15.06.2015

ARICILIK,ŞOFÖRLÜK, VE DENGESİZ SÜRÜCÜLER...



 Hafta içi 3.uygulama vardı.
Mesai saati bitimi elemanda izinli tek başıma çalışacaktım.
Sürpriz oldu misafirler geldi.
Emin arıcılığa oldukça meraklı annesi ne zaman arasa kovanın başında buluyormuş...
Emin ve kardeşi Ece'yi yolcu edip nikah masasına kuruldum...

Yayının başlığına şoförlük ekledim...
Arıcıyı anlatabilmek için bir sürü örnek buldum en iyisi şoförlük...
Adam yollara ömrünü vermiş şoför, ehliyeti bile olmayan direksiyona geçiyor oda şoför...
Sonuç nedir derseniz ömrünü yollara verende hatalar yapıyor, ehliyet alıp yolla yeni çıkanda hata yapıyor.

Arıcılığın kitabı varmı var.
Şoförlüğün kitabı varmı var, bir sürü kural niçin konmuş.
Kazalar neden olur kurallara uyulmadığı için oluyor.
Dolayısı ile hepimiz kuralları bir şekilde yorumlar yaparak çiğniyoruz.

Arıcılarda aynı.
Adam sana soruyor, tanıdık olmadımı zaten ben bir şey önermem, bana hep sorarlar ne önerirsiniz, ben ise bir şey önermem derim, peki fikriniz nedir, ben fikirsiz birisiyim diye cevaplarım. Yoksa bunun sonu gelmez.

Tanıdıklarımız ile aramızda geçenler ise gene aynı şeyler. Şunu nasıl yapayım, derimki şöyle yap, ertesi gün ben böyle yaptım der, peki bana niye sordun o zaman. Bununla ilgili bir sürü örnek verebilirim. Hemde arıcılığın her yerinden...

Geçen yıl birisi bizim arkadaşı arıyor yav sizden aldığımız arılar saldırgan demiş.
Arkadaşta niye kendisini aramıyorsun deyince konu kapanmış aradan bayağı zaman geçmiş ve arkadaş ne oldu arılar diye sorunca, cevaba bakın ana arıyı kovana koyunca arılar sakinleşecek bekliyordum :))
Nesil değiştikten sonra, şimdi saldırmıyor.

Dolayısı ile karşındaki nasıl bir arıcı veya şoför bilmediğim için benden ana arı isterken bizim burada olur mu. Şu rakımda olurmu gibi sorulara olmaz cevabı veririm.

Geçen yıl Fatihle birlikteydik, birisi aradı sizin arı bizim burada olumu ben imamım demişti.
Fatih ise bu arıyı arıcılar balkonda bakıyor sende minareye koy niye olmasın demişti.

 Alete ve işe artık adapte olduk. Ara verildiğinde çok hantallaşıyorsunuz.

Mikroskoptan açıyı tutturursanız resim ve video alınıyor, hatta zom bile yapılıyor.
Nikah işlemleri bittiğinde gece saat 22:30 civarıydı.
Kraliçeleri bölmelerine ver, sonra gel aleti edevatı topla, en zoru da bu. Sabit bir yeriniz yok ise sürekli işportacı gibi tezgahı kur ve topla. Gece yarısı eve girdim bu sıra iyice rotamız şaştı bu arada hafta içi kestaneye arı götürdük bak oda arada kaynamış..

Gelelim Fatih'ten aldığımız damızlık yumurtalarına.
Kraliçeler doğmaya başladılar. Bunlardan yaklaşık 30 tanesinin nikahını biz kıyacağız, anasını ve babasını belirlememiz lazım.
Biz yolumuzda ilerlerken bazı hav havlara ne oluyor onu anlamadım. Arkadaşlar bana ilettiler saf üretmek herkesin işi değilmiş...
Durup dururken nereden çıktı bilmem. ben kimin ne yaptığına bakmam.
Bazı tedarikçiler kendilerini başkalarıyla karıştırıyorlar anladığım kadarıyla.

Bir düşünün bir ülkede istediğin anda istediğin karniol hattına ulaşıyorsun...
İstediğin karniol hattının safını ve F1 lerini alabiliyorsun.
İstediğin hattın spermini sipariş ediyorsun geliyor.
İstediğin sayıda istediğin damızlık erkek arı istiyorsun geliyor. Biriside buradan havlıyor, bizim çalışmaların ne şartlarda yapılıp başarılara imza attığımızı biz biliriz. Başkasının çektiklerini, o yoldan geçmeyenler nereden bilsin ki...

Bu iş bir ilim, ilimi ise Allah isteyene vereceğini vadediyor. Geldiğimiz nokta bize bu ilimin verildiğini gösteriyor.
Alet yok, alet yapılmış, suni tohumlama bilmiyoruz, en son bir doz sperm 5 dakikada alınmaya başladı, dölleme işi 2 dakika altında yapılır oldu.En ilginci ise bu işlere başladığımızda ve şu ana kadar kimse bu işin eğitimini almadı. Allah yürü derse oluyormuş, tabi yılmadan çalışılacak.

Bizde çölde su bulamazken suyun haricinde limonata, ve meşrubatlarımız oldu. Elimde sklenar var, Troiseck var,peschetz var...
Bu hatların kopyaları alınıyor.
Bunların haricinde başka bir hat peşindeyim. Bu hat karniolun en hızlısı ve en sakininin peşindeyim...
2009 Yılından beri bu işler üzerine arkadaşlarımla çalışıp, araştırdık. Bakıyorsunuz 7 yıl geçip gitmiş. İnsan karşı tarafa çamur atarken biraz düşünmesi lazım, senin çapın nedir, geçmişin ne, ana arı boyayacağım diye boyayla boy abdesti aldıranlar, aynaya iyi bakmalı.
İt ürür kervan yürür demiş atalarımız.
Başkalarının şeyi ile gerdeğe girenlerin sonu bir türlü gelmiyor.
Bize üren itlerin biri gidip biri geliyor, bu nasıl iş anlamıyorum.
Bu itlere bazı bilgilerim birilerince iletiliyor bunların son hali ne olacak merakla bekliyorum...

 Elimde Sklenar, Troiseck, Peschetz haricinde bir hat daha oldu, bu hat ise bir enstitü'den geldi. Her hat sizi daha güçlü yapıyor.
Bu hatlar elinizde değilse ömür boyu yurt dışına bağlı kalırsınız.
Hattı elinize geçirdiğinizde rahatlıyorsunuz ve uzak akrabalar oluşuyor ve bir sürü saf oluşturma seçeneğiniz oluyor.
Peki bundan yurdum insanı niye rahatsız olur anlam veremiyorum.

Önümüzdeki günlerde yoğun nikah işlemleri bizleri bekliyor. Hazırlıklarımız devam ediyor.
Bir arılıkta tüm hatların tutulması zor olduğu için arkadaşlar arasında en son verdiğimiz karar şu, tüm hatlardan ana arı üretelim ama şu hattan sen sorumlusun, şu hat sende duracak gibi dağılımlar yapıldı.
Saatlik larvalardan transfer yaparsınız ana arı 13. günde doğuyorlar.
Ana arı üretiminin vaz geçilmezi kek olmaz ise kutuların terki hızlanır.
İşi tam ayarlayamadık ve Alemdağa hafta içi ve sonu gittim.
Alemdağ civarında keçi filan bulurum umuyordum elimiz boş döndük.
Yolda kanat aldım kimseden kimseye fayda yok, başımızın çaresine baktık.
Önemli bir gelişme var keçi diye diye en son keçiyi kesiyoruz pek yakında...
Saf arıyı herkes üretemezmiş, aslında doğru bir laf, bu işi her önüne gelen yapamıyor.
Yukarıdaki resmi açıklayayım, ana arı Troiseck, verilen sperm Sklaner....
Bunlarda yukarıdaki resmin yakın çekimi...
Saf işçiler...
İnsanlar yaptıklarıyla takdir edilip övülmeli.
Tedarik ettikleri ile değil....
Önümüzde yüklü bir tohumlama trafiği var.
Yetiştirmiş olduğumuz erkek arılarım belli bir ömrü var.
Uygulama gününe kadar yaşamayabilirler.
Daha önce 11 günlük ve bekletilmiş 16 günlük sperm kullanıp başarılı olmuştum.
Hafta sonu Alemdağdan geldikten sonra günü sperm depolayarak geçirdim.
Spermi depolamak için şırınga ucuna bazı ilaveler yapıp depolamaya geçiliyor.
Saatlerce masa başında çalışmak acayip insanı yoruyor, iş aslında ağır değil ama dikkat istediği için sizi acayip yoruyor.
Tüpümüz dolduğunda çıkartıp, iki tarafını vazelinle kapatıp yeni tüpe geçiliyor.
Sırasına göre diziyoruz.
Sperm depolama...
Hangi hatlar olduğunu not alıyoruz. Bunları niçin yapıyoruz, her ayrı hattı ayrı tohumlamak için.
Normal şartlarda ana arı üreteceğimiz  damızlıklara tüm erkekler karıştırılıp karma sperm veriyoruz.
Sonuç bölümünde iki çeşit saf üretiyoruz, birinci seçeneğimiz, hatları elimizde tutmak için anası babası belli olacak, ikinci şık ise gene saf üretiyoruz ama tüm hatların erkeklerini karıştırıp saf oluşturuluyor, yurt dışında piyasaya verilecek damızlıklara bu ikinci şık uygulanır. Ne kadar çok erkek o kadar uzak akraba demektir.

Hafta sonu sadece kek almadık eksik malzemeler vardı onlarıda tamamladık. Boyanede çıtaların yanaklarını inceltip meme tabanlarını zımba ile çaktım.
Kırım'a iki çıtalık meme yolladık. Kırım'da janter ekipmanı yokmuş, eski günler aklıma geldi. Bir Çin kaşığına 15 lira verdiğimi hatırladım.Birde istediğinde bulamıyordun.


İnsanlar acayip ve aşağıdaki arıcıya ne yapmasını söyledim anaında yoldan çıktı. Adam art niyetli birilerini kötülüyor benden alış veriş yapsa eminim benide kötüleyecekti.
Art niyetli kişilerin işi rast gitmez.
Ben bu güne kadar kimseye bir şey önermem ben böyle yaptım derim sen işine gelirse yayından kendine ders çıkartırsın.
Millet süslü laflar bekliyor. Aramızda geçen yazışmayı aynen kopyalayıp yapıştırdım sadece mail atan kişinin ismini noktaladım.
Nedense bu maile kızmadım hala gülüyorum, içimden de sen daha çok sürünürsün geçiyor...

GELEN MAİL...
slm ali bey ben kazandan 4 kovan damızlık arı aldım almaz olaydın 2 senedir ogul üstüne ogul vermekte ve arılar cok saldırgan ve 1 betek bal alamadım nasip olmadı ne yapmalıyıp ana arıları degiştirsem sorun cözülürmü ben ankara bala dan yazıyorum ne ırk bir ana arı kullanmalıyım bu bölge olarak bi fikir verirseniz cok makbule gecer ana arı degişmem gerekiyorsa nasıl bi yol izlemem gerek almak icin aydınlatırmısınız şimdiden teşekkürler...
CEVABIM
Bana ne yapayım ne önerirsiniz diyenlere hiç cevap vermem. Kişi buna kendisi karar verecek.

Benden ana arı alacaksanız şartlarım budur.

Ana arı adet fiyatımız 50 liradır.   
Tek ana arı satışımız yoktur.

GELEN MAİL...
gözünüzü toprak doyursun para hırzı bürümüş güzünüzü ve bi yerlariniz kalkmış şimdi ben sana bikac tane bişey sıralayacaktım ama neyse bugun cuma bu yazıya cevap verirsen sıralarım artık 

CEVABIM...
Sana zorla bir şey satan varmı. Madem sen çok hayır seversin üret parasız dağıt. Ağlanan kim sen, ne oldu, ilk mailini bir oku ondan sonra ne sıralayacaksan ondan sonra sırala....

Biz bilgilerimizi yazıp paylaşmışız, üye filan olmanızada gerek bile gerek yok. Forum burada. http://www.aribakani.com/forum
 Benim listemde 5 bin kişi var, herkese aynısını yazıyorum armut piş ağzıma düş yok okuyacaksın yada tırmalamaya devam edeceksin yolunuz sonuna kadar açık olsun. 
Hayır sever ..... efendi laf ile peynir gemisi yürümüyor. Laf yapanları çok gördük buyurun kimseyi tutan yok.

Sağlıcakla kalın.

GELEN MAİL...
lan alimisin ne boksun ben sana ali bey diye başladım sen bana ne  yapayımla başladın aglayan felanda yok adam degilmiş boktan bi adam mışın daha fazla uzatma öyle götünden götünden konuşup durma senin listene sanada başlarım daha fazla uzatıp asabımı bozma o arıları bi tarafına sokturma adam ol

CEVABIM...
Hayırdır ne oldu cuma bittimi.
Sitende kalite tesadüf değildir yazıyor...

(BU KİŞİ BİR WEB SİTESİ YÖNETİYOR VE KENDİSİYLE ALAKALI BİR YAYIN BAŞLIĞINI KALİTE TESADÜF DEĞİLDİR YAZMIŞ...)



Hafta sonu 100 civarı hazır ana arı tespit edildi.Pazar günü çok sıcaktı göndereceğimiz kişilere de haber veremediğimiz ana arıların toplanmasını pazartesiye bıraktık.
Gidecek ana arıların kafesine eleman işçileri koyuyor kutu içine bırakıyor, ben sadece kutuyu açıp ana arıya işaret vurup kafese koyuyorum.

Ana arı işinde fireler azalmaya başladı, arı kuşu sesi hala geliyor ama eskisi kadar güçlü değil.

Almış olduğumuz siparişlerin teslimi yakında biter.
Bu yıl şu ana kadar telefon ile sipariş almadım. Telefon ile sipariş alsam  bizi bekletiyor araya başkasını alıyor diyenler çıkabilirdi.
Bende telefona bakmıyordum. Zaten baktığımda genelde acil ana arı isteyenler oluyordu ve hepsine yok diyordum.

Kaç senedir ana arı üretiyorum, arayana bir türlü ana arı var diyemedim ona yanarım :))






5 yorum:

Mehmet Kargı dedi ki...

Merhaba Ali abi yayınlarını ilgiyle sürekli takip ediyorum.Bende Fransa'da tek başıma arıcılık yapmaya çalışıyorum senide çok iyi anlıyorum.Senden çok şeyler öğrendim her şeyden önce çok teşekkür ederim.Abi gittiğin yol doğru ise mutlaka işin sonunda galip gelirsin, sen devam et abi.selametle Mehmet Kargı Fransa

Fevzi yurtdaş dedi ki...

Ali abi sıra 54 te hasretle bekliyorum.

muhteşem turunç dedi ki...

Yaw gene dağılmış gidiyorsun:)) nedir troysek mroysek felan. Bide o ne siklenar da var he, oh oh karnıol ne bolmuş bea:) bence bunlar almanyada avusturyada birilerinin ürettiği ekotipler. Senin arıda (Ali Türk Arısı) bunlar gibi gebze ekotipi:)) üzülme yakında oralardan gelir senden bir hatta bizde bulunsun derlerse şaşırma:))Suni tohumlama işinde eline su dökecek adam sayısı üçü beşi geçmez. Hadi beni say, Sadri abiyi say felan:))birde senin en buyuk avantajın elinin altında bol miktarda ana arı oluyor zaten olmasa şaşarım zira bu işin ticaretini yapıyorsun o nedenle el melekelerin tepe noktada. Sana soru soranları böyle yoldan çıkarma adama bak ne hale gelmiş orana burana göz dikmiş töbe töbe:))keçi işini kısadan geçmişin ama ben yemem haberin olsun anında basılırsınız:)) Şimdilik bu kadar yeter sağlıcakla kal.

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi selamlar;

Yahu sen çoban halinle ne anlarsın hattan mattan şaşırtma milleti :))

Ben meyve suyu istemem cacık olsun ama sarımsağı da olsun.

Küçükken dedem tarlada çalışıyor bende öğlen yemeği götürmüştüm gittiğimde ter attırır bir halde bulmuduştum rahmetliyi.

Rahmetli çalışıyor ben lak lak derdindeyim. Bir kuş uçuyor dedeme soruyorum "bu uçan kuş nedir?". Uçak geçiyor "aa uçak" filan diyorum. O'da la havle çekiyor :)

Durdu ve dedi ki "BOŞ ADAMIN GÖZÜ YA UÇAN DA, YA DA KAÇAN DA OLUR" deyiverdi.

Son durumları görünce nedense aklıma geldi.

Hayırlı günler...

Ali Türk dedi ki...

Mehmet bey bizde hala öğrenmeye devam ediyoruz. Haklısın doğru bildiğimiz yolda yürüye yürüye buralara kadar geldik...

Fevzi nereden çıktı bu 54 meselesi :)

Muhteşem abi hep sizden ötürü dağılıyom beya...
Abi ara sıra sallamak gerekiyor dediğin doğru bizim arılar Gebze yirlisi veya Alitürk arısıydı...
Suni tohumlamada ekip içinden niye adam sayıyorsun başka bul...
Hepimiz aşağı yukarı aynı ayardayızkaç yıldır çalışılıyor, boru değil...
Abi soru soran adamı sanki arı sokmuş hıncını benden alyor gbiydi zavallı ne yapsın...
Gözünü bana değil arıların diksin beya, onu şapanlar onlar benmiyim...
Keçi işi tamamdır, bu akşam Hakim abiyle mutlu son yaptık...


Aleykümselam Fatih...
Doğru dersin ne diyem. Ülkendeki en ünlü bilimci hattan anlamıyor, bunu çobanın birisi izah etmeye çalışıyor ne kadar gülünç duruma düşürüyorum kendimi...
Cacık ta yaparız yeterki iste...
Deden yıllar öncesinden boş olanların durumuna ışık tutmuş. Biz işimizi yapıyoruz.
Herkes işini yapsın ve boş söylemlerde bulunmasın, söylediklerini doldurman lazım, sallla gitsinle günü kurtarırsın ama sonuç istediğin gibi gitmez.
Bize saldıran bir gurup vardı şimdi ne oldu neredeler, hepsi mat oldu, bizim abdestimizden şüphemiz yok...
Bildiğimiz doğru yolda tüm engel ve zorlukları aşarak yolumuza devam ediyoruz.

Sağlıcakla kalın.