygılar.



ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi bırak şimdi ayak yapmayı, taa yazın gelmeyeyim diye boş bahçeleri gösteriyordun, şimdi ürünler afaroz edilmiş, senden esirgeyenmi var falan filan deee::)))
Şenol kardeşini doyurmaya kalkarsak bize bir şey kalmazdı ba ne yapam, üzülmesin yeter...
Hesap sorulmasından korkan bu işlere kalkışmaz, hodri meydan...
Dostluk ve arkadaşlığımız gerçekten acayip meyveler verdi, kıskananlar çatlasın, biz mutlu arıcılarız, aynen Allah sağlık ve sıhhat verdikten sonra gerisi kolay.
Yüzlerce bağ bahçe geçip, niçin doktorun bağına bahçesine dalıyorum ki....

Emrah sağ olasın 470 km yol yapmak kolay degil be...
Karniolcu olmaya ben kimseyi zorlamadımki::))
Suni tohumlamada bizim ekibin daha çok görevi var, göreceksin bir 5 yıl sonra içimizden kimler çıkacak ve neler yapacaklar, sende bunlardan birisin...

Vecdi abi öyle bekliyordum, Muhteşem abiye dedim ki eylül 15 de Şenolun sünneti varmış, bizimki dediki ben o tarihte İzmirde olacağım ba dedi, bunu duyunca içimden ne sevindim bilemezsin::))
Tarih gelip çattı bizde gerekli operasyonu yaptık, oh be canıma değsin...
Her an misilleme yapacak olan düşünsün, kuştan korkan, darı ekmezmiş be....

Mehmet abim daha gezmelere başlamadık beya.Bizim tv kanallarında işimiz ne, zaten bir sefer çıktık bilimciyim diyen acayip saçmalamıştı, ülke arıcılığının gelişmesine daha 50 yıl var demişti::))
Onlara kalırsak 100 yılda geçse umurlarında degil zaten...
Muhteşem abi nerden bişlsinki bu işler başına gelecek, bakkaldan alınan yumurta sıcaık olurmu, birisi az önce imal edilmişti::)))
Gel birlikte gezelim...

Sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Bu nasıl bir talandır.Bahçeden kümese,oradan bal'a kadar ::))

Eminim bu budama ve hasat için Muhteşem Abi sana müteşekkir kalacaktır::))

Ama helal olsun.zamanlamayı süper yapmışsın::))

SLM ve Muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

Slm Yusuf::))

Yav bu nasıl yorum görende her tarafı mafettik sanacak. Folluk dolmuş, beklese yumurtalar bozulacak, yeni yumurtalar folluga sıgmıyor dışarıda kalanları tavuklar yiyecek, doktoruma taze yumurta yeri açmışım....
Bahçede ise biberler tohuma kaçacak, kopardıkki yenisini versin, bunun neresi talan.
Bal konusunda bu balları bazı üçkagıtçılara kaptırıyordu, el yiyecegine ben yiyeyim dedik bunu talan???

Muhteşem abim zaten Allah razı olsun diyor beya, bu iyiliği babası olsa yapmazdı, iyilik yapalım diye 500 km yol yaptık...

Her işin zaten zamanında yapılanı makbüldür::)))

Sağlıcakla kal.

Trakya dedi ki...

Abi ziyaretin için çok teşekkürler hizmette kusur ettiysek af ola.

Yalnız anlamadığım bir şey var muhteşem AGA nın bahçeyi götürmüşün bana küçücük çeri domatesimi dalımı düştü beyaa ::))halbuki sen zenginden alan fakire dağıtan değilmisin beyaa::)).

ALİ TÜRK dedi ki...

Şenolum ne kusuru beya...

Anlamadığın konuyu aydınlatayım, sen yattığın yerde çeri domatesini begenmiyorsun, sende 500 km yap, daha büyük hisse alırsın::))
Fakir bir senmisin memlekette dolu fakir var, onlar duymasın, hakkına o kadarda hisse düşmez bilesin.

Sağlıcakla kal.