3.03.2016

ARICILIK MALZEMELERİ...

İnternet alış veriş sitesinde arıcılık bölümünü incelerken bir alete denk geldim. Bu aletin ne yaptığı İngilizce  olarak yazılmış bende çeviriden anladığım kadarıyla amitraz etken madde dumanı veya buharını 10 saniye kovana verin yeterli diyordu.
Bende bir adet sipariş verdin, hayalimdeki gibi ise çok ekonomik ve seri şekilde amitraz etken maddeyi kovana verecektim.

Artık Çin elinizin altında, her türlü malzeme 20-25 gün içinde ayağınıza getirilip teslim ediliyor.
http://www.aliexpress.com/

Varroa mücadelesinde tek etken maddeye bağlı kalmamak için kendime alternatif yöntem olurdu.
Alet pil ile çalışıyor, yukarıdan konulan etken maddeyi fanı sayesinde kovana üfleyecekti. Bu aleti yapan kişi işi yarım yapmış madem bu aleti yaptın gerisini de getirmeliydi.
Bu aleti gördüğümde aklıma geleni veya ne hayal ettiğimi yazayım.
Alette pil var, fan var, bunda birde minik ısıtıcı vardır, sıvı amitrazı ısıtıcıya veriyorsun kovana 10 saniye tutuyorsun işlem tamam, ben böyle bir alet beklemekteydim.
Alet benim hayalimdeki gibi değil.
Bahsettiğim varroa ilacı kartonu yakıp körüğe atıp 7 duman veriyoruz, o kartonu bunun üstünde yakacakmışız, o zaman niye bu alet lazım, zaten körükle işi görüyorduk.
Zaten risk almıştım, dediğim gibi çıkmaz ise 31 dolarımız çöp olur, bu aleti çöp yapmayı düşünmüyorum. Buna yağdanlık benzeri bir damlayıcı monte edersem, bir başka seçenek sprey şişeleri, damla hesabıyla sıvı amitrazı dumana çevirip kovana verebilirim, tabi dozun çok iyi ayarlanması lazım.
Örnek olarak eskiden parmak büyüklüğünde kartonlar vardı, yakılıp kavanlara sürülen, o kartona emdirilen etken madde 20 mg idi.Şimdi 20 mg etken madde kaç damlada var bunu insilün enjektöründe ölçüp sonra uygulamaya geçilmeli.
En kötü ihtimal damlalık ile ilacı damlatıp gene kullanacağım.
http://www.aliexpress.com/item/Varrojet-with-Batteries-Anti-Varroa-Sprayer-Used-for-Sprayed-Amitraz-to-Treating-Bee-Mites-Beekeeping-Tool/1676602705.html
Tasarladığım işte ısıtıcı olarak nargile tütünü kullanılabilir, arılarda biraz nikotin çeksinler :)
Bir sürü arıcılık malzemesi var bazıları bizden ucuz bazıları aşırı pahalı. En hoşuma giden ise zaman sorunu yok ise oturduğunuz yerden istediğinizi alıyorsunuz ve gelip size teslim ediyorlar. Zaten ürünlerin üzerinde kargo ücretsiz yazıyor, ücretli olanlar ne tutar bilmem. Bir başka konu ise aldığınız ürün 100 doları geçmeyecek, geçerse bizim gümrükte vergilendiriliyor, 100 dolar altına vergi yok.
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20160302230707&SearchText=beekeeping+equipment
Bu çanakları daha önceden almıştım. Gene Çinden arıcılık malzemeleri satan birinden alındı, 1000 tanesi 7 dolar filan, 3 bin tane aldım 65 lira tuttu ve bize 20 gün civarında teslim edildi.
Bu çanaklar eskiden Almanyadan geliyordu ve çok kıymetliydi. Şimdi bile 100 tanesi 6 Avro.
Bu malzeme kaliteli olsa ne olur olmasa ne olur, zaten iki senedir kullanıp atıyoruz, bazen arılar temizlediğinde üç kez kullandığımız oluyor bunuda aynı şekilde kullanır atarız, ana arı çıktıktan sonra işçiler memeyi temizlerse gene bir kaç kez gene kullanılır.
Çanakların tanıtım fotoğraflarından biri bu foto, sanki arı sütü üretimi yapıyorlar.
Görünüş biraz büyük gibi ama ölçüleri standarda uygun mu bilmem ama bu işi yapan bunun araştırmasını yapmıştır. Çanağın iç çapı 9.5 mm olması gerekiyor, 10 mm olsa da fark etmeyecek ilerisini arı kafasına göre ayarlıyor.
Eskiden ne paralar verirdik böyle şeylere, geçen yıl bile 3 bin civarında çanak kullandım verdiğim para 300 lira üzeridir.
Bu yıl 3 bin çanak oturduğum yerde elinize teslim 65 liraya...
Malzemenin resimlerinden biriside buydu ölçüleri vermişler.
Önceki çanaklar sert bir malzemeden, Çin den gelen bildiğimiz plastik, nasılsa ömürlük değil kullanıp attıktan sonra bence bir sağlamlığın önemi olmayacak.
Bu malzemeyi aldığım sitenin linki de alta. Açıklamada arı sütü ve kraliçe üretiminde kullanılır yazmakta.
http://www.aliexpress.com/item/1000pcs-Beekeeping-Queen-Cell-Cups-Royal-Jelly-Cups-Queen-Rearing-Equip-Station-basement-stick-beeswax-free/2043945879.html
Bizim arıcıların derdi ise bitmiyor. Ben bunları paylaştım ya hemen bana sipariş başladı. Bana da getir bana da ver gibi facede yorumlar yapılınca bu tür yorum yapanları listemden attım.
Arkadaşım ben bunu nasıl aldığımı paylaşmışım sende aynısını yap.
Biz arıcılara balık tutmasını öğretiyoruz arıcılardan bazısı ısrarla bana balık yedir diyor.
Ben binlerce kullanıyorum ve getirttim, bundan isteyenler yılda kaç tane kullanıyor ülke içinden pahalı alsan ne olur...

Biz bir işi yapmadan karar verip uygulayarak buraya geldik ve yaptığımız işlerin çoğunda soru soracak kimsemiz bile yoktu.

En basit şeylerde öküz altında buzağı arayanlar var, dün akşam yutupta birisini engelledim. İnvert şurupta efendim üç litre şuruba1 çay kaşığı dedin 9 litre şuruba  3 kaşık krem tartar demişim, bir başka videoda 70 litre şuruba 30 kaşık demişim hangisi doğru diye bana hesap soruyor.

Sanki şurubu litre litre ölçtüm, tahmini rakam söylüyoruz. İlhami abi genelde benim invert şurupları yapar, İlhami abi çay kaşığını silme doldurur ben ise tepeleme atarım, yani benim bir çay kaşığım, İlhami abinin üç çay kaşığına denk gelir. İnvert şurup bilimsel bir makale çok biliyorsanız gidin makaleyi inceleyin ve tercüme edin bizde öğrenelim.

Ben şurup yaparken 20 dakika kaynatırım, Muhteşem abi 10 dakika sonra yeter der fazla kaynatmaz. Buradaki amaç şurubun bekleme süresince bozulmamasıdır, ben yaptığım şurubu bir ay sonra arıya verebiliyorsam şurubun invert olup olmadığı beni ilgilendirmiyor.

Listemizde 6  binden fazla arıcı veya arıcılıkla ilgilenen  yada meraklı kişi var, bunların hangisine laf yetiştireceğiz onu anlamadım gitti. Hemde bu kadar katı davranmama rağmen. Bazıları resim bazıları video bazıları günlük yaptıklarını bana rapor ediyor. Herkes başkasını kendisi gibi zannetmekte, her akşam bir merhaba dense ve ben bunlara cevap vermeye kalksam bu işin süresini hiç düşündünüz mü?...
Birisine zaten cevap versen hemen en az 3 soru daha soracaktır...
Belkide listemden attığım kişiler art niyetli değil, hatta bazıları müşterim çıkıyor ama ben bunları araştırmak zorunda değilim.

Bir başka sorun arkadaşlık istekleri oluyor, bazılarını hiç kabul etmiyorum profile bakıyorsun abuk sabuk şeyler, bazısı oyun dolu.
Kabul ettiklerimizin bazısı da sizi ilk iş olarak bir guruba eklemek oluyor.
Sanki biz guruplara katılmayı bilmiyoruz, yada bunlara soracaktık.
Bu işleri yapanları engelliyorum, bir daha ben onu görmem oda benim paylaştıkları mı görmesin.

Bazıları ise acayip çamur olmuş adamı engelliyorsun, bir bakıyorsun bloktan yorum atıyor, hemen spam işaretliyorsun bir daha yorum atarsa çöpe gidiyor görmüyorsun,bu sefer mail atıyorlar, gene spam işaretliyorsun bir daha gelen direk çöpe gitsin, bu sefer bacadan sarkıyor, bacayı tıkıyorsun, pencereden bakıyor, yav istenmediğin yerde niye olmak istiyorsun sende hiç mi yüz yok diyorsun, insan kendisini bu kadar düşürmemeli...
Zaten insan olsaydı bu kadar yüzsüz olmadı demek zorundayım.
Bunlar internete yazılacak şeymi derseniz evet yazmamam lazım ama başka türlü insanları firenleme şansınız yok. Bunca frene rağmen olanlar sizi rahatsız etmekte.

Sorun nedir biliyormusunuz.
Sorun balık tutmayı öğrenmek yerine hazır balık beklemekten kaynaklanıyor.
Sorulan soruların mutlaka bloklarda, forumlarda, kesinlikle karşılıkları vardır. Sorun okumamaktan kaynaklanıyor.

Arıcılık yanında birde Ahlak derslerine başladık Allah'tan hayırlısı...
Hani derim ya Allah ne virirse her şeyin hayırlısını virsin diye, işte öyle...

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Yanlış insanlara doğruyu anlatmaya çalışmanın anlamı yok...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

İnsanın yanlış olduğunu bir bilebilsek.

Kuzeyyıldızı dedi ki...

Selaminaleyküm Ali bey çooook teşekkürler aydınlatıcı bilgi ve deneyimleriniz için. Çooook haklısınız bizim milletimiz alışmış hazıra hep hazır olacak onlar uğraşmayacak. Bende Türkiyede iken arıcılık yaptım amatörce şimdi Endonezya dayım ve burada yapacağım kısmetse. Burada arıcılık yapan yok olanda çok az ve çok ilkel koşullarda yapılıyor. Bloğunuzu ve Facebooktanda takip ediyorum. Teşekkürler güzel paylaşımlar için Allah emeklerinizi zayi etmesin. Saygılar , selamlar Endonezya dan...