30.03.2015

ARICILIK MART 2015 BİTİYOR...

Bu hafta sonu keçi yiyeceğiz daveti vardı. İşlerimin yoğunluğu nedeniyle davete icabet edemedim...
Sonradan öğrendiğime göre, keçi yemeğe davet eden ve edilenler keçi yerine ayva yemişler...
Öldük bittik pirişan olduk gibi sızlanmalar kulağıma kadar geldi...
Allah'ın sevdiği kuluymuşuz, bizi oralarda pirişan etmedi :)
Genede dostlarıma kıyamam, keçiyi görüp motive olsunlar diye, bir çoban olarak keçi resmi koydum...
 Acil işler var, köpüklerin metroları biçildi boylandı kanal açıp montaja geçecektim ki, bizim yatar heyecan yaptı...
Fazla ısınıyordu, bir ara elimi bir sürdüm oda ne bayağı sıcakmış, tükürdüm faşur fuşur etti..
 Bir arkadaşı aradım motorun bilgilerini kendisine yolladım, 380 se istediğin kadar motor var dedi. Bekliyoruz yeni motoru....

Sökerken resimlerini aldım bağlarken aynı şeklide bağlamak gerekiyor...
 Cumartesi öğleye doğru havalar ısındı...
 Yoğun olmasa da erkek arıları çıtalarda görmeye başladık.
 İnşallah bir hafta veya 10 gün içinde ana arı üretim işlerinin startını vereceğim...
İlk ana arılar nisan sonu veya mayıs başı hazır olur inşallah.
Yoğun günler beni bekliyor...
 Darıca ile Pelitli arasında bu yıl felaket fark açıldı.
Ara mesafe 15 km olmasına rağmen sıcaklık bariz şekilde farklı ve yavru durumları zaten durumu işin rengini zaten ortaya koyuyor.
Darıca'ki arılar atağa kalktı, petek istiyorlar.
Durum ise bir türlü düzelmedi bir gün hava iyi oluyor, iki gün yağış ve soğuk...
İlginç gelecek ama erkek çıtası verdiğim kovanlardan birisi, ana arı memesine yumurta atmış.
Çıtaların üzerine petek ören arılara ana arıda eslik etmiş, erkek gözlerine yumurta atmış...
Arılara ham petek vermemiz lazım ama hava koşulları, içerideki stokları petek ördürmeye kullanma der gibi...
İstediğimiz arılara erkek çıtaları verdik,  bazıları kapanıyor...
Damızlık erkek arılarda benim için çok önemli...
Plastik petek...

Gebze de arıcılık malzemeleri satan yeni bir yer açıldı.
Yücel Akpınar, hem arıcı hemde Gebze bal üreticileri birliğinde yönetimde...
Malzemecinin arıcı olması, arıcının dertlerini ve isteklerini bilmesi demek...
Biraz kek aldım.
Darıcada arılar neslini değiştirdi,artık kış arısı kalmamıştır.
Ülkemizde kışın ortasında arıya kek verip mevcudunu yarı yarıya kırdıran arıcılar var.
Soğukta keki almaya çalışan, kış arısı suya gider ve geri gelemez, bizi bahara güçlü çıkartacak kış arılarını kendi elimizle yok ediyoruz...

Bazı arılarım erkekleri dışlamaya başladılar, onları kandırmak için keki verdim.
Kek hiç bir zaman arıların stok sorununu çözmez...
Kekleri verdikten 12 saat sonra tekrar kontrol ettim.
Tırmalayıp duruyorlardı, 12 saatte 6 çıta arıya yükleme yapmaya kalksanız 5 litre şurup çeker.
Oyalansınlar bakalım....
Keklenmiş arılar...
Sonbaharda varroa deposu arı, 6 çıtaya basıyor.
El kadar yavrusu olan bir arıya arılı ve kapalı yavrulu bir çıta arı verdim, ana arı kafese alındı tabiki...
El kadar arı 5 günde bu hale geldi...
Bir kaç gün sonra kapalılar sökülünce açık yavrulu çıtasını alıp bir kapalı daha girmeme gerekiyor.
Cumartesi sabah serindi ama kekleri vermek zorundaydım, öğleden sonra arılar kendisini dışarıya vurdu....
Enginarlar yavrulamaya başladılar....
Rokalar satan olmayınca çiçeklendi, tohuma gidiyor artık...
Roka çiçeği...
Kovanlardan birisinin önündeki ballı babadan  polen toplayan arıları gördüm...
Sadece sıcağa ihtiyacımız var, her yer çiçek....
Darıcada çakal eriğine yaptığım aşı tutmuş...
Pazar günü ise Pelitlideyim...
Pektaş amca sargıları çıkartmış. Bir haftaya tüm yanıkları iyi olur inşallah...,
Bana çay ikram etti.
Hava serin olunca arılarla uğraşmadım zaten hala Pelitlideki arılarda kışarısı nöbeti yeni arılara devredemedi...
Bende aşı işleriyle günü bitirdim.
Ara ara yağmur geldi gitti...
Bir ağaçlık 3 Pedro ceviz kalemi kalmıştı elimde.
Kalemleri sabitlemekte zımba kullandım.
Bir önceki aşılarımın videolarını izlerken yapmış olduğum hataları gördüm.
Kalemin en üstteki kesikne kadar içeriden olursa kalem  o kadar içeride kalıyor, Bir önceki aşılamada bazı kalemlerin en üst bölümü, kabuk dışına taşanlar vardı...
Hem zımbaladım hemde kalemleri ip ile sıkıca sardım...

Bu sefer ceviz kalemlerini ve aşı yerlerini tamamen boya ile kapladım. Bazı aşıcılar bu türaşılamada kalemin hiç rutubet kaybetmediğini söylüyordu...
İpin üstünü poşetle sardım...
Bunun üreinede büyük poşet koyup toprak doldurdum...
Gelelim kestane kalemlerine...,
Toprağa gömdüğüm paketlerden birisini açtım.
Geldikleri gibi tazecikler...
Yüksek ağaçlarda çalışmak oldukça zormuş. Tüm malzemeleri bir kovaya doldurup çıktığım ağaca astım yoksa en ufak bir şey lazım in tekrar çık.
Alt resimde merdiven ne kadar kısa kalmış görünüyor, buradan dahada yukarıya çıktım.
B aşı cevize vurduğumuz kalemler gibi yapıldı, hem kalemin içinden alındı, hemde yan kabuğa yapışacak yerden kestim...
Dışarıdan zımba ile dikiş attım bakalım ne olacak.
Bana tarif edilen kestane aşı şekli bu değildi...
Kabuğu kesmeden kabuk altına kalemi sokmak gerekiyor, en az 10 cm olmalıymış...
Aşının son şekli bu...
Asıl meşeye kestane kalem aşısını bu ağaca yapıldı.
Ağacı uygun yerinden kestim.
Meşe ağacına kestane kalemlerini hazırladım, ve kabuk altına biraz zor oldu ama yerleştirdim.Kalem içeriye giderken kabuğun bazı yerlerini patlattı. Patlatması sorun olmazmış, bu aşıyı yapıp başarılı olan kişi Denizli'den Bekir Donat.
Bekir abi resimleri görüp bu iş olmuş dedi inşallah olurlar...
Kalemlerin oturmuş hali kabuklar açılmadan, ağaçla kabul arasına yerleştirildi...
En az 10-12 cm kabuk altına kalem girsin diyordu.
Kalemleri sıkıca sardım.
Kalemleri ve ağacı boya ile izole ettim, aşı macunu ile bu izole işini yapmak gerekiyor...
En son poşetleyip toprağını doldurdum.
Bu aşılar devam edecek, ağaçlar biraz daha yapraklandığında daha iyi aşı tutuyormuş.
Yüksek ağaca yaptığım aşıların olduğu bölümde tavuklar tünemesinler diye neler yaptım. Emniyet banttı çektim, kalemlerin üzerine tüneme sinler diye...
Bir haftayı daha geride bıraktık. Bu arada Mart ayının sonuna gelindi ve Nisan ayı benim için yardırma ayı olacak. Bundan sonra artık bir daha sonbahara kadar rahat yok...

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sayın Ali bey:))
Cumartesi keçi yemeye geleydin de keçi etini tadaydın Hayatın boyunca unutamazdın. Çok keyifli bir gün geçirdik. Survivor bizim yanımızda sönük kaldı:)) Ana arılar buldukları yere yumurta atmaya başladıysa arılar seni geçmeye başladılar demektir dikkat et. Aşı konusunda kalemler sarı olmuş güzelde, gövde kırmızı olaydı dahada güzel olurdu.
sağlıcakla kal.

Ali Türk dedi ki...

Sayın Muhteşem hocam, her davete koşarsan olacağı budur, yok aynım bilim tutmuyor mahvolduk, bence sorun sen işler arasında aç kaldın....
Ana arılar değilde işçiler petek örmek istiyorlar, havalar birısınsa ben onlara petek ördüreceğim zaten...
Aşılar önemli,ileride haziran ayında polen sorunu yaşamayacağım gibime geliyor, renkleri boş vir beya, renkler karın doyurmuyoru....

Sağlıcakla kal.

şükrü demir dedi ki...

Merhaba Ali Bey. Osmaniye yağmur çamur havalar perişan. Arılar maşallah bölmeye geldi. Larva transferlerini yapıp meme oluşturup bölmek gerekiyor. Arillara invert şurup müthiş petek ördürüyor.Tarla şehirlerinden kurtulan arılar maşallah gelişti. Saglicakla kalın