7.09.2015

AMERİKALI ARICI ZİYARETİ, ED KARLE...

Bir arıcılık sezonu sonlanır ve gezmeler tozmalar başlasın diye beklerken sanki baskın yedim...
Amerika'dan bir arıcı sizi ziyaret etmek istiyorum diye mesaj atmıştı.
İstanbul'a gelmiş, ziyaret listesine bende varım :)
Gelen mesaj ilginizce ve benim İngilizcem iyi değil...
Birisine dedim bu ne diyor, dediler seni ziyaret etmek istiyor.
Telefonumu verdim, tercüman aradı, dedim arkadaşlar izinde ofiste görüşürüz durumu izah ettim.
Öğle tatiline yetişemediler, mecburen belediyede görüşülecek.

Misafirimize yemek çay kahve ne istersiniz dedik, çay dedi...
Çay bitti illede arılığa gidelim diye tutturdu.

Tüm kıvranışlara rağmen yırtamadık, madem öyle hemen gidip gelelim dedik.
Belediyedeki iş arkadaşım Asuman Sözbir, yeni tercüman adayımızdı..
Ed Karle bana bir tişört ile arıcı el demiri getirmiş...
El demirleri sürekli tasarım değiştiriyor.
Arılıkta kısa sürede bir kaç kovan açtık.


Kısa sürede ne kadar bilgilendirme yapılabilirse hepsi yapıldı.
Ana arı kutularıda nasiplendiler...
Yetiştirdiğim domateslerden ikram ettim çok hoşlarına gitti..
Kullandığım ana arı kafeslerini daha önce görmedim demişti. 10 Kadar kafes verdim, baktım köpük ruşetlerle ilgileniyor, dedim götürebilirsen sana ruşet kovanda vereyim, tercüman Ekrem bey dedi ver götüre bilirmiş.
Birde ruşet kovan hediye ettim.
Tercüman Ekrem beyi merkezden arıyorlar misafir nasıl geziden memnum mu gibi sorular sorup duruyorlardı.
Misafirimiz bizden ve paylaşımlardan çok memnun olmuş.
Allah ne virirse her şiyin hayırlısını virsin diye dualar ederken birde Amerikalı misafirimiz oldu.

Dünyanın öbür ucundan kalkıp sizin kapınızı yabancı biri çalabiliyor. Ne günlere kaldık...

Misafirimize bir kaç kez yemek konusunu sundum açmısınız yok dediler.
Yeniden gelecekmiş dedimki bunu saymıyorum bir dahaki sefere arıcıları toplayacağım, hafta sonu olsun, Türkiş şiş kebap yapılacak deyince Ed hemen ne demek istediğimi anladı.
Zoruma giden ise Gebze'ye geri dönerken yaşını sordum 55 miş, bende 51 dedim, bana dünkü çocuk demez mi...

Hiç yorum yok: