6.03.2015

ARICILIK VE ANA ARI SATIŞI...


Yeni bir sezona hızla ilerliyoruz...
Bu yıl ana arı siparişlerini mail ile alıyorum. Bunun nedeni daha önce defalarca yazdım, ana arı siparişi verecek kişi, siparişi bırakıp olmadık soru ve konulara giriliyor, bir türlü kısa konuşma yapılamıyordu.

Telefonu niçin devre dışı bırakmıştım...
Bana telefon eden kişi siparişi verip olayı bitirmesi gerekirken, şu beni kandırdı, şu kazıkladı, şu yaramaz adam, ben ise bunları geçelim onlar beni ilgilendirmez desem gene dönüp dolaşıp başka yerlere dalınıyor. Akla hayale gelmedik sorular uzayıp gidiyordu...
Karşınızda ise sıradan bir arıcı var, her şeyi bilmesi imkansız. Soru soranlar sorularını internete sorsa çoğunun cevabı zaten var.

Bir başka önemli konu ise adamın 3-5 arısı var saf peşine düşmüş, saf arı 500 tl desen neler olur bilmem...

Birde  çok telefon trafiği olduğu için karşındaki kim, neler konuştuk kafada kalmıyor, bu işi mesajla halledelim dedik.

Aynı sorun mesajlarda devam ediyor, bu gün arıcılığına bakmayıp, başkalarını suçlayanlar yarın beni de aynı şekilde suçlayacak, dolayısı ile bunlarla kim alış veriş yaparsa sorun yaşayacaktır.


Aşağıda bir kaç örnek vereceğim, şimdi bunların ana arı siparişi ile ne alakası var göreceksiniz.

Sizin arıcılıkla ilgili sorunlarınız varsa, isminizle üye olup soracağınız veya sorularınızın cevaplarının olduğu arı bakanı forum var. Foruma üye olmanıza bile gerek olmadan tüm konulara ulaşabilirsiniz hiç bir engelleme yok. Bazı forumlarda  geçmişte konulara ulaşabilmek için üyelik istenmektedir, dedik biz madem bilgilerimizi paylaşıyorsak, üye olmanıza gerek kalmadan sorunlarınızı oradan çözebilirsiniz.
Birde soru soranlar siz cevap verseniz bile istedikleri cevabı alamadıkları için gene 
bildiklerini yapacaklardır.

Bize ana arı siparişi vereceklere demişiz ki, aribakani@gmail.com adresine talebinizi iletin size cevap verelim işinize gelirse şartları beğenirseniz ana arı almak için sıraya girin.


Bana gelen maillere genelde o akşam evimden cevap vermekteyim.

Gelen maile cevap vermiyorsam, sorun var demektir, cevap versen bir türlü vermesen bir türlü silip atıyorum.

Bana niçin mesaj atılıyor, ana arı siparişi için, gelen mailler ise tam Güzin ablalık...

Ana arı siparişi vereceksen bana anılarını, seni kandıranlar, kazıklayanlar, benim rakım şudur bizde olur mu, ben arıcılıkta başarılı olabilir miyim gibi soruların mesajda ne işi var. Bu tür mesajları silip atıyordum arkadaşlar aman silme dediler, bunları arşivle :))

Bizden ana arı isteyen, ana arı siparişi verecek, yapması gereken ise ben senin ana arılarını kullanacağım diyecek olay bu...

ANA ARI SİPARİŞİ

Ana arılarımın özelliklerini soruyorsanız beş para etmezler, hiç bir iyi özellikleri yoktur,  sizleri kazıklıyor ayrıca kandırıyorum haberiniz olsun....



GELELİM ANA ARI SİPARİŞİ İÇİN GELEN MAİLLERE :))

GÜZİN ABLANIZ BURADA :)

 Merhabalar,
Arıcılığa yeni başlamak zorunda kaldım... Çok acele ettiğim için de rastgele bir kovan Kafkas arısı  aldım (daha 3 gün oldu). Aldığım kişi de bu işi profesyonel yapmadığını anladım. Ana arı yaşını bilemediğim için de öncelikle sizden bir adet ana alıp 2-3 çıta bölüp sizden gelecek anayı vermek istiyorum. Bu şekilde ana arıyı gençleştirmek, Kafkas - Karni ol arasındaki farkı göme düşüncesindeyim.  

Arımı aldığım ikinci günde hava güzeldi sayıca azda da olsa uçtuklarını gördüm endişelendim birazda  sadece bu kadar az mı arı var diye? Kovan kapağını biraz aralayıp bakmak istediğim de kovanda çıtalar ortalanmış yanında boş bir şerbetlik ve çıtaların üzerinde de poşetiyle duran bir kek vardı, sonbahardan mı kaldı onu da bilmiyorum.  Kekin üzerinde ise bir avuç arı çalışıyordu biraz yüreğime su serpildi, biraz daha varmış diye. Kovanı açıp kontrol etmek için henüz kıyafet almamıştım, arılarda üşümesin diye kovanı hiç açmıyorum içinde ne var ne yok çok merak ediyorum; kış mevsimi olduğu için arı sayısı az mı, ana arı var mı, bal stoku var mı diye? Sıcaklığı 14 dereceye çıkmasını bekliyorum kovan kapağını açmak için. Şunu da yazmadan geçemeyeceğim uçuş yapan arıların bir kaçının ayağında sarı sarı şeyler vardı polen olması lazım sevindim de ama çiçekler henüz açmamıştı nerden buldular onu da bilmiyorum. Arıcılığa kötü bir başlangıç yaptım umarım hüsrana uğramam. İzlenimlerimi düşüncelerimi aktardım çünkü ben arıyı daha önce sadece çiçeklerin üzerinde uçarken gördüm bu nedenle izlenimimi anlattım ki önerileriniz olabilir diye.

Bu arada şunu da merak ediyorum ilkbaharda önce varova mücadelesi mi yoksa şerbet mi verilmeli  öncelik sırası önemli mi? Asitli ilaç kullanmaktan korkuyorum oranı fazla olur arılarım ölür diye ( zaten bir kovan:)). Önerebileceğiniz yağda eriyebilen ilaç ismi verebilirseniz sevinirim.

Son olarak ta neden siz ana arıyı pahalıya veriyorsunuz sizin karniyolunuzun farkı ne ki diğer karniyollardan. Formlarda sık sık size rastladığım için güven duydum. Sanmıyorum acemi bir arıcıya  kötü bir ana arı göndereceksiniz.

Bu başlangıç daha size çok soru soracağım zamanla. Çünkü formlarda çok çelişen bilgilerde mevcut kafam karışıyor bazı şeylerde. Her neyse uzayacak. Ben sizi ..... merkezden rahatsız ediyorum.
Beni de listenize eklediğinizi nasıl anlayacağım.?

Saygılarımla

Selamünaleyküm Ali Türk hocam. …..Resmi kurumda memurum…
Aynı zamanda arıcılıkla uğraşmaktayım. Bilmem kimin oğluyum….. Birisi yardım ediyor, malum baba mesleği ama memur olduğum için çok fazla ilgilenemiyorum… 350 kovan arım var.İlkbahara girdik dışarıdan polen geliyor ama ben sık sık şurup veremiyorum. Arı kekinin ilkbaharda arı gelişimi üzerindeki etkisini soracaktım hocam. Sık şerbet veremediğim için üzerine kek vermeyi düşünüyorum. Fikriniz nedir hocam sayğılarımla hocam bilgilendirirseniz sevinirim…

BLOGUMU AZ ÖNCE BULAN BİRİSİNİN YAZDIKLARI...

Merhaba Ali bey, biraz önce Blog’unuzla tanistim. Arici bir arkadasim icin bir hediye aramaktayim.Pratikte kullanabilecegi bir ürün ve özel bir sey olsun istiyorum. Bir arıcı olarak onu sevindirecek bir hediye... Türkiye’de elde etmesi güc olan herhangi bir sey de olabilir. Yurtdisindan temin edebilirim.


Aricilik konusundaki yüksek tecrübelerinizle bana yardimci olabileceginizi umud ediyorum.

Selamlar, 
Ayşe

Bunlar gelen soruların bir kaçı, faceden soran var, face arı bakanı sayfasından sorular var. Cevap veriyorsun, bazıları birde posta koyuyor...

10 yorum:

Unknown dedi ki...

benden daha beterleri varmış ;)

Unknown dedi ki...

Ali bey, sizin mail haydar dumenin maillerini gecmis Hele su hediye isi gulmekten koptum...😄

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Bunlar sadece bir kaç tanesi...

Son maili atanın arıcı olan arkadaşı erkek mi bayan mı onu belirtmediği için cevap veremedim...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.


Güzin Ablam benimmm:::))

Benim bir derdim var.Yıllardır kursağımdan keçi eti geçmedi.Buna bir çözüm bulurmusun::))

Saygılar::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slm...

Yusuf bey, keçi dediğin nedir ki...

Yeterki siz keçi isteyin, vermeyen zenci :)

Bizim işimiz zaten çözüm üretmektir, kafanızı takmayın böyle şeylere...

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Keçiyi ne zaman yiyoruz onu da yazarmısınız Ali abla...:(( pardon Güzin abla:)))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem hocam, keçiyi ellerimle besleyip hazırlıyorum. Ablan kurban olsun sana :))
Pardon ustan olacaktı :((

Sağlıcakla kal...

hasbi akyol dedi ki...

ali abi şimdi bende okudum gelen mesajları,arada yenilerini paylaş bu mesajların, gerçekten okuyunca çok gülüyoruz.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hasbi arıcılıkta istenilen bilgileri arıcılar pazardan alamıyor, genelde bu bilgiler yaşanarak öğrenilmekte. Soru sormaklada bu işleri kapamazsınız, soru sorulmazmı bölümünde soru elbet sorulmalı ama bir şeyler yaparsın bir noktada takılırsın, o zaman soru sor, çocuk gibi bu ne bu ne dersen ömür boyu çocuk kalamaya devam edersin...
Aslında halimiz ağlamalık biz gülüyoruz...

Sağlıcakla kal.

alanyalı dedi ki...

selamün aleyküm enerjinle bizlere örnek oluyorsun parayla alamıyacagımız bilgileri veriyorsun.allahü zülcelal evlatlarını gönlüne göre yetiştirmeyi nasip etsin 20 15yılı türk arıcılıgı için hayırlı olur inşallah.