10.08.2014

ARICILIK VE MÜCADELEYE DEVAM...

 Ana arı üretiminin son bahar habercileri kutu terkleri...
Bir ara kutudan ana arı alıyorduk ana arı düştümü uçtumu bilmem ana arı kayıp...
Muhteşem abi yav elli lira düşürmüşüm gibi oldum diyordu, terk eden arı değil para uçuyor hava :)
 Bir yere kondumu sorun yok, biz göremedikmi tabiki ertesi gün başka yere gidiyordur, gidene bir şey yapamayız. Mesela oğul aldı başını gidiyor ne yapabilirsiniz...
Yağmalanmış bir ruşet vardı arısı az, bir çıta kapalı yavru verdim daldaki arının anasını kafese alıp silkeledim gitti...
Cumartesi erkenden Darıcadayım...
Arıcı körüğü çok hüzünlü yanıyoru...
Ayrıca körük acemi değil bu işi biliyor, nede olsa İlhami abinin:)
Körüğü yaktım yağmur başladı...
İşler acayip yığılmış vaziyette. Yeniden yalınızım....
Darıca'daki  arıları İlhami abiye yıkacağım, biraz daha bölme yapıp sadece beslenmesi gerekiyor, İlhami abi o işi yapar..
Köyü toparlamak bir haftamı alır, iki tur besleme yaptım, kutuların çok azı kaldı ulaşamadığım...
Bir iki akşamda tüm kutular elden geçecek inşallah.
 Köpük kutulara arı lazım oldumu meme besleyen kovanlara gidip yavruyu sardırıyorum, bu tur işlem sonrası hemen hazır meme takılabilir...
Artık sezon sonu geliyor, bir ay daha devam edermi bakacağım, erkek problemi bu yıl olmadı, yanlız bu gün arı kuşu sesi duydum hiç iyi bir şey degil...
Yasminin arılarının ilk erkekleri doğdu, bir kaç güne kadar doğmayan kalmaz, hemen özel erkek yetiştirme kovanlarından birisine alındı....
Bu erkek arılar, benim için çok önemli...

 Geçen hafta İlhami abiye sordum abi hangi incir erken olur diye....
Bana bir ağaç gösterdi, bu erken olur diye...
Bakıyorum hareket yok bir ağaçları dolaştım, olup çürüyeni bile var...
 Bizi yanlış ağacı bekletiriyor...
 Şeytanla Ayının bir hikayesi vardı aklıma o geldi...
Ormandaki yiyecekleri baharda şeytanla ayı paylaşmış...
En erken açan ağaç kızılcık,işin garip tarafı en geç olanda kızılcıktır...
İncirler poşette bozuluyor, böyle bir ambalaj düşündüm...
 Arılarla boğuşurken böyle sürpriz misafirlerle karşılaşabiliyorum...
Minicik kirpi yavrusu...
Öyle heyecanlandı acayip nefes alışı vardı...
 Çok ilginç bir şey oldu, el çantamda bir ana arı unutmuşun,tam 8 gündür gezip durmuş. Çantanın her zamanki gözünde ana arı işaretleme kalemini bulamadım, öbür göze baktım kafes var arılar hareket ediyor.
Hemen bir iki damla su verdim, ertesi gün bir bölmeye verdim gitti, artık yolculuk riskli, Yasminin kızlarından biriydi, İzmire gidecekti arada kaynamış...
8 Gün el çantamda gezen ana arı artık kovanda...
Hafta sonunda en önemli işlerimden birisi hazır ana arıları toplamak, bu iş çok zaman alır...
Bizi arayıp acil ana arı isteyenler oluyor, bizde yıllardır acil ana arı olmaz, hesabını önceden görenlere gidiyor topladığımız ana arılar...
Zaten telefon ile siparişini bitirdim, aribakani@gmail.com  adresine meil atılacak.
Cumartesi pazar oldukça iyi çalıştım.Köpük kutularda olsun ruşetlerde olsun zayıf gözleri birleştirmeye başladım, artık yavaş yavaş toparlanma zamanı...
Çok şükür kimseye borcumuz kalmadı, bazı kişiler alacaklarının bir kısmını öbür yıla bıraktı, böyle sevenlerimiz var....
Şükürler olsun...
Pazar akşam üzeri Zaim abinin bala çalışmayan 10 çıtalık arısını bölmeye gittim. 3 Boş kovanı vardı, birde bu kovanda bana lazım olacak saf erkekler vardı, kovanı bölüp arılığıma getirdim, bir tur meme besleyip analarını kabul ettirip yerine götürülecekler...
Erkeklerin bir kısmı kapanmış, yumurta ve larvalarda var...

İşlerimiz arasında bazı çiftçilere çilek yetiştirip vereceğiz...
Sonrasını varın siz düşünün, kendime rakip oluşturuyorum gibime geliyor....
 Bizimle domates yarıştıranlar var....
Bir kaç resimde ben koyayım bakalım bahçeden bunlar.....
 Zaim abinin yazlıktan dönerken ormana daldım bir göz atayım diye. Zaten bu gün arılarda yağma eğilimi yoktu, ikindiye kadar hiç sataşma olmamıştı püren polenimi geliyor diye bakınıyordum evet zannettiğim polenler pürenden geliyor.
Hatta daha önceden açıp sönenler bile olmuş....
Bu yıl püren havalar musade ederse arılara çok iyi gelecek aylarca canlı kalacak, cünkü pürenler kuraklık görmedi...
Pürenler 15 güne kadar bayağı biraçar, en az 1-2 ay sürer...

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Canım ustam :)
bu sene ana üretimi konusu biliyorum ki seni çok sıktı şu anda borçlarımı temizledim demene sevindim gerçekten. Geçen seneki o ana arının kaybolması hikayesi dün gibi aklımda diyeceksin yaw nedirki önemlimi..önemli oluyor işte böyle zamanlarda sezonun sonunda..pürenlerin açması çok sevindirici..Hepmi olumsuzluklar seni bulacak bari püren olsun yüzünü güldürsün:))Domatesler konusunda ful mesai çalışan İlhami abi ile sadece o yoğurt kovalarımı doldu ba biz kasa kasa topluyoruz haftaya fotolarını görürsün:))sağlıckala kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Gördün çilek saksısını hemen canım ustam he...

Abi borçları temizledim derken parası alınmış ana arıları temizledik bu yıl battık :((
Dün ilk defa ana arı mandalı kullandım, çıtayı çekince anayı mandallıyorsun en son mandaldan ana arıyı alıyorsun, tam alışamadım ama garantili bir iş.
Mandal kelimesi biraz acayip maşada desek olur...
Buda olmadı ama olsun ...
Arılar oyalanacak bir şey buldumu yağma eğilimi kalmıyor.
İlhami abi fabrikada mesayili çalışıyor, bahçede değil...
Kasa kasa topladığınız domatesleri hangi sebze meyve haline vermektesiniz :))

Sağlıcakla kal.