25.01.2015

ARICILIK GEZİLERİ, ALANYA... ARICI MEHMET TÜRKER

 Yıllardır tatil yapmamıştım, sezon başlamadan bir fırsat çıktı, değerlendirdim süper bir tatil yaptım, her şeyi ile dolu dolu geçti...
Alanya'dayım...
Akdeniz insanı aynı Akdeniz gibi sıcak ve sevecen, yada bana öyleleri denk geliyor...

Arıcılığa yeni başlayan Mehmet Türker ile buluşup ayrılana kadar zaman nasıl geçti anlayamadık...

Arıcılığa başlayan Mehmet Türker arı aldığı kişiye bana arıcılığı öğret demiş.
Ustası bu iş anlatılmakla olmaz, googleye Ali Türk yaz ve onu takip et demiş. Orada her şey var...(bu arada en ufak şeyleri sorma hastalarına duyurulur, biraz okuyun bakın okuyarak kendisini geliştiren bir arıcı Mehmet Türker)
Acayip gururlanıyorsunuz, birilerine bir şeyler verebilmek, yol göstermek oldukça sevindirici...
Boş vakitleri internette bizi araştırmakla geçmiş. Mehmet beyin hanımı olayda endişeleniyor, bu adama bir haller oldu, acaba gerçekten arıları ve arıcılarımı izliyor, sürekli tedirğinmiş gülüyoruz...
Aynı şey Muhteşem abi içinde olmuştu, bir gün Muhteşem abinin eşi Meral ablam, bana bak bir gün bu Ali Türk bayan çıkarsa karışmam diye tehdit etmiş garibimi :)
Mehmet Türker arıcılık kursuna gitmiş, kursta senin videolarını  izlettirdiler dedi, tabi bazı kişiler biz bunumu izlemek için kursa geldik gibi laflar edildiğini anlıyorum, geçmişte arı resmi bulamıyorduk şimdi video bulup bunayanlar var :)

Geçen yıl  Mehmet Türker bize ana arı siparişi verdi.
Bazı olumsuzluklar yaşadık teslimat biraz gecikti...
Ben onu, o beni tanımıyor...

Durumu bazı arıcılara anlatmış demişler internetten alışveriş mi olur, sen dolandırıldın...
Biraz gecikmelide olsa arıları yolladım bu seferde, sipariş 10 muş ben 15 yollamışım...
Ana arıları kabul ettiren Mehmet Türker kolonileri susam balına götürmüş, susamda bal hasadı yapılmış, Susama 8 Çıta giren arılar 5 çıtaya düşmüş, bu seferde 5 çıta arılarını pürene bırakmış...
Pürene 5 çıta giren arılardan 3-4 çıta püren balı almış...
Başka arılarım da var daha kuvvetli onlar pürende bal yapmadılar dedi.
2015 Yılı için bir kaç ay öncesinden 30 ana arı istemişti, inşallah mayıs ayı başı ilk üretimden ana arılarını yollayacağım.

Geçen sene yaşadığım olumsuzluklardan sonra dualarıma şunu ekledim, yarabbi beni kimselere mahcup etme...
Aslında siz ne kadar didinir yırtınırsanız Allah yardım etmedimi hepsi boş. Biz bu bölümü es geçiyoruz anlayamıyoruz.

Sohbete geri dönersek, Mehmet beyin bir tespiti var, aslında çok doğru...
10 Tane arıcının 9 tanesi çok bilmiş ve yeni bilgi kabul etmiyor dedi. Bilenler zaten öyle oluyor...
Çok bilenlere bakıyorum bal alamıyorlar arılarını söndürüyorlar...
Ana arı konusu açıldığında ise fiyat kaç para, fiyatı duyan çok pahalı deyip almıyormuş...
İşin garip tarafı ise beğenmedikleri yeni arıcı onları solluyor, bunu hazmedemiyorlar...
Şimdilerde Ali Türkün anaları nasıl diye sorup duruyorlarmış...
Bunu bu yıl Düzce de çok net gördüm.
Yerel, ekotip ve kafkas  arılarla çalışanlar kestane balında sıfır çektiler, Engin Altın benim ana arılarımı kullanıyordu, kovan başı ortalaması 14 kilo kestane balı aldı, işin garip tarafı buda yeni arıcı, sıfır çekenler çok bilen eski arıcılar ve aynı köydeler araları 500 metre...Bu 500 metreyi mera farkı var diyenler için yazdım...

Böyle bir durumda ana arı ne kadar pahalı, arıcı karar vermeli.
Mehmet Türker sonuçları görünce ana arı bence pahalı değil demekte...
Zaten ağlanıp sızlananlara kimse zorla ana arı satmıyor, babanızın arısını ve anasını kullanın, sizi başka şeylere zorlayan mı var...

Geçenlerde kendi aramızda bir konuşmada Avrupa da bal ucuz ve her arıcı f1 ana arı kullanıyor, Hemde balı bizden ucuza satmaktalar ana arıyı benim sattığımdan daha pahalıya almaktalar, kaliteli bir F1 ana arı Avrupa da 30 avrodur ve dediğim gibi her arıcı kovanına f1 vermekte...


Aynı konular Adana'da Muhammet Doğan ile sohbette dile geldi.
Muhammet benim arılarımı 3 yıldır kullanıyor ve memnun.
Bir hadiseyi aktardı, geçen yıl birisi benden aldığı ana arıları kestirmiş, ertesi sene Muhammet diyor ki arılarını böl ben kabul ettireyim, sonra götür, sen bir yerde hata yapıyorsun. 5 Ana arıyı bölmelerine kabul ettiriyor ve arılarını götür demiş.
Arıları götürürkende bak hocam bu arılar zayıf bunları başka bir yerde kuvvetlendir, Akdeniz arılarının içine sokma diyor. Arıcılarımız çok biliyor ve arıları güçlü arıların içine götürüp yağmalatmış sonuç gene sıfır...
Suçlu ise benim kalitesiz ana arı üretmekteyim...

Bir bölgede birileri başarılı oluyor birileri olamıyorsa kendi arıcılığını sorgulamalı...
Şuna varım benim arılarım sizin bölgenizde olmayabilir, ama hemen yanında birisi bu işi başarıyorsa işin şekli değişiyor.
Ben yaptığım işten eminim...
Kaliteden ödün vermem, gözden kaçırdığım bilmediğim ana arılar olur onlara not düşerim f2 diye ve ana arı yollarken genelde o ana arı hediye gider ve giden kişiye de haber veririm bu arı f1 olmayabilir, f2 dir derim.

Arıcılık kavram olarak şoförlüğe çok benzemekte...
Dün cebine ehliyeti koyup yola çıkan çok iyi sürücü olabilir, yıllardır cebinde ehliyet olan arabayı yerinden kaldıramıyor...
Arıcılar başkalarını kötülemekle kendilerini geliştiremezler, hatalarını bulmak zorundalar...
Bu ana arı kalitesiz, bu arı burada olmuyor, gibi söylemler, kendinizin arıcı olmadığının aslında itirafı...
Neden, derseniz aynı arıyla yanı başınızda başarılı olunuyor bir düşümün...

Yanı başında aynı arı ile başarılı olunurken, başarısız olanlar aslında arıcı değilmişiz diye çaktırmadan bağırıyor. Başka yerde suçlu aramanıza gerek yok aynaya bir bakın nerede hata yapıyorsunuz derim...

Yaşanan olumsuzlukları topladığımızda yukarıdaki tespitler ön plana çıkıyor.

Bir gün Yusuf Şimşak ile sohbet ediyorduk. Sohbette ustası da vardı. Dediki bu sanatkardır, buna şu duvarı yap de, yapsın, sonra yaptığını yık de, kahrolur...
Sanatçıya yaptığını yıktıramazsın, aslında ticari düşünse yıkacak gene parasını alacak, yapacak gene parasını alacak dedi ve sıra bana geldi...

Sende sanatkarsın, benim sanatkar olduğumu nasıl anlıyorsun demiştim.
Dediki sen ana arı satıyorsun, müşterin  ana arıyı kestiriyor, normal şartlarda sen yenisini satman lazım ama adama nasıl kestirirsin diye kızıyorsun, buda göstermekteki sende başka şeyler var, yani sanat karsın....
Gerçekten birisi ana arılarını kestirdim dediğinde kan beynime sıçrar, acayip bozulurum, nedendir bilmiyorum, sanatlada alakası bana göre yok, bana güvenen ve alış veriş yapan birisinin başarısız olmasını hazmedemiyorum...

Uzun süre internete giremeyince çenem acayip düşmüş ama bunlar genel tespitler ve çok önemli...

Önemsediğim bir şeyi daha yazmam lazım, yazılanların tuzu biberi olsun bari.
Geçen sene Engin Altın abimize 30 ana arı verdim. Bir yıl önceki aldıklarından zaten kovan başı 14 kilo kestane balı aldı ve her yıl koloni sayısını artırıyor.
Aynı köyden iki gençte arı sayısını artırmak için çalışmaktalar. İsimlerini vermeyeceğim belki alına bilirler aslında alınmasınlar, konu çok önemli yoksa bu açıklamayı yazmazdım.

30 Adet Engin abiye ana arı gitti 8 tanede gençlere gitti.

İş yoğunluğu da var, ne zaman yolladım hatırlamıyorum gene telefon geldi, dedilerki 4 tane acil ana arı lazım. Benden ana arı alan kişiler bir terslik olmuş ise ölen ana arıyı hemen karşılamaya çalışırım çünkü bölünmüş arı var anasız bekliyor...

Hemen Engin abiyi aradım abi köye ana arı yolluyorum sende fire var mı dedim.
Engin abi dediki daha ben keklerini açmadım...
Gençlerin hatası neymiş acele etmeleri ve bunu bana karşı olanlar aleyhime kullanıyor...

Sonuçta Ali Türk'e ne kadar saldırırsanız saldırın bir şekilde yoluna büyüyerek devam ediyor.
Çıkarım için Allah'tan başkasına eğilmem, basit ve dünyalık şeyler için kişilere yalakalık da etmiyorum inşallah...
Bizi kötüleyenler ileride sizide kötüleyecek bunları hep görmekteyim...



 Mehmet beyle yemekten sonra Alanya kalesine gittik. Ülkemizdeki en büyük kalelerden birisi imiş, 6.5 km uzunluğunda surları var.
 Hem gezdik hem konuştuk, süper bir gündü.
 Resmin arkasında liman ve kızıl hisar var....
 Harika manzaralar, seyretmeye doyamıyorsunuz....
 Kale içi denilen yer, mahalle ve halen ikamet ediliyor. Bazı kişiler eski şekliyle restoreedemedikleri için yerlerini satmaktalarmış...
Alanya kalesini özel bir yayın yapıp resimleri paylaşacağım, çok ilginç ayrıntılar özel yayında sizlere sunulacak. Yolunuz düşerse buraları görmelisiniz...
 Kale içinde ilgimi çeken evlerden birisi, Amerikalı birisine aitmiş.
Her yıl Amerika'dan 20 öğrenci 15 günlüğüne buraya gelip gidiyormuş.
Alanya'dan bir aşçı yıl boyu maaş alıyor fakat 15 gün yemek pişiriyor...
Acaba diyorum gelenler niçin geliyor ve 15 gün durup gidiyor veya gelenler kimler bir sürü soru işareti oluştu bende...
 Kale girişindeki bank gemi şeklindeydi hoşuma gitti, resimledim.
Bu kale acayip stratejik bir yer. Tarihte burası hiçsavaşla alınmamış.
Birde ilginç bir şey anlatıldı, kale içinden kız almak veya vermek konusunda, düğüne yakın cingar çıkıyormuş durup dururken, bana göre batıl inanç...
Anlatılanlar ise mutlaka bu sorun yaşanıyor olması...
Mehmet bey ile günü bitirdik, ayrılırken bize bir kasa avakoda  ikram etti.
Her şey için teşekürler, Allah razı olsun...
Mehmet Türker inşallah İstanbul Feshanedeki arıcılık festivaline katılacak, sanaldaki arıcıları orada görecekmiyim diye sormakta...

8 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Hoş geldin canım ustam :)) çıkınında kalfana ne getirdin merak içindeyim:)) Engin abinin kek kısmını açmamış olması konuya cuk oturmuş..Alanya kalesinin hiç savaşla alınmamış olması ve kız alınırken cıngar çıkması enteresan :))Her neyse tekrar hoş geldin bea:))

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abi bu ne sıcak karşılama, canım ustam filan...
Çıkın erken gelirsen dolu her geçen gün erir habarın olsun...
Abi bizim hakkımızda her türlü filim çeviren var, arılarımız saldırgan dediler Düzcede bal aldık sıradan niye saldırmıyorlar, arın karniol değil diyorlar o zaman bu kadar niye sakinler, arılarımız yumurta atmıyormuş, arı 3 kat olmuş, dolayısı ile kimse kendi kusuruna bakmayıp bize sataşıyor...
Yani ağzı olan konuşuyor, saha çalışmalarımız olmasa bizi oylum oylum oyacaklar ama görüntüler herkesi şapa oturtuyor...
Bizi kötüleyenler aynı silahla bu gün birlikte olduklarını vuracaklar...

Alanya kalesinden kız meselesi batıl inanç diyorum...
Hasta olan nasıl kurşun döküldümü iyileşiyor aynı dava işte...

Hoş bulmuşum...

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Hojgeldin beyaaa::))

Yiyemediklerinden birşeyler bize de kalmıştır diye düşünüyorum.Usta dediğin çıraklarını aç bırakmaz.

Tabii Keçiyi de unutmuş değiliz::))

Bir Türklerin en iyi yaptığımız şey eleştiri.Yaptıklarımızı sorgulama yerine , birşey yapmaya çalışanı sorgulamayı severiz.Türk'üz işte ne yapalım::))

İnsanların senden bir kelime bile öğrenmiş olması inanılmaz manevi bir haz veriyor.Amaç Hakkın rızası ise bu yeterlidir.

Wep orucu seni zorlamış .Oku oku bitmiyor.dedim bu roman mı yazdı ne yaptı ::))

SLM ve Muhabbetle...

Ali Türk dedi ki...

Slm...
Yusuf bey...
Hojjj bulduk beya....
Yiyemediklerimizi konu komşu ve akrabalara dağıtıyoruz, en az 20 haneye gitmiştir, acayip malzeme getirmişim :))
Keçi mevzusu sonraki mesele hallederiz...
Biz Türkler aslında eleştirmesini de bilmiyoruz, eleştiriyorum sananlar arıcı olmadıklarını ele veriyor...
Zaten ben nerede hata yapıyorum denilse sorun çözümüne başlanılmış olacak...
Öğretme konusunda bildiklerimizi paylaşıyoruz, bir sürü kişi faydalanıyor ve amacıma ulaşıyorum...
Yav köyde leptoptan internete giremedim, cepten de sınırlı oluyor, klavyede hata yapan birisi minicik telefonda neler yapmaz ki....

Sağlıcakla kal...

Nuh DEMİREL dedi ki...

Ali Aybi Saygılar ... Emeğine Sağlık İdolümsün... Bu Sene 4 Kovan Arı ile Başladım Arıcılığa Allah'ın İzniyle.. Yalnız Belirtmem Gereken Bi Husus var ki Oda Senin Sayende.. Bilgi Paylaşımına Hastayım.. Allah'ım Sağlık Sıhhat Versin de Hep o güzellikleri Paylaş Abi.. Emin Ol İş Yerinde adım Deliye Çıktı Sebebide Gene Sensin.. Neden Diyecek Olursanda Adın Gibi Emin Ol 8-5 Çalışıyorum. ve Mesaimin Tamamı Senin videolarını İzlemekle Geçiyo .... Allah Razı Olsun Tekrardan Emeğine Sağlık Allah'a Emanet Videolarının Devamını 14 Gözle Bekliyorum...

Nuh DEMİREL dedi ki...

cümleten Selamın Eleyküm ....Emeğine sağlık aybi.. Videolarının devamını bekliyoruz.. sayende bende arıcılığa adım attım.. 4 kovan ile başladım bakalım söndürmezsek çoğaltmayı düşünüyorum.

Ali Türk dedi ki...

Nuh bey biz kimseye şunu yapın demeyiz. Bir sürü soru gelir, ne önerirsiniz diye cevap bile vermem, zaten karşındakinde kapasite varsa yaptıklarımızı paylaşıyoruz içinden işine yarayacakları alacak, o kapasite yoksa ömrü soru sormakla geçecek...
Adının deliye çıkması iyi olmamış, bizede deli, salak geri zekalı, salak, şarlatan, manyak, çoban, gibi isimler taktılar, isim takanlar aslında bana baktıklarında kendi isimlerini gördüler...
Yapacak bir şey yok Allah ne virirse her şiyin hayırlısını virsin...

Birazda işyerine çalış hep bize çalışma...
Sağlıcakla kal.

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi selamlar;

Salep içilecek oldu mu laf atar durursun. Onca yol katettin yediğin içtiğin ne varsa senin olsun insan bir şişe pekmez bari gönderir hıyar bile yok yaw :(
Sonra yok efendim keçi idi salep idi bir sürü şamata. Oynamıyorum ben :(

Nasreddin hoca ile oğlunun eşekli bir fıkrası var. Eşeğe binmişler bir dert inmişler yine dert. O hesap ana işi de maalesef sorunlu ama girdik bir yola, laf söz edenlerin ardı arkası kesilmez.

Hayırlı günler...