15.04.2015

ARICILIK VE ARI KITLIĞI VAR...

Trakya arı alma maceramız olumsuz geçti...
13 Nisan pzartesi, Gölcükteyim...
Bu yıl arı alımında A planı tutmadı,alfabede harf çok...
B planı olmadı, C planı olmadı, D planı olmadı, E planı olmadı, F planı ile arı alımını mutlu son ile bitti.
Burnumuzun dibindeki arıları almak için yaklaşık 850 km yol yaptım. Şoförler nasıl dayanıyor bilmem iki gün gezdim hiç bir yere oturasım gelmiyor :)
Trakya macerasına söz verdikten sonra Hüseyin abi bana 30 kovan arı satacağım haberin olsun, isteyen olursa yönlendir demişti fakat biz sözümüzde durmalıydık.
Sonuçta Trakyada işler sarpa sarınca hemen rotayı Hüseyin hocaya çevirdim.
Hüseyin hoca benim müşterilerimden birisidir, hatta bu yıl özel arı alacaklar içinde.
 Bu yıl aşağıda gelecek Pelitlide arılar kışa girdikleri nüfusun çok gerisinde bahara çıktılar. Ruşetlerin kendi haline adam olması çok zor.
Ana arı üretimi için yüzlerce çıta arı lazım...
Rotayı köpük kutulara çevirdim, elimdeki kutulara ilave olarak 200 kutu parası daha ödedim bir kaç güne kadar yeni kutularda elimize geçer.
Geçen sene köpük kutularla nasıl çalışılır öğrendik.
 Hüseyin hoca bana arıcılıktaki eksikliklerini soruyor :)
Arıyı ben satsam sor, sen benim eksikliklerimi söyle dedim içimden tabiki...
 Ana arı üretimi için zaman geldi gibi, hala havalar gelip gidiyor artık bundan sonrası üretim aşaması hazırlıklarına geçtik.
Bir hafta izin aldım,duruma göre yeniden izin alabilirim.
Arılar aktarıldı, sayılsın paralar...

 Darıcada durum Pelitliye göre çok çok iyi ama buraya fazla yığınak yapılamıyor.
Damızlık erkek arılar sökülmeye başlamışlar...
Erkek arı çıtası.
 11 Nisan cumartesi, Kahraman abi yardıma gelmiş burası Darıca...
 Kahraman abi ile tanışıklığımız 15 seneden fazladır, Trakya maceralarımız olmuştur...
Kendisi Erzurum Olur ilçesinden.
Emekli olunca memlekete gitti...
 Yeni metrolara birlikte arı silkeledik.
 5-6 Çıta arıları ilk etapta yavruları başka arılara dağıtılıp, arıları metroya doldurduk...
Arın varmı dedim, Kahraman abi durumu biliyor, kem küm etti.
3 Çıtalık bir ruşet arı verdim, Erzurum'a gitti...
 14 Nisan Salı, Pelitli'deyim.
Ruşetlerdeki arıların bazı resimleri. 3 Çıta kışa giren arı bir çıta kalmadı. Sönmediler ama adamda olmazlar.
 Bunların ana arılarını kafese alıp brer çıta yeni alınan arılardan arılı ve yavrulu çıta girdim.
Ana arı kabul edildikten sonra tekrar bu sefer kapalı yavru girip kısa sürede bu arılar 5çıtaya gelirler, yoksa sezon boyu yerinde sayacaklar, bu işlemin geçmişte videolarını yayınlamıştım, yeni videolarda çektim.
 Yeni arıları aktarırken böldük, devşirme koloniler yaptım bir kaç güne kadar larva transferi verilecek...
Aldığım arılardan üç tanesi yamyam gibi...
Bizim arıların en büyük özelliklerinden birisi çıtasını terk etmezler...
Silkelersin arıyı düşüremezsin...
Bunlar çıtayı nasıl terk ederiz bahane arıyorlar...
Elime tırmanışa bakın...Pelitlide yemek molası verdim peşinden paydos ettim, rüzgar çıktı, yağmur başladı, hava birde soğudu...
Hemen Darıcaya geçtim.
 Metrolarda işler yoluna girmiş...
 Petek örme işlemi devam ediyor...
 Örülü aralara attığımız petekler doldurulmuş...
Örülen peteklerin arasında böyle çıta olursa petek örmesi daha kolay oluyor, yandan benzini al ve yak :)
Bundan sonraki aşama yavru atıldığında çıtalar köpük kutulara gidecek, peşinden memeler gelecek...
 Geçtiğimiz sene Sadri abiye bendeki ilk aletin şırınga kızağında sorun olduğunu söyledim, ilk alet her şeyi defalarca elden geçti. Dedim ki bu kızağı değiştir.
Ben senin için kışın bir şeyler yapacağım demişti.
Yapay tohumlamada şırınga hareketi çok önemli, zaten toplamda 1.5 mm giriyorsun, kızak laçka olunca ister istemez başka şekillerde gidermeye çalışıyorduk.
Bu işte milim çok önemli, hatta bir ara Çin sitelerinde suni tohumlama araştırması yaparken çeviride bu işlem için aynen şunlar yazıyordu, "yapay tohumlama mikro cerrahi bir operasyondur" yazmışlar...
Aleti bana hediye eden Sadri abime ne söylesem az...
Kendisini arayıp teşekür ettim, sana ne diyeyim dedim bir şey deme dedi.Ve ekledi, alet işin ehlinde olursa ülkeye faydası olur deyip noktayı koydu.
Aleti bu haberde araya sıkıştırdım ama ayrı olarak bu güzel hediyenin paylaşımını yapacağım.

Bu aletteki kızakta hiç boşluk yok...
Sadri abim sağolasın yeniden teşekür ed,yorum, Allah razı olsun...

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Bu sefer tersden gideyim.
Sadri abi o aleti bana hediye etse ben ne methiyeler düzerdim ne methiyeler:)) lakin aleti hocanın denemesi lazım ondan sonra not alır:))malumun üzre "sayın hoca"m bana deniyor:)))
Arıların hayırlı olsun. Bu sene inşallah her şey şimdiye kadarkinden daha iyi olacak. Aslında senin işleriyin düzgün gitmemesinin en önemli nedeni hocana izzet ikram konusunda pintilik etmendir. Bundan sonra hediyeleri tane ile değilde kilo ile ölçer getirirsen gör bak nasıl az kilometre yapıyorsun ve işlerin düzgün gidiyor. Yakın zamanda ekibi senin arılıkta bir toplasan işletmeye bereket duası yapsak inan işlerin daha düzgün olur demedi deme.
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Sadri Abi kendine yakışanı yapmış.Helal olsun.

Alfabe de harf bitmeyeceği gibi , yolda gitmekle bitmez ::))

İçinden geçenler ilginç ama tezatta da orta da ::))

Hocam reçeteyi yazmış ama bir ilave de ben yapayım.

Bütün bu başına gelenlerin sebepi pintiliğin.Yedir bize keçiyi , al hayır duamızı::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem hocam sen methiyelerini gene düz beya...
Denemesi kolay, bir keçi kap gel, arılıkta yakında çalışmalar başlıyor...
Hocama daha nasıl izzet ikramda bulunayım, dağın başında ve civarında bulamayacağın greyfut ikram ettik beya...
Dua edeceksen gelmedende dua edebilirsin, dua her yerden ücretsiz yerine ulaşır...

Slm Yusuf hocam.
Harf ve yol bitmez ise biz biteriz olur biter...
Sizin derdiniz hayır dua değil keçi anlamışam :))

Sağlıcakla kalın.