22.02.2016

ARICILIK İSTANBUL BAL VE ARI ÜRÜNLERİ 2016 HARBİYE

Yoğun bir hafta sonu daha arıcılık sezonu başlamadan geride kaldı.
Afişten anladığımız kadarıyla, üreticiyle tüketici birleştirilmek istenmiş. Görüntüler ve söylenenlere bakılırsa iyi bal satışı olmuş, bu tür etkinlikler İstanbul'un başka noktalarında yapılır ve tanıtımda iyi olursa üreticiler ballarının bir kısmını direk tüketiciye satabilir. Arıcıların en büyük sorunlarından birisi ballarını değerine ve peşin satamamaları...
İstanbul bal ve arı ürünleri etkinliği afiştende anlaşılacağı üzere arıcılar hedeflenmemiş, dolayısı ile arıcılık malzemeleri yok denecek gibiydi. Apimaye iki plastik firması, birde civan vardı, sanki bunlarda biz geldik vardık demek içindi.Yenilik adına zaten firmalar olmayınca üründe görmedim.
Etkinlik alanın tamamını turlamanız 15 dakika sürmüyordu. 
Etkinlik bence amacına ulaşmış, katılımcılar iyi bal sattık diyordu ve cumartesi acayip kalabalıkmış.
Önümüzde ise 2017 de yapılacak apimondia var, bu tür etkinlikler birlikleri ve arıcıları bayağı bir geliştirdi.
Sadri abim, tablo gibi Maşallah.
2017 deki etkinliğe iki stant birden ayırtmış, suni dölleme alti yanında arı yemi ve kek üzerinde ürünleri artık arge çalışması bitmiş.
Bu yayında, Mücahit'in üç resmini kullandım, bu birincisi, şahane bir resim çekmiş.
Bir önceki Haliç etkinliğine cumartesi katılmıştık. Bu sefer gönlüm pazardan yanaydı ve cumarteside veli toplantısı çıkınca, pazar günü tophanedeydik.
Fatihler Bursa dan geldiler, beni en çok zorlayan ise Serdar dı, cümle kurmakta ona bakmaktan ayarlarım bozuldu :)
Sadri abiyi ziyaret ettik. Sadri abi acayip dinamik biri gençlere taş çıkarttır...
Kısa sürede kendimizi çay içerken bulduk, uzaklardan gelen dostlarımızla iki kelam ettik.
Biz çok büyük bir kitleye hitap etmekteyiz. Sesimizden bile bizi tanıyan çıkıyor :)
AA videolardaki ses, o siz değil misiniz diyen bir arıcı abimiz :)
Kim olduğumu bende bilemiyorum artık...
Cihan beyle çoktan beri bir araya gelememiştik.
Giresun'dan Yavuz, başka kimse varmı diye sordum,benden başka gelen olmadı dedi...
Sadri abi arıcılık üzerine yem çalışmaları yapıyorlar, bir yıl önce enzim ile yapılmış invert şurup. Zannedersem çalışma ve araştırmaların sonuna gelinmiş, yakında bir arı yemimiz daha olacak.
Sadri abinin iki yıldır üzerinde çalıştığı yüksek proteinli kek çalışması bitmiş, ürün hazır.
Bu kek polen gelmediği dönemlerde yavru yaptırmak.
Kek içerisine varroa ve nosema için hala eklemeler yapmak için çalışmalar devam ediyormuş.
Kek konusundaki yapılan testler ile ilgili sonuçları alt resimde bulunan arıcılık teknikerinden aldım.
Aynı güç ve aynı sayıdaki erkek arılar bölmelerinde üç guruba ayrılmış,sperm sayısına etkileri araştırılmış, şurupla beslenmiş, ticari kekler ile beslenmiş birde apiyem ile beslenen gurup var.
İlk iki gurupta sperm sayısı normal, proteyinli kekler ile beslenen gurptaki erkeklerin sperm sayısı normalin üstünde çıkmış.
Erkek arılar benim açımdan bakıldığında çok önemli.
Çalışmalarımın birisinde 25 tane erkekten 3.5 cm sperm depolamıştım. Yani üçbuçuk doz, bir arıya cam iğne içindeki bir santim sperm veriliyor. Bazen bir santimlik doz için 20 erkek yetmez.

Sadri abi bize pasta ikram etti, dedim kuru kuru bu olmaz, hadi keçiler benden...
Tabi bazıları keçiyi kaçırdı artık mazeret istemiyorum.
Görüştüğüm kişiler arasında Cafer başkanım da vardı. Mücahit getirdiği kestane aşı kalemlerini Düzce birlik standına bıraktı bende aldım, Mücahit sağ olsun, teşekürler.
Kestane kalemlerini bu yıl biraz güçlü istemiştim, aşıda kalem ne kadar güçlü olursa tutma oranıda o kadar artıyor.
Geçen yıl meşelere yaptığım kestane aşıları 5-6 cm filiz verdikten sonra kurudular.
Bir çok kişi kestane aşısı konusunda sorular sormakta, bu aşıyı Denizli'li Bekir Donat yapmış ve üç yıl sonra meşelerden 10-15 kilo kestane ürünü aldığını yayınlamıştır.
 Palamut ağacına daha iyi aşı tuttuğunu söylemekte.
Ben geçen yıl yaptığım aşılarda başarısız oldum ama pes etmiyorum bu yıl yeniden aşılama yapacağım inşallah.
Bekir abiyi arayı nerelerde hata yaptığımı sordum. Birincisi aşıyı ne kadar geç yaparsak tutma oranı yükseliyormuş...
Yani meşeler yeşersin aceleye gerek yok.
İkincisi çok sıkı sarılmalıymış, ben o kadar sıkı saramadım Bekir bey lastik ile sarıyormuş yani şmmrel ile sarıp birde kalemlere çivi çak dedi.
Bekir abinin face sayfası alt linkte, oldukça girişimci ve meraklı bir çiftçidir...
https://www.facebook.com/bekirdonat20?fref=ts

 Meşelere yapılan kestane aşıları ve ürünler...
 Ağacın altı meşe dalları ise kestane olmuş...
Meşede yetişen kestaneler...
İnsanlarımız internetşi kullanmasını bilmiyor. Araştırma yapıldığında bunlar karşınıza çıkacaktır.

Gelelim keçiyi kaçıranlara, çok şükür biz gene keçimizi yedik :))
Keçi kebabı.
Pintiler ile gezmekten paramız bile pintileşti, kimseye bir şey yediremez oldum.
Sadri abi Aliciğim keçiler benden kensinlikle ısrar etme deyince kendisini kıramadım :(
Elbet bir gün, bu keçilerin altından kalmayı Allah bana nasip edecektir, acayip mahcup durumdayım.
Birde bu mahcubiyete Serdarın bakışları eklenince, hepten kahroluyor insan...
Mağazin işide bitti, sıra geldi cumartesi yapılanlara.
Geçen hafta bitik bir arının yaşama mücadelesini görünce bir el atalım demiştim. Üstteki eski hali, o çıtayı alıp, 4 çıtada az az yavrusu olan ruşetten bir arılı ve yavrulu çıtayı alıp, bitik arıya vermiştim. Anayı kafese almıştık.
Hava 10 derece arı uçmuyordu ama içeride neler oldu meraktan da duramıyordum. Bölmeyi açtım ana arı kafesten çıkmış, verdiğim arıların bir kısmı geri eski ruşetine gitmiş sorun yoktu, 2-3 güne kadar bu kapalı yavrular çıktığında bir video daha çekeyim, minicik bir yardımla neler oluyor hep birlikte görelim inşallah.
Kış günü yerinde duramayan bir ana arı kutusu, hafta sonuna kadar yemlik petek ile dolar sanırım.
Baharda inşallah ilk damızlıklar zaman kaybı yaşanmasın diye böyle kutular ile teslim edilecektir.

Damızlıklarımız hani derler ya her şeyi ile yerli diye, sapına kadar derbi reklamı vardı ya :))
Damızlık aldığınızda ana arı kabul ettirme derdi olmayacak. Hemen larva transferi yapıp ana arı üretime geçebileceksiniz, efendim erkek attı, yok hiç yumurta atmıyor derdine son, nasıl reklam ama :))
Yeni bir projem daha var, bazı hobi bahçeciler enginar yetiştirmekte sorun yaşamakta idiler...
Sorunu kökünden çözdüm, hazır tutmuş enginar fidanlarını delinmiş kovalar ile birlikte toprağa ekiyoruz, köstebekte kovaların etrafını çapalasın dursun :))
Minicik köstebek ile başa çıkamayanlar oldu, ismi bizde kalsın burada yazar isek etik olmaz :)
Bundan sonra doya doya doya bahçesinde enginarlarını seyretsin.
Her türlü sorun her türlü zorluk bize tırıs gelir tırıs gider, sanki çözümleme merkezi gibiyiz.
Enginar fidelerinden birazda Gebze'ye ektim, her taraf enginar olacak bu gidişle...
Bazen diyorum iyiki Allah bana bağ bahçe tarla vermiyor, birde malımız mülkümüz olsaydı ne yapardım bilmem :)
Veli toplantısındayız, İzmit Cahit Elginkan Anadolu lisesi müdürü Ayhan Erin bey. Ayhan bey işini seven birisi bunu çalışmalarından ve öğrencilerin kedisini sevmesinden anlıyorsunuz, yani düz memur zihniyetli biri değil, girişimci. Güzel bir toplantı oldu, yapılanları ve yapılacak olanların planları bizlere sunuldu, kendilerine başarılar diliyorum, onun başarısı bizim çocuklarımızın başarısı olacak inşallah.

Atölyede ise tahtaların birleştirilmesi bitti, parçaların yarısının çapaklarını zımpara ile aldım yarısı kaldı, kanalları açıp, montaj işine geçebilirim.
Fırınlanma sına rağmen tahtaların bir kısmı hala yaş.
Her elden geçirmede tahtalar biraz daha havalanıyor.
Cumartesi toplantıdan sonra Pelitli'yi dolaştım hava soğuk arı çıkmıyor. 5-6 Kova koyun gübresi doldurup gebzedeki bahçeye götürdüm. Tavukları bir sevindirdim ekstradan bir posta yem benden, bakarsın yarın öbür gün  etinden sütünden yerken yüzümüz olsun :)
Yerli damızlık arı üretimi için baharı dört gözle beklemekteyiz. Bazıları kesin tarih soruyor, keşke kışında üretilebilseydi :)
Ana arı siparişi için bu linkte bilgi vardır. http://bengittim.blogspot.com.tr/2013/11/ana-ari.html


İlk posta damızlıklar zaman sorunu olduğu için böyle kutusu ile teslim edilecektir...

3 yorum:

Cihan Sancak dedi ki...

Hayırlı çalışmalar,iyi sezonlar.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.


Fuarı arıcılar birliği düzenliyor ama bal birliğinin düzenlediği fuardan daha fazla satış oluyor .Çok ilginç::))

Fakat fuarda satışlar çokkkk ama çokkk iyi idi.Öyle ki biz de satışa geldik :::)))

Bize Keçi yedirmek için dua etmene gerek yok ki ....Sen tamam de biz her zaman yemek için hazırız :::))

SLM ve Muhabbetle...

Ali Türk dedi ki...

Cihan abi sanada hayırlı çalışmalar.


SLM...
Yusuf Bey...
Arıcılıkta herkesin hedefi baldır, arı yetiştiricileride balın peşinde, bal üreticileri de balın peşinde. Ülkemizde sanki genel kural, herkes başkasının alanına geçmeye bayılır :)
Satış konusunda yerden göğe kadar haklısın sen bizi her sene her pazar satıyorsun bir kez sattık, söylenenler ayyuka çıktı :P
Ben tamam desem sen pazar gün nasıl keçi yiyeceksin ben çok merak ediyorum :)

Sağlacakla kalın.