4.12.2015

ARICILIK, ARICILIKTA POLEN DEMEK YAVRU DEMEKTİR...

Arıcılık kelimesi çok kapsamlı bir kelime...
Arıcılıkta en çok sorulan sorulardan birisi yavru ve yavru durumu, yada nasıl yavruya arıları zorlarız...
Arıların yavru yapması için polene ihtiyaç vardır.
Polen demek artı yavru demektir...
Arıcılıkta polen demek arı sütü demektir.
Sonuç olarak arıcılıkta polen çok önemli ve hele ana arı üretiyorsanız memelerin beslenmesi için arı sütüne ihtiyacınız var.
Arılar arı sütünü, poleni işleyerek elde ederler.
Kurak dönemlerde taze toplanmış poleni petek gözlerine doldurup arılara sunuyorum arılarda bu poleni kullanıp arı sütü üretiyor, dolayısı ile verdiğim ana arı yüksüklerindeki larvaları besliyor.
Bu işlemler taze polen ile olmalı.
Yani çarşıdan pazardan polen alıp onu arıya veremezsiniz. Günlük toplanan taze poleni kurutmadan poşetleyip buzdolabına atıp bekletmelisiniz, yoksa kayvrulmuş ve kurutulmuş poleni arılar işlemiyor.
Günlük toplanan poleni buzdolabına almadan direk kullandığımda oluyor.
Taze poleni çıta üzerine döküyorum.
Sonra çıtayı hafifçe sallaya sallaya gözlere dağıtıp dolduruyoruz.
Bu şekilde koloniye verirsek kovan dibine çok polen dökülüyor. Polenlerin dökülmemesi için petek gözlerine doldurduğum polenlerin üzerine şurup püskürttüğümde polenler zayi olmuyor yani dökülmüyorlar.
Bu bana ait bir buluştur, çoban buluşu :))
Adam ben arıcılıkta profum,doçentim doktorum diyor amma buluşun var mı? yok, yayınlanmış makalelerin var mı? yok ama böyük hocayıp diye kasılan bir sürü cüce hoca ortalıkta etiketiyle kasılıp duruyor...
Ertesi gün polen verdiğimiz kovandaki polen döktüğümüz çıtayı çekip bakıyoruz, polenleri arılar gözlere depmiş yani sıkıştırmış ve kullanmaya hazır hale getirmişler.
Gözlere depilen polenlerin yakından çekimi...
Daha önceleri bu tekniği bilmediğim için bala çalışan kovanların polenli çıtalarını toplayıp meme besleyecek kovanlara verirdim.
Normalde polen blokesi olan çıtalar varsa en kenardan içerilere, yavru aralarına girilir, poleni arıya zoraki kullandırıp yavru yapılmasını sağladığımda olur.
Ana arı üretiminde tutmayan larva transferinin nedenlerinden biriside polen azlığındandır...
Bu polenli çıtanın hemen karşısında larva transferi yapılan çıtaya bu polenlerden arı sütü üretiliyor. Bu yöntem ülke dünya arıcılığına hediyem olsun, güle güle kullanın inşallah...
Ben buldum :))

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Ali bey merhaba;
Güzel bir konuyu paylaşmışsınız.
Ben geçen senenin kurutulmuş polenleri ile bu işlemi denedim. Çıkarıp attılar. Kurutulmamış polen olması öenmli demekki.
Bu uygulamayı ben buldum demişsinizde bunu daha önceleri deneyenlerde olmuş sanki bir araştırın isterseniz.
Sağlıcakla kalın.:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem hocam sağolasınız. Konu gerçekten önemli, yaş yan kavrulmamış polen olmaz ise bu iş olmaz.
Arıcılık kitaplarında poleni arıya kek gibi verin yazar ama orada polenin niteliğinden bahsedilmez.
Bu işler zaten yeni, ben bir işi birisinden görüp sonra ben buldum diyecek kadar adi değilim, tekrar bir yayın daha yapıp iş arayanlara cevap vereceğim merak etmeyiniz...
Dolayısı ile araştırma yapmamı gerektirecek bir şey görmüyorum.

Sağlıcakla kal.