24.10.2015

ARICILIK, PASTIRMA YAZI BEKLİYORDUK DONUYORUZ...

 Arıcılık işleri hesap kitap ve yetenek ister.
Ben arıcılık danışmanı değilim diye defalarca yazıp çizmeme rağmen bana arıcılıkla ilgili bir sürü soru sorulur ve genelde cevap vermem.Yada sorulanları bilmem diye cevap vermeye başladım.
Karşınızdaki kim, arıcılık bilgisi nedir, yetenekli birisimi, kazma birisimi bilmiyorsun adama ne cevap verirsen ver, ters tepebilir.
Bu sorulardan biriside sizin arılar bizim burada olumu diyenler, bu soruya da, benim arılarım sizin orada olmaz cevabı veriyorum zaten arıcı ise bu soruyu sormaması lazım. Nasılsa yetiştiremiyoruz aman benim arılarımdan al demem başkaları gibi allayıp pullamaya gerek yok.
Fazla uzatmadan haftalık paylaşıma girelim.

18 Ekimde arı böldüm ve hala böleceğim arılar var.
Böldüğüm arılar bir çıta bölündü, bir çıta arıda ana arı kutusundan verildi, ortalama bölmeler 2 çıta arı ve bir çıta ful yavru diyebiliriz.

Bölünen arılar bir gün kalapı kaldılar, bazıları kaçak yaptı onların muslukları açıldı.Bir gün sonra yanlarına koyduğumuz kutulardaki arılarla ana arılar kafese alınarak birleştirildi.

Bölünen arılar birleştirildikten gene bir gün sonra keklenip şuruplandı.

Böyle zayıf arılara fazla şurup verilmez arının yarısı şuruplukta kırılır.
Genelde bir su bardağı civarı şurup verildi ve ertesi gün genel bir kontrol yapıldı genelde tüm arılar şurubu bitiremedi çünkü havalar birde soğudu.

24 Ekim günü hava 13 derece ve ben tüm bölmelerin kapaklarını kaldırıp şuruplara baktım, 3 ruşette şurup tamamen alınmamış onlara işaret koyup geçtim.

Birazda kaşıntım tuttu, bu havada bölmelerin çıtalarını maskesiz çıkartıp resim filan aldım sol göz kapağından birisi iğneyi yapıştırdı :)

Biz yıllardır yaptıklarımızı paylaşırız ve kimseye sizde böyle yapın demiyoruz. Arıcılıktan anlayan ve kendi kararlarını verebilenler yaptıklarımızdan kendilerine hisse çıkartırlar.

Bizim bölgemizde genelde aralık ayı sonuna kadar yavru işi devam eder. Bu bölmeler darıcaya alınacak orada yavru kesilmez diyebilirim.

Kendilerine hisse çıkartacaklar bunları dikkate almalılar.

Bizlere facede, maillerde sitem edenleri anlamakta güçlük çekiyorum. Sitemleri kaldıramıyorum ve en iyisi, sil, engelle gitsin kararı verip rahatlıyorum. Listenizde binlerce kişi var, ben bunları tanımam, tanımadığın kişi ile ne kadar konuşulur yazışılır bunu kimse düşünmüyor, biz dert babası değiliz. Danışman değiliz, Güzin abla hiç değiliz.
Biberonla arı beslemek, olumu derseniz olur.
Bu gün hiç şurup alamayanlar olur ise biberonla beslemeyi düşünmüştüm, gerek kalmadı.
Üç bölme azdaha sıcak olsaydı kalan şurubu alırdı.
Zaten şurup alamayan üç ruşete arı takviyesi yaptım anasız kutuların çıtalarını bölme ruşetin içine bırakıyorum arılar kendisi gidip birleşiyor birde ballı çıtaların balını çıtalara çekiyorlar.

Çok zayıf arılara şurup verdiğinizde şuruplukta boğulurlar. Böyle zayıflara pek şişe kapağını üçlük çiviyi kızdırıp, 5-6 yerinden delmek lazım. Şurubu buradan püskürterek gözlere dolduruyorum hiç arı ölmeden besleme yaparım.
Ruşetleri içten izole yapmıştım, boyadığım yerlerde sorun yok, arka tarafa boyalı parça kalmamıştı bir kaçına boyasız köpük koydum işi gücü yok gibi gidip onunla uğraşmışlar.

 Bu resim paylaşımın başındaki kapak resminin uzaktan çekilmişi. Bölmelerde analar kabul edilmiş, yumurtalar atılmış, petek örmeler filan başlamış...
 Bu bölmede arı petek kabartıyordu :)
,
 Bölmelere yavrusuz ana arı ballı çıtaları yan tarafa bırakıyorum. Arılarda buradan balları çıtalarına çekiyorlar.
 Bu bölme oldukça iyiydi. Ana arı kutularından gelen petekler bir kaç güne kadar tamamen birleştirilir...

 Şurubu almışlar sıra keki bitirmede.
Çok güzel birbölme daha yemlik tertemiz, bu işlerin tıkırında olduğunun göstergesi.
 Kraliçeler ile de karşılaştık...
 Peteklerin köprüleri atılmış, durmak yok çalışmaya devam.
Bu arıların bahara nasıl çıktıkları ve kaç fire olduğunu ayriyeten paylaşacağım.
 Hava soğuk ve yağmurda olsa gördüklerim beni mutlu etti.
Bu ruşetler bir hafta kadar burada kalacaklar, ana arıyı yeni kabul etmiş arı strese sokulup taşınmaz.
Haftaya inşallah bu bölmeler, Darıcada olacaklar. İlhami abim bunları şefkatle bahara kadar besleyecek.
 Havalar soğuyunca yapılacak bölmeler ertelendi dolayısı ile son turda üretiğim ana arılar yavru kapadı bu gidişle onlar yavru sökecekler bir taraftan gelişmeleri devam ediyor.
 Strese girmemeleri için b gün 50 kutuya 15 kilo kek verdim.
Son posta ana arılardan biraz ümitsizdim amaq çok güzel yavru kapadılar ve zaten ana arıları kendime kullanıyorum.
Manosun antreman yaptığı kutuyu anasız olarak aklımda tutuyorum. Anası var ama nasılsa ölecek, ana arı en az yarım saat narkozda kaldı. Sürekli pozisyonu hazır olduğunda iğnesini ve kancasını çıkartıp Manosa yeniden başlattırdım.
En son sperm verildi, cımbızı bırakmasını anlatırken eli cımbıza çarptı ve ana arının iğnesini kopardı. İşin garip tarafı bu ana arı bir türlü ölmedi.
Şimdide yumurtaya başladı öldürecektim kıyamadım, birde yavru kapasın bakalım ne olacak.
 Arı uçuşu olmamasına rağmen kek işini hallettim. 50 Ana arı kutusuna 15 kilo kek verdim.
 Strese girmeden gelişmeye devam etsinler bunların her biri inşallah bahara birer ruşet arı olarak çıkacaklar...
 Kekleri verdikten sonra bir kutuları turladım keklere gelmeye başlamışlar...
 Bizim Trakyalı Şenol ağa ruşetlerin altını süngerle kapa daha iyi olur deyip duruyordu. Bende bir kaç ruşetin altına karton zımbaladım bakalım sonuçları bir görelim. El elden, akıl akıldan üstünmüş...
 Köpük ruşetlerde en dış çıtada kesinlikle yavru oluyor, köpük sıcak olunca kapak çıtasıyavru olmaktan kurtulamıyor.
Soğuk ve yağmura rağmen iyi iş çıkardım. Tam iş bitti derken yağmur bir şiddetlendi, soluğu bizim atölyede aldım.
Marangoz vardı eline bir kat verdim bundan 100 tane lazım yap bize birhesap, kaç metreküp ağaç lazım dedim.
1.2 Metreküp kovanlık ağaç gider dedi.
Birde yer söyledi, oraya git piyasadan ucuz ve istediğin ebatta silip birde kalınlıktan geçirip siparişini verirler dedi. Bu kış çok işim var, çok....
Balkondaki hünnapları topladım, olgunlaşanlar dökülmeye başlamış. Dökülenlere ise uzanamıyoruz :(
 Biladerler avcı bende yiyiciyim :))
Biladerlerimin farklı av köpekleri var. Drahthaar av köpekleri her avı yapabilen tek av köpeği...
Kuşa tavşana domuza tüm avlara tek köpek drahthar...
Görüntüsü psikopat gibi, aynı zamanda sahibini canı pahasına koruyan bekçilikte yapabiliyor.
Av ve avcılıktan anlayanlar fişeğin önemini bilir.
Eskiden tüm fişeklerimi kendim dolduruyordum. Sonradan hazır fişekler çıktı her biri farklı ve dedikleri ölçüler içinden çıkmıyor.
Kardeşlerimden birisi av fişeklerini kendi dolduruyor.
Kışlık kıvırcık işinide çözdüm. Komşularıma %50 ile fide temini yapıyorum, hiç uğraşmaya gerek yok, onlar ekip dikiyor, yetişenlerin yarısı bana ait :))

6 yorum:

DEREKOLU dedi ki...

Meyva veren ağaç taşlanırmış ali bey

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi selamlar;

Maşallah bölmeler süper ilerliyor.
Hava durumu çok sıcak giderken birden yağış ve soğuk havaya döndü. Yazın her yer kurumuştu şimdi bir gün önce geçtiğim yerdeki çimler lastik izini kapatıyor.
Yavru durumu tamamen bitti. Akdeniz umarım arıya ileri adım attırır.

Av işini; arı ile tanış olalı beri yaşım kadar vurduğum danaları saymayıp, unuttum desem olur. Köpek hem keklik hem tavşana bayılıyor ama zaman yok. Hep bir drahtar cinsi köpeğim olsun istemiştim de bulamayıp "barak" adı verilen sakallı av köpeğinden almıştım.
Genç iken dedemin barutları ve saçmalarıyla çok fişek doldurdum hatta saçmalar bittiğinde çivi kesip dolduruyordum ne manyak işler peşinde koşmuşuz :)
Olaydı şöyle vurucu biraderimiz, ateşi biz de yakardık :p :)

Hayırlı günler dilerim...

Ali Türk dedi ki...

Derekolu memlekette taşlanacak başka ağaç yok mu ?

Fatih Slm.
Hava durumu 20-25 lerden 13 dereceye kadar düşmesi iyi olmadı ama hava yeniden ısınmaya başladı.
Arı ne zaman yer değiştirise yeni birsayfa açıp yavru yapıyıor bunu genelde tüm arıcılar biliyor.
Gideceğin yer eski yerinden sıcak.
Bende av işini arı azalttı diyebilirim, arılardan genelde boş vakit kalmıyor.Bizimkilerde hem dişi hem erkek drahtar var, yavrudan yetiştirmek ise oldukça meşakkatli, yavru lazım olursa haberim olsun.
Kendi doldurduğumuz fişekler ile av yaralı kaçmıyor.Hazır fişeklerin bazıları sanki ses fişegi gibi.
Kısmet işte, nasip olmadımı ateşte yakamıyosun.

Sağlıcakla kalın.

DEREKOLU dedi ki...

Memlekette ağaç çokta meyve vermiyolar.
beş yıldır arıcılıkla uğraşıyorum yeni sayılırım meslekte arıcılıkta çok eksik yanlarımı tamamladım senin netteki güzel paylaşımlarından yaptığın pratikler harika diyebilirim mesela şu ekim ayında tek çıta arı bölmek işi bunu bende yaptım fakat haziran başında 24 koloni tek çerçeve bunların 19 zu şu an sekiz dokuzlu koloni oldu seneye kısmetse çalışaklar beş tanesine ne yaptımsa olmadı sürekli ana sorunu oldu bende onları digerlerine kattım .
Bu zamanda tek çer arı bölünürmü ekimde yani bölünürde onu yapmak için önce bilği deneyim gerek sonra bir defa arı sevdalısı olacak insan o tek çıta arı sürekli ilği bakım ister bu saydığım özellikler olmıyan denemesin boşuna arıları ölür gider sonrada arı bakanı ali türk suçlu olur . Ama bu özellikler varsa o zaman bu tek çıta Ekim ayında bölüm yapabilir her arı sevdalısı elimde hazır ana olsaydı ali türkün ekim tek çıta bölümünü denerdim çünkü denemeye değer .

Ali Türk dedi ki...

Derekolu Ekim ayında böldüğüm bir çıta arıya ertesi gün kutusuyla bir çıta arı daha ilave ediyorum.Sonuçta böldüğüm arılar iki çıta mutlaka içinden fireler olacak ama bunlar ile ilgilenmek gerekiyor. Bölünen arılara bir su bardağı şurup veriyorum, şurupluğu doldurursan tüm arıları şurupta boğar kırarsın. Millet gece evinde otururken ben hala gece dokuzlarda kadar bölmelere gıdım gıdım şurup veriyorum ne cumartesimiz var ne pazarımız işin bu tarafını görmeyip bazı adi ve şerefsizler bu ne zaman belediyede çalışıyor diye dalga geçiyorlar.

Elimdeki hazır analı kutuları sıfırlayamadım kasım ayında gene arı böleceğim ve bölünen arıları Darıcaya alıyorum, sonuçları hafta olmasa bile 15 gün arayla paylaşacağım.

Ben yaptıklarımı izah edip paylaşıyorum, başkalarına böyle yapın demiyorum, yaptıklarımızdan isteyen kendisine hisse çıkartır bu blokta ve arıbakanı forumda arıcılıkla ilgili genel olarak tüm bilgiler var.

DEREKOLU dedi ki...

Dalğa geçen kendisiyle dalga gecer yalnız bunu meslektaşlar yapınca insanın biraz ağrına gidiyor tabi
bu sene yeni ana arı kutuları hazırlıyorum elimde bolca ana bulunmalıki arıcıyım diyebileyim şu senin kutulara bakıyorum bazen elimde olan ana kutuları dengesiz . senin kullandıkların da sanki biraz buyük ortasını bulup arı kutularımın sparişini marangoza verecem bu köpükleride hic sevmedim
Bu arada adım Akın benim arılarda sıcak bölgede iskeçede havalar super burda aralık sonlarına kadar yumurta faliyeti devam eder bu gün arılar full polen taşıyodu sizin darıca gibi buralar bu sene olmadı ama bu tek çıta ekim de bölme metodunu seneye kısmeyse yapıcam bu yıl senin paylaşımlardan biraz tecrubede edinirim kayıplar olacaktır bu bölmelerden buda gayet normal ben haziran başında 24 tek çerçeve bölümden yaz olmasına ramen 5 taanesi tutmadı fakat 24 tek çer den 19 koloni elde etmek benim için başarı sayılır . Kasım bölmesi yaparsan eğer bunların başarı şansı daha yüksek olur eylüle oranla eylül arılar calışmışsa cabuk ölecek işçilik yaptıkları için fakat kasım 15 gibi böme yaparsan yani doğmuş arılar çalışmadıkları ve kış olduğu için 3 ay yaşıyorlarsa demekki martın 15 şine 2 çer bölmüşsen 2 çerçeve cıkarlar marta zaten yumurtalarda başlar ve koloni hemen gelişime başlar . bu benim düşüncem sanırım sende bu şekilde düşünürsün herşeyin hayırlısı olsun .