25.05.2015

HAZIR ANA ARILARIN TOPLANMASI VE ARICILIK İŞLERİNE DEVAM...

Ana arı üretiminde en sıkıntılı sürek işi başlatmaktır.
Ana arı işinin başlaması için mevsim normallerinde sıcaklıklar olmalı. Bu yıl Bahar gelmek bilmedi, mevsim şartları düzelmeyince sen ne kadar yırtınırsan yırtın yaptığın iş boşa gidiyor.
Defalarca yaptığımız transferler tutmadı. Bir kaç tur sonra bölünen arı yozlaşıyor, artık tutacaksada tutmuyor.Kutu arılandırma işinide elindeki memelere göre yapıyorsun. Elinde meme yoksa kutuya arı koymanın bir anlamı yok zaten.

Sonuçta son yılların en uzun kış sezonu geride kaldı ve aksamalıda olsa ana arı üretimine başladık.
Bazı sıralarda  aynı gün verilmiş memelerden atıyorum 15 memeden 2 ana arı ancak alıyoruz, arı kuşları çok yüksekten geçiyorlar, henüz konakladıklarını görmedim ama durduklarında çok ciddi kayıplar yaşıyoruz.

Mayıs ayının 20 den sonra hazır olan anaları, sırada bekleyen müşterilerime ulaştırmaya başladım.
Ana arı toplama işinde oldukça önemli işlerden birisidir. Ana arının adonmen denilen karın bölgesinden tutulmaması gerekiyor. İşçi arıların kafese konulması ana arının zarar vermeden tutulup boyanması oldukça uzun süren işlerdir.
Dün ilk defa bu işi oturak üstünde yaptım ve bundan sonra böyle ana arı toplayacağım.


Hazır ana arının işaretlenmesi...
İşaretlenmiş ana arı....
Ana arı üretiminin en zevkli yanı, ana arıyı kafese koyduğun zamandır...
Ana arı kafese girmediğinde hala kaybolma şansı vardır.
Bir kaç kez başıma geldi ana arıyı görüyorsun, işçileri doldurup, en son ana arıyı kafese koyacaksınız ana arı yok, otların içine düşebiliyor, ana arı uçup kaçabiliyor, bunları yaşadık...
Kara kızlar, kraliçe arılar...
Çalışırken bazen görüntüler alıyorum.
Ana arı üretimi başladı dedikya bazı kişiler mayıs başı demiştin hani mayıs sonu geldi diye sitemde bulunuyor.
Sonuçta sıraya göre hazır olan ana arılar sahiplerine gidiyor.
İyiki Nisan dememişim.
Zaten telefona bakmıyorum, bunu niçin yazıyorum nasılsa sıradakilerin parasını almışım, telefonla yeni  müşterilerin parasını al ve öncekileri salla gibi bir durum bizde söz konusu olmaz yani.
En çok sıkıntı verenler ise az ana arı alanlar. Zaten bir tane ana arı satışını bunun yüzünden kaldırdım sırada iki ana arı isteyenler kaldı onuda kaldıracağım. Adam 10 tane 15 tane 20 tane istemiş bekliyor, iki ana arı siparişi var ikide bir bizim analar ne oldu soruları.
Ana arı hazır olduğunda bunu bekletmek benim adıma risktir bir an önce alıp göndermem gerekiyor, pazar günü iki kutu terk etti, çekip gidiyorlar yani sen arkasından bakıyorsun.

Bazıları sipariş verecektim sıralar dolmuş diye mesaj atıyor, sıra dolması diye bir şey yok, haziran ayının 15 den sonrasına istediğiniz tarihe ana arı sırası boş.
Tabi şimdilik boş, haziran ayının 20 de mesaj atıp ana arı alacağım dersen dolmuş olacaktır.

Ana arı siparişi verecek olanlar aribakani@gmail.com adresine mesaj atacaklar.

Ana arı satışı Ali Türk diye İnternet'ten arattığınızda zaten size gerekli bilgilerin olduğu yere yönlendirecek.

ANA ARI SATIŞI

Telefonla acil ana arı isteyenlere maalesef cevap veremiyorum, önceden sipariş yoksan ve sırada bekleyenler varken, yapılacak bir şey yok...


Ana arının göğsü kemiksi yapıdadır ve oradan tutuyoruz. Yeni ana arı boyayacak olanlar bu işi erkek arılarda deneyip sonra ana arı boyasınlar.
Sezon yeni ve bizimde ellerimiz henüz tam hassas değil, fazla sıkmayayım derken elimizde ana arıyı tutamıyoruz, bazen boyarken boyanacak yer hedeften çıkıyor.
Bu hafta neredeyse tüm metrolar sıfırlandı. Bir tarafımız darca da, bir taraf Denizli de, bir tarafımız Pelitli de idi, hepsini pelitliye topladık gibi.
Bir ara transferler tutmuyordu neler denedik neler. Tüm memeleri çıtaları şuruplayıp kovanlara dağıttık, arılar yalasın çıtaya arı kokusu sinsin ve yaptığımız transfer tutsun. tabi bunların hepsi çaresizlikten yapılan işlerdi.
Şimdi niye tutuyor bu transferler.
Bir kovana yalansın diye verilen çıta arada kaynamış ve bulduğumda bu haldeydi...
Petek örülmüş, işçiler ve erkek yavrular kapanmaya başlamış :(
Biz koştura koştura çalışırken işi olmayanlar var. Bazen sitemler alıyoruz, sanki ben senin babayın oğluyum, yada son benim çok yakın arkadaşımsın veya dostumsun, yada sen benim iş verenimsin...
Burada içimden geçen argo kelimeleri yazamıyorum tabiki...

Bu kişinin mesajı okuduktan sonra telefonu kontrol ettim bir kaç tanede cevapsız çağrısı vardı.

Benim ne kullandığımdan sana ne...

Sen başka şeyler yapacaksan bana ne...

Sana şunu yapacaksın diye ben yalvardım mı ne halt ediyorsan et.
Bu tür denge sizler beni buluyor.

Ben kimseye hayatımı vakfetmedim, yaptıklarımı paylaşırım işine gelirse içinden kendine ders çıkartırsın.

Sorunu olanlar, her arıcılar birliğinin danışmanları var onlara sorunlarını iletebilir...

Bir sürü ben bu işin duayeniyim diyen arıcılık  hocaları var, onlara sorunlarınızı sorun.
Etrafımızdaki gözlemlerimiz deve dikenleri açmaya başladı.
Meşe ağacına yapılan kestane kalem aşılarımdan birisi...
Arılık civarında arılar tarafından ziyaret edilen güzel görünümlü bir çiçek.
Gebze Denizli mahallesinde çalılar içinde kalmış bir asma acayip üzüm vermiş...
Bakımsızken bu kadar verim veriyorsa birde bakılsa neler olur bilmem. Bir asmada bu üzüm ilk defa gördüm bu asmanın son baharda dalından alıp çelikleme yapacağım inşallah.
Arılıkta bulunan karaçalı açmaya başladı.

Bahçe işlerimizde var, yetecek kadar biber domates patlıcan ektim.
Yorulduğunda en iyi kafa dağıtma işi toprakla boğuşularak yapılıyor.
Gebze de erkek üretimi yapan kovanlarda işler rayından çıkmış.
Kısa sürede sınırlar aşılıp, dalaklar atılmış.
Boşa atılan petekleri kesip aldım, bu günlerde akasyalardan iyi bal gelmiş.
Aç kurtlar gibi petek ballara saldıranlar oldu.
Kara kovan balı böyle yenilir...

3 yorum:

şükrü demir dedi ki...

Ali bey kolay gelsin. Maşallah yine yogunsunuz. Sizlerin islerinde olduğu gibi bizim işlerde sürekli aksadi. Halen ara ara yağmur devam ediyor.inşallah sezona yetişiriz. Yaylaya giden arkadaşlar arılar petek örmüyor diye şikayet ediyorlar. Hakkımızda hayırlısı. Kolay gelsin. Saygılarımla

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam şimdi keyfim yerine geldi:))
seni işleri yolunda gitmeyen düşünceli gördükçe sataşamıyordum:)) artık rahatım gardını al:)) gene millete takmışın naapsın adamlar baharın geç gelmesinin sebebi sanki onlarmış gibi konuşmuşsun. adamlar haklı anayı kabul ettrip işlerine güçlerine bakacaklar:))Resmini yayınladığın asma bana verdiğine benziyor seninkinin üzümlerini yeriz artık. Bostanınada bayıldım nede olsa aramızdaki mesafe kısa ve ben senin kadar yoğun değilim.:))Sağlıcakla kal.

Ali Türk dedi ki...

Şükrü bey her şey olacağına varıyor...
Şu günlerde yoğunluk bitti sayılır sistem kuruldu, takip etmesi kurması kadar zor değil.
Nektar akımı olmaz ise arı petek örmez.

Muhteşem abi bizimde keyfimiz yerine gelmeye başladı. Tek sıkıntı arayana ana arı yok demek acayip zor.
Ülkemizde ana arı açığı çok erkende başlasaydık bazı kişiler ana arı alamayacaktı. Haklı olmayan yok gibi, haksız kim...
Abi asmayı acayip merak diyorum budansa bakılsa nasıl olur diye. Dikenlerin içinde boğulmuş her tarafı üzümdü...
Bostana hemen bayılma, acı biberde var o tombul olanlardan :))


Sağlıcakla kalın.