4.11.2015

ARICILIK VE 2015 KASIMINA GİRDİK...

18 Aralıkta bölünen arılarda işler yolunda. Resim 1 Kasım günü Muhteşem doktorum tarafından çekilmiştir.
Bu arada kasım ayına girdik ve ben hala bölme yapacağım elimde hala ana arısı hazır 30 dan fazla kutu var ve kutuları kışlatmak oldukça zor ve bir kovandan fazla yiyecek tüketiyorlar.

Böldüğüm arılar bir çıta görünse de ertesi gün kutudaki arılar ve anayla birleştiklerinde iki çıta arı olmaktadırlar.

30 Ekim günü hava güzeldi oldukça iyi çalıştım. Bazı bölmeler verdiğimiz kutu çıtalarını bitbirine birleştirip petek örmeye devam ediyorlardı.
Petek örmeye devam eden bir başka bölme.
Eski ruşetleri içten yapılan izole sıcacık yapıyor, bunu akşam soğukta şurup verirken elime gelen sıcaklıktan hissetmekteyim.
İşin garibi ise çocukken bu strafor köpükleri patlatır oynardık arılarda aynı durum var oynayacak yer arıyorlar.arı nerede yemliği geçip taaa bu taraftaki köpüğün boyasız yerinin tırmalayıp oyan arılar olmuş :)
Zayıf bölmelere bir su bardağı civarı şurup veriyorum. Böyle zayıf bölmenin şurupluğunu doldurduğunuzda arı şuruplukta boğulur, bir gecede şuruplu boğulmasa bile bitiremez tüm tarlacılar şuruplukta olduğunda gündüz çok rahat yağmalanır. Zayıf bölmelere gücüne göre iş ve şurup verilmeli.
Acil olarak bu bölmelere en az üç litre şurup gerekli ama birden veremiyorum. Bölme kendine gelmeye başladı bundan sonrası artık kolay olacak, birde bu bölmeleri arılıktan çıkarttık ve en az arı olan Darıcaya götürdüm. Bu mevsimde yağma çok olur.
30 Ekim günü, Ovacıktaki arıları şurupladık. Hava sıcak olmasına rağmen arılar asabiydi. Bu güzel havayı kaçırmamak için çok çırpındım cumadan sonra Ovacıktan Pelitliye döndüm, sayı fazla ve bir sürü iş var.
Şuruptan sonra ovacıktaki bölmeler coştu, yavru durumlarına bakamadım.
 30 ekimde çekilen erkek arılar.
Peliklide çoktan beri sıradan kontrol yapamamıştım.
Arıların bir ucundan girdim, hem şurup veriyorum hem ilaç koyuyorum, öbür başından çıkmaya çalışırken arada güçlü kovanlardan da arı bölmeye devam ediyorum.
Bu yıl hala erkek arılar faal. Erkek işini artık çözdük seneye dahada iyi olacak.
Erkek atan bir F1 arım.
Bir tanede temmuz ayında döllediğim ana arılardan erkek atan vardı...
Suni dölleme yapılan arıların hazır olduklarını anlamak için yavru kapaması bunun için beklenir, işçi yavru kapatırsa işlem tamam, erkek atarsa verilen sperm, sperm kesesine geçmemiştir, 24 saat içinde verilen spermin döl haznesinden sperm kesesine geçmesi gerekiyor.
Bir erkek atan plastik çıtada denk geldik. Bu resimler 30 Ekim tarihinde çekildi.
Etraftaki koca yemişler çiçek açmaya başladı, pastırma yazlarını bekliyoruz :)
Bursa'dan Fatih'ten aldığımız lisanslı ana arının kızlarını tohumlamıştık.
Şimdiye kadar hiç lisanslı ana arı kullanmamıştık. Başkalarına göre ne olduğu belli olmayan analar ile biz yıllardır destanlar yazdık.
Bunların adını, Kırşahin koydum.
Kırşahin damızlık kraliçe.
Kırşahin damızlık.
Geçmişte bizimle dalga geçenler olmuştu, ana arının kıçına iğne sokmaya ne var diye...
Bu iş bu kadar kolay ve nedense hiç iğne sokan yok...
İğne sokmasını bilirseniz böyle kıymetli hatları istediğiniz kadar kopyalarsınız.
Her işte olduğu gibi bu suni tohumlama işi  her yıl biraz daha iyi oluyor, yetenekleriniz bazen yetmiyor tecrübe çok önemli, tecrübe ile alakalı bazı yavşaklarda dalga geçiyordu bir ara...
Yani bu yavşaklara göre tecrübe diye bir şey yokmuş...
Oktay bey bir resim yollamış.
Yer, İzmir Karaburun, Yaylaköy de bir arıcı balları yolun kenarına koymuş üstüne fiyatları yazmış, alan parasını boş kavanoza koyup gidiyor...
Tezgahta para ve ballar :))
1 Kasım günü misafirim var, tanırsınız eski körükçüm :))
31 Aralıkta bölünen arıların analı kutularını arabaya yükledim ertesi gün birleştirme yapılacak.
Zımbayı aldım, zımba telini aldım, kek aldım, bir şey unutmamak lazım diye her şey alındı diyordum gece aklıma geldi, kutudaki arıları birleştirirken ana arıyı kafese almamız lazım, kek almama rağmen kafesler unutulmuş.
Kafesleri almaya gidince ertesi gün Yusuf Şimşak tarafından istenen üç ana arı aklıma geldi.
Hemen onları da kafesledim, pazartesi kargolarım...

Elimdeki hazır ana arılar kendi yapacağım bölmelere kullanılacak satılık değiller. Dostlarım söz konusu olduğunda olay başka. Yıllardır bizimle dost olan birisinin arısı ansız kaldığında tabiki ona ana arı vereceğim.
Bu ana arılar F2 ve Yusuf'a bunu ilettiğimde bu zamanda F16 ya bile razıyım dedi :))
Bu mevsimde bir ana arı bir bölme veya bir kovan demektir.
Kafes için gelmiştim, bu işi de aradan çıkardık.
Bu arada misafir gelmiş telefon ediyor neredesin diye...
Kıskanç adam yav, kalfa yaptık körükçülüğe geri döndü...
Geçenlerde körükçü veli nimet yazmıştık....
Ekim ayının son günlerinde bölünen ruşetlerin anaları ve takviye arılarını hocam taşırken...
Her ruşete bir kutu arı ve kafesle ana arı verilecek.
Kutular bir gün öncesinden kapatılıp arabaya atılmıştı, kutuların çıkışlarını açtık birazdan birleştirme işine geçilecek....
Normalde ben aynı birleştirmeyi yapacaktım ama yavrulu çıtalarıda bölmeye verme fikrini Muhteşem abim verdi.
Madem yavruları veriyoruz altına ballarıda zımbaladık gitti..
Poz virirken 333 dedi....
Menüde dana vardı...
Uzun zamandır İlhami abimlede görüşemiyorduk. Hep mesai hep mesai...
Biraz dinlen beya...
Muhteşem abim bir daha ne zaman çalışma var diye soruyor...
Bizde çalışma 12 ay 7/24 çalışma bitmez...
Köyümüzün pekmezinden kendisine ikram ettik, bu sıralar iyice kurumuş dal gibi olmuş biraz kendine gelsin...
3 Kasım akşamı, pelitliye gittim, 4-5 zayıf bölmeyi arabaya attım. Yanıma şurup alarak Darıcaya geldim.
Pazar gün birleştirilen ruşetlere gece şurup verdim.
Kış geliyor ve kızların kışı çıkarmak için odun kömüre ihtiyaçları var.
Yukarıda belirtiğim gibi bölmelerin şuruplarını az az vermek lazım, ertesi gün İlhami abi  kontrolde 3 bölme şurubu bitirememiş dedi, onlara arı takviyesi yapılmalı. Anasız kutular var, birer kutu arı kaptırdıkmı kendilerine gelirler.
Gece millet evinde otururken, güneş batalı 2 saat olmuş, ben 21:00 de Darıca'dan yeni çıkıyordum.

4 yorum:

özcan yalcinkaya dedi ki...

ali abi seni dikkatle takip ettim elimde hala ana var demişsin acil anaya ihtiyaç var arımız ana kestı önü kış ve erkek arıda yok varsa senden almak isterim şiledeyim teşekkürler şimdiden

muhteşem turunç dedi ki...

sevgili ustam;
Sen beni hep böyle çağır:))
İnan kendime geldim diyet diyet diye dana etinin ne olduğunu unutmuşuz:)) ancak bir daha biberleri acı alma:((
Abi bölme işi bence süper gidiyor. Önümüzdeki sene hiç arı alman gerekmeyeceği gibi f1 analı kolonileri de satabileceksin gibime geliyor.

Ali Türk dedi ki...

Özcan elimdeki ana arılar satılık değil.Ben hala arı bölmeye devam ediyorum.

Muhteşem abim sen yeterki çalış ben seni hep ağırlarım beya.
Bir dahaki sefere sana süs biberi alırım merak etme:))

İnşallah bölmelerde işler yolunda, mutlaka içinde fireler olacak ama çok az bir kayıpla bahara çıkacaklar.

İnşallah arı almadan satarsam süper olacak.

Sağlıcakla kalın.

Hanifi Morkan dedi ki...

Merhaba ali abi seni bursadan takip ediyorum benim analarida fatihten aldım şimdilik onnumara çok iyi gidiyor bursadan serdarla çalışıyoruz serdar çok iyi arkadaşım allah işini gücünü rasgetirsin inşallah emeklerinin karşılığını alırsın.