21.11.2013

KASIM AYIDA BİTİYOR, ARICILIK ADINA KIŞ GELMEDİ...

 Çilek...
Hakim abimin çilekleri kızarmaya başladı::))
Çileklerin kızarmasını beklemek acayip sabır istiyor...
Bekleyen derviş muradına ermiş hesabına döndü bu iş...
Darı sahibinin haberi yok ama çilekleri göçürdüm, göçürdüm yanlış anlaşılabilir budadım diyeyim::))
 Zaim abimin kara kovan kışa hazır diyebiliriz, bu mevcutla seneye devam edecek mi merak ediyorum. Bu kara kovan yazın sıcaklarda petekleri döküldü, dökülme sebepleri arasında eşek arıları var. Eşek arılarına vururken küütüge gelen darbeler, peteklerin dökülmesini sağladı, tekrar toparladık ama mevsim geçti. Dalakların altında kapalı yavru var. Merkezde neler var göremiyoruz, üçüncü invert şurup verildi, birde petekler artık içerideki çıtalara bağlanmış, sarsıntılardan artık fazla etkilenmeyecek.
 Dalakların üstünde ve üstlerdeki açık gözlerde stoklar iyi görünüyor.
 Yavru durumları aşırı verdiğimiz aşırı invert şurup nedeniyle azalıyor. Artık kasım ayının sonuna doğru gidiyoruz, bazı işlerde arıya biz dur diyeceğiz, arı bizi yönetmeyecek biz arıyı yöneteceğiz.
 Şu an itibari ile iki tur daha invert şurup hazır, iki tur daha verdikmi arının yavru alanını iyice azaltmış olacağız.
 Çilek fidesi sanki görüyor gibi kol atmış. Atmış olduğu iki kolda gidip toprağı bulmuş durumda, hayret ettim.
 Canlarım benim yerim sizi, kurdun kuşun kısmeti her yerden çıkıyor.....
 İnvert ile arıları zehirleyip bloke etmek üzereyiz son iki tur kaldı, sonrada zaten kış gelir...
 Sabah işe gidiyordum, bir çiçekçinin önündeki saksılardaki pürenler ilgimi çekti, hayret dedim, nasılda güzel yetiştirmişler...
Saksıyı elime aldım ki...
Ormandan kopartılıp süs olarak saksıya sokmuşlar, yani saksı, vazo...
 Darıcadaki arıların durumu iyi hala iyi polen geliyor, yavru durumları azalıyor, bir tur daha şurup verip kışı bekleyebiliriz...
İşten gelen arılar İlhami abinin üzerine ve ellerine konup harçlık istiyorlar::))
 Polenle gelen işçiler arılar...
 el öpen işçi arı....
İki anasız kovan vardı,  önce anasızları birleştirip, sonra akşam olunca analı kovana kat atarak birleştirdim.
Bu gazete ile birleştirme yöntemidir.
Gazeteyi okuyan arılar, birleşmişler, ana arıdada sorun yok yavruya devam...
 Yüzlerce kestane ekiyorum, hepside tüplü olacak, ormanda ulaşabildiğimiz ayak altı olmayan ara sıra su verebileceğimiz yerlere ekilecekler...
Her pet şişeye bir kestane, üzerine gübre koydum, bahara bakalım neler olacak...

 Aşure ikramlarının kabulü devam ediyor....
Marangoza girmek istemiyorum, geçenlerde bir tanıdık aradı, sana kontra lazım olur mu?
Benim kontrayla ne işim olurki, artık marangoza girmeyeyim desemde, tabiki içimden diyorum bunları...
Hayırdır ne kontrası dedim, ebatları verdi, 120 X 210 boyunda 7 mm kalınlıkta... 
Filan yere gel al git dedi...
Adamın sevabını alalım bari, gittim yükledim, borcum ne abi ne borcu demezmi....
İyi bal vereyim bari dedim.
Kontralar başıma bela oldu ne yapayım ne yapayım derken, arıcı kulübesi yapmaya karar verdim, şimdi 15 kontra bu işe yetmeyecek, al başına iş.....

 Hafta içi çarşamba gün akşamı Ümraniye'de havuz sefasına başladık...

OKYANUS Sports Center

İzmir'den hobi arıcı misafirimiz var. Oktay bey , nasıl hobici ise, 15 günde bir bal hasadı yapıyormuş..
 Havuzda fazla kalori harcadık, portakal suyu ile harcadıklarımız telafi ediliyor....
 Bone sıkıntısı vardı, Saim abi ben pembe bone giymem diye diretti. Yav giysen ne olacak ki, bak ben giyinip birde poz verdim neyim eksildi dimi::))
 Oktay bey yüzme hocamız, ikide bir havuzda hocamızı kaybediyorduk,i dedim sen şu pembeyi giy, gidip başkasına tosluyoruz ayıp oluyor...
Bayağı bir yüzme tekniği aldık bakalım nasıl uygulayacağız, az çok yüzme biliyorduk, şimdi bildiklerimizi unutmaz isek iyidir.
 Çok güzel bir akşam oldu, acayip arıcılık muhabbeti....
 Acayip efor sarf ettik, kilometrelerce yüzmek bizi mafetti...
 Oktay bey uçak biletimi alın ben size her hafta yüzme dersi vereyim, para filan istemem dedi...
 Havuzdan çıktık bu seferde çay faslı başladı, sohbet tantana gırgır, özlemişiz, Oktay bey ile çoktan beri görüşmüyorduk.
Muhabbet iyide daha ben Gebze'ye gideceğim. Trafik beni mahvediyor, bir helikopter mi yapsak diyorum. Davetimize bizi kırmayıp icabet eden Oktay ve Saim abilere teşekür ediyorum, bu arada İzmir'e davet edildik... ::))

Not: Hafta sonu Cumartesi günü harbiyedeki arıcılık etkinliğinde olacağız. Cumartesi gününe Yusuf Şimşak ile anlaştık, pazar gününe ise Muhteşem abiyle anlaştık, yani hafta sonum gene yollarda geçecek.....
Ayrıca il dışından geleceklerin içinde hem cumartesi gelecek olanlar var, hemde pazar günü etkinliğe katılanlar var, benim orada ne gün olacağımı merak ediyorlardı, iki gün oradayız::))

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Abi o kontralar ile helikopter olurmu bir düşün bence. Sana akıl desteği bedava benden :)))


miriliburak dedi ki...

Abi selamlar;

Bazı arılar ilk soğuklarda şoka girip yavruyu kesti ama sonrasında gelen sıcaklar azda olsa arılarımızın işine yaradı.

Çilekler çok arsız kar yağıncaya kadar çiçekleri oluyor.

Hayırlı günler...

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

pembe bone yakışmış...
cumartesi günü inşallah bende orada olacağım, nasip olursa gõrüşürüz...