23.03.2015

ARICILIK, MART 22 ARILAR COŞTU....

Bu hafta arılar coştu, bizde kurtlarımızı döktük. Arılarda geri gitme yok bir haftalık son soğuklar yavruyu etkilememiş, hatta bu soğuklarda erkek çıtasına yumurta atan bile var.
Bu görüntüleri özlemiştik.
İlhami abide kurtlarını döktü.
Bu hafta sonu 5. invert şuruplamayı yaptık.
Şuruplamada sadece invert şurup veriyoruz.
Bazıları vitamin ve ilaç soruyor, arı doğal yaşamında eczanelerde vitamin ve ilaç alamıyor, arının ihtiyacı bal polen ve sıcaklıktır...
Bazı arıcılar, arıya şunu verdim coştular, bunu verdim kudurdular gibi söylemler bilinçsizce yapılan konuşmalardır...
Bal polen sıcak olmasın, arıyı bir coşturun da görelim...
Bundan sonra havalar 20 derece üstüne çıkıyor, ufak tefek inip çıkmalar arıların yiyeceği varsa sorun oluşturmayacaktır...
Uzun süren yağışlı havalar olur ise arılar oğula yönelecek...
Geçen hafta bazı kolonilere verdiğim, erkek plastik çıtalara yumurta basılmış...
Erkek çıtasından erkek ve kraliçe yan yana :)
Arılar acayip rahatlamışlar ve çalışıyorlardı...
Baklalarda bile arı var...
Sera içine bir kova çilek koymuştum dışarıdakilerde çiçek yok kapalı yerdekiler çiçeklenmeye başladılar....
Kara lahanalar çiçeklendi.
Ballı babalar...
Rokalar çiçeklenmiş arılar....
Camorasa çilek, Yusuf Şimşak yedi veren çilek istemişti, bir türlüde ayarlayamadım...
Dün işi profesyonel olarak çözdük :)
Bununla bir başlasın, Zaim abinin bahçeden de fazlalık olursa yollayacağım...
Küçük bir testere alayım diyordum, kardeşim mobilya cilacısı. Abi o parayı basit bir şeye verene kadar, ikinci el bir yatar al, bazen tamirat için bize de lazım oluyor, parça kestirmek için marangozlara gidiyoruz dedi.
Araştırmaya başladık, bunların modası geçmiş. Bizim için ise son model...
Sonuçta basit biçimler yapacağız, devamlı çalışmayacak.
Orası burası derken, 15 yıl öncesi birlikte çalıştığım Ahmet abi dudulluya gitmene gerek yok. Ben almıştım bir ay kullandık, sonra sarıp dışarıya attık gel götür dedi.
Bir akşam gidip yatar daireyi aldım, sentetik tinerle sildim, pasları tam sökülmedi. Birde mazotladım, bir kaç güne kadar çalıştırırız. Hafta sonu kablosunu aldım, çalıştırdım çalışıyordu...
Uzun süre göremediğim Ahmet işleri ilerletmiş. Bir kaç mimarın tasarımlarını otomatik bir alette kesiyor.
Siensi diyorlardı...
Yatar daie işi tamam bundan sonra marangozlu işlerimi yavaş yavaş kendim yapacağım, eskiden de gerçi kendim yapardım :))
21 Mart cumartesi hava soğuktu. Dr. İsmail abinin minik minik ceviz veren ağacını aşılamaya karar verdik.
Bizim Mirili Fatih, pedro ve chester ceviz kalemleri yollamıştı, bayağı bir aşılama yaptık.

Bazı cevizlere su yürümüş ağacı kestiğimizde su aktı.  Su yürümüş ağaçlara bıçak ile çizikler atılıyor. Atılan çiziklerden su dışarıya çıkıyor, kalemlere gidip boğmuyopr.
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi.
Aşılamada bir çok yayın var, çok net video ve resimler yoktu bu eksiği gidermek istedim.
Ceviz çeşit değiştirme aşısı...
Kalem aşısı...
Ceviz kalem aşısı...
Kabuk altına kalem aşısı...
Kalem aşı çeşitleri...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Aşı kalemlerinin yerleştirilmesi...
Kalemler yerleştirildikten sonra güzelce ip ile sarıyoruz, üzerine naylon sarıp içini toprakla doldurup sıkıştırıyoruz...
İzole için dış cepe boyası kullanıldı. Aşı macunu bulmak zor ama plastik boya olur, dış cepa boyası olur.
Kalemler yerleştirildikten sonra güzelce ip ile sarıyoruz, üzerine naylon sarıp içini toprakla doldurup sıkıştırıyoruz..
İzole için dış cepe boyası kullanıldı. Aşı macunu bulmak zor ama plastik boya olur, dış cepe boyası olur.
Kalemler yerleştirildikten sonra güzelce ip ile sarıyoruz, üzerine naylon sarıp içini toprakla doldurup sıkıştırıyoruz..
Yapmış olduğum aşıları videoya aldım,tüm detayları videoya almaya çalıştım. Umarım bu işe merakı olanlara faydalı olurum.
Bu aşıyı öğrenmeme sebeb olan Fatih Suuçak'a teşekürler...

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam yatar almana nasıl sevindim bilemezsin:)) nede olsa aynı plastik yanaklı çıtaları kullanmaktayız. Bu sezon 1000 çıta banada hazırlarsan başlangıç için elimi rahatlatırsın. "cepa yada cepe boyası" nedir nerde bulurum. Malum aşı macunu bulunmuyor. Çekmiş olduğun resimler milletin çok işine yarayacak özellikle Fatih bayılacak. Sorup duruyordu kalemi nasıl yerleştireceğim diye:)) en son olarak bayağı yaşlandın:(( aynı haber alt alta yayınla dur. Millet yer sanıyorsun ama ben yemedim:))haberin olsun. Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Maşallah Ali Bey, arılar super. Haftasonu güneş açınca arılar polen getiriyor. Ceviz aşılarını sayenizde öğrendik. Resimler ve videolar mükemmel olmuş. Bende ana uretim seti ve larva transfer kalemi siparisi verdim. İnsallah Nisan basinda uretime baslamayi planliyorum. Hayirlisi.Kendinize iyi bakin.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem hocam benim yatar almama niye seviyorsun beya görende dünyada olmayan bir bulduk sanacak.
İstersen 2000 çıta hazırlayayım sana :)
Aşı macunu bulamıyorsan yağlı boya bile sürersin beya, dış cephe boyası ucuz, başka iş bulamayıp benim imla hatalarıma mı taktın, öyle hasta birini tanıyorum, keçi benim hatalarımla memnun olurdu :)
Birisi yaşlandığını mı ima etmeye çalışıyor :))
Abi normal haberimi yayınladım, aşıyı,arada kaybolmasın diye ayırayım dedim, aşı haberini geçmiş tarihe yayın yapmama rağmen yeni gibi başa çıktı, tarihlerini gene değiştirdim, değişmedi. Sonuçta aşı habarı önemli ba :)


Şükrü bey havalar ısınmaya başladı ilk defa Darıca'da arı sesi biraz uzaktan duyuluyordu...
Ceviz aşısını bende birileri sayesinde öğrendim.
Ana arı üretimi vakti geldiğinde herkes başlayabilir.

Sağlıcakla kal.