20.02.2017

ARICILIK VE ŞUBAT, HAVALAR ISINMAYA BAŞLADI

18 Şubat 2017, Darıca'dayım hava güze, iki gün içinde ilk cemre düşüyor, arılar uçuyor. Sıradan kutuları elden geçirdim şurup verdim.
Bu kutular bir ay sonrası ana arı üretiminde çok işe yarayacaklar. Geçen yıl ana arılarrın durumunu belirlemek için bir pratik geliştirdim zaten saf ana arının tohumlandıktan sonra kanadını kesiyordum, her yerde zaten kesilmesi gerekiyor kanatlı olduğunda çiftleşmeye gitme ihtimali var. Standart safların sağ kanatlarını kesmeye başladım. F1 ana arıların bekleyecekse veya bölmeye vereceksem numara yapıştırmaya zaman yoksa sol kanadı kesiliyor, f2 ise ana arı çift kanadını kesiyorum. Üsteki resimde f2 ana arı var.
 Ana arı kutularında genelde 2 çıta yavru var, bir önceki kontrolde tek çıtada yavru vardı, bu yavrularda söküldüğünde kutu dolmaya başlar.
Bazı kutular boşluklara petek örmeye başlamış.
 Enes cuma akşamı bir turda 40 litre şurup yapıyor, cumartesi kullanıyoruz, cumartesi akşamı yaptığı invert şurubuda pazar günü kullanıyoruz.
İnvert şurubun en büyük özelliği, çiğ olmaması, dolayısı ile arı alamadığında yemlikte bozulmaz. Arı aldığında ciğ şurup gibi işlemeye çalışmaz hemen gözlere depolar. Nosemanın en büyük nedenlerinden birisi çiğ verilen şurupların bozulmasıyla arıyıda bozması.
 Arılar genelde kışın ölmezler, büyük kayıplar baharda olur. Bahara çıktıklarında kovanlara dikkat etmek gerekiyor.
Ben arılar uçtuğunda stok sorunum varsa hemen şurubu basarım, benim yaptıklarım beni ilgilendirir, başkaları ne yaparsa beni ilgilendirmemektedir.
Bazıları yaptıklarımızı sorguluyor veya bir başkası bu zamanda bu işler olmaz diyor, ben bunları yaptım başkası yapmaz zorunda değil.
 Şurupluk dolduktan sonra çıtaların üzerinde biraz damlatırız ki  içeridekileri böyle uyandırmak daha kolay verdiğimiz invert şurup kokmaz ve arı geç fark ediyor.
Hafta sonu arı karıştırmadım bir iki safın durumlarına baktım, kızlar bahara çıktı. Kışlamış damızlık siparişi doldu.
Bazı bölmelere daha hiç bakmamışız, ana arı verilmiş beslemesi yapılmış. Şu ana kadar verdiğimiz şurupları aldığına göre işler yolundadır.
Körükçüm, artık sıradan kişileri körükçü olarak kabul etmiyorum illede çiftlik ağası olmalı :)
Maşallah bu körükçü çok çaslışkan hasta hasta işi bitirene kadar bırakmadı.
Arkadaşımı aradım durumlar Mersinde nasıl diye cevap bu :)
Bu yıl 30 senede görülen büyük kış yaşamışlar. Felaketler olmuş bir çok sera fırtınada yıkılmış, yıkılmayanlar aşırı soğuk ve donlardan mahvolmuş. Bahara çıktık dedi birde ilçede aşırı arı kayıpları varmış.
Pazar günü işlerimi bitirdim, baharda aşı için kalemler aldım, mürdüm eriği, can eriği, siyah incir,yabani ama iri armut kalemlerini aldım ıslak peçeteye sarıp poşetledim buzdolabı sebzeliğine attım. Havalar ısındığında aşı yapılacaklar.
Geçen yıl üzüm asmasına gamgalı göz aşısı yapmıştım, bir türlü filizlenmedi ama ölmedi.
Bu sene bandajı söktüm bakalım filiz verecekmi
Bu gövde aşırı gelişme göstermiş, onuda çözdüm.
Kalfamın getirdiği lavantalar. Lavanta kurak ortamlarda yaşayabilen uzun süre çiçekli kalabilen bir bitki. Ormanlık alanlara köklendikten sonra taşımayı düşünüyorum.
Belediyenin bahçesindeki lavantayı biraz budadım, budanan parçalar çelik olarak dikildiler :)
Geçen yıl ağustosta yaptığım yarma kalem aşısı, yabani eriğe mürdüm eriği aşılamıştım, filizlendi, kışı çıkarttı söküp kovaya diktim, Niğde'ye götüreceğim.
Bu mürdüm siyah erik acayip tatlı, bakalım meyvesini yemek nasip olacakmı.
2016 Eylül ayında yaptığım kalem aşıları tuttu ama filiz vermedi. Yapılan aşıların hepsi tuttu, durgun kalem aşısınıda icat etmiş oldum :)

Bir armuda aşı yapmıştım bir terslik var, bir yeşersin bakalım. Ya meyve gözü aşıladım yada yanlışlıkla başka ağacın gözü aşılandı. Bu görüntü hiç armuda benzemiyor.
Bir gün öncesi birader hafta sonu Pelitlidemisin diye sormuştu, çocuklarla gezmeye gelecekti. Bir şey de yemedim, geberiyorum açlıktan. Sonunda geldide :)
Ciğer şiş balık ve tavuk getirmiş, bunlara ne gerek vardı filan :)
Beklediğime değdi, önce balıkları kızarttım, ve soğumasın diye başına çöktüm, peşinden ciğere geçildi, tavuk kanatlarına el süremedik...
Keçi ciğeri...
Bir kovanın durumu kiritikti, bir şurupluğpu koyu invert ile doldurdum. Arılıktan ayrılırken az şurup artmıştı, dedim bir bakayım ne oldu, şurupluğu bitirmişlerdi kalan şurubuda yeniden doldurdum.
Av sezonunu kapadık, üst üste iki gün arılarla çalışmayı sanki kaldıramadım. O kadar erken yatmama rağmen sabah ilk defa işe geç kaldım, bizim doktor hemen diyecektir, abi yaşlandın :(
Her gün geç kalmıyorum ki :)

5 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam

Gene hafiften ayarlarda bozulma var anlaşılan başkalarının yaptıkları beni ilgilendirmemektedir demiş geçmişin. Benim yaptıklarımdamı seni ilgilendirmiyor yani ...sonra pişman olmayasın:)))

Şükür bahara çıktık bakalım bu sene neler göreceğiz derken kutuların ve kolonilerinin iyi olmasına sevindim. hayırlısı olur inşallah.

Benim inciri bir yerlere göndermeyesin ben bu senede aşı yaparım gene ama yenilgiye doymayan pehlivan hesabı olduk bea:))

Sağlıcakla kal.

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abim ayarlarım nasıl bozulmasın. Gelen yorumları görüyorsun cevp vermediğim halde şuruplamayı kaç derecede yapıyorsun soruları var, adam paylaştığını okumuyor ki, yayında ne zaman şurup vermişim zaten yazıyır :))
Biraz önce bir başka yorum ayarlarımı gene karıştırdı, diyorki ruşetler kışlıyormu bildiklerini paylaşırmısın, yayını baştan sona inceledim, kutuları kışlatmışım ruşetleri kışlatmışım, en sona kovan resmi denk gelmiş, sanki uzaydan yayın yapıyoruz bahara çıkanlar heralde ölmüş arılar.Bazısı niye video paylaşmıyorsun diye yorum atıyor sanki adamlara borcumuz var.Gereksiz yorum atanlardan kurtulmamıyorsun bende engelliyorum bir sürü resim video atılıyor bu arının nesi var, ben nereden bileyim nesi var. Biz yaptıklarımızı paylaşmaktayız. Yaklaşık 10 bin kişi tarafından takip ediliyorum bana çamur atanlar veya soru soranlar bu kime nasıl cevap versin düşünen yok.İşi gücü bırakıp soru soranlara amele olmamı isteyenler var, sanki adamlar babamızın oğlu, arkadaşlık isteği yollamış kabul ediyorsun bir bakıyorsun seni bir arıcılık gurubuna eklemiş, yav bu samimiyeti nerden alıyorsun kardeşim. Bunları engelleyip kurtulduğumda bazıları o çok kibirli diyor :) Seni kullansa sorun yok. Geçen birisini engeşledim, engellediğimin arkadaşı bana mesaj atmış, bende seni engelledim diye memnum oldum :))
Bunları yazmayayım diyorum ama bıkıyorsun.

Senin incir için yer ayarla bu yıl meyve vermesi lazım bir an önce al ve dik, yoksa üzerinde incirleri görürsem kıyamam benden söylemesi :)

Sağlıcakla kal.

GÖKHAN KAYA dedi ki...

Ali türk abi allah kolaylik versin insanla ugrasmak zor gercekten halbuki dedigin gibi sana yazmadan paylasimlarini okusalar sana tesekkur etmekten baska bisey yazmalarina gerek kalmicak yinede paylasimlarina yaptiklarini aktarmaya devam et sayende seni takip ederek ariciligi ogrenmeye koloni yonetmeye calisiyoruz.Allah razı olsun 😊

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Kızların sağlıklı olması çok güzel.Kayıbının olmaması sevindirici.

Keçinin ciğerini yediğine göre geri kalan kısmı dolapta olsa gerek.Fazla bekletmeye gelmez , bir yol bize haber sal da gelek..::))

Yaklaşık dört aydan sonra ben de ilk defa tam gün bakım yapınca akşam benimde ayakta duracak halim kalmamıştı.Halbuki kış boyu boş durmamış , salonda ve diğer sahalarda sportif çalışmalara devam etmiştim.Keza sende dağlarda o kadar dolandın.

Demek ki bu iş biraz daha farklı.

SLM ve Muhabbetle...

Ali Türk dedi ki...

Gökan Allah hepimize kolaylık versin. 2006 Yılından beri paylaşım yapmaktayım, 11-12 senedir kesintisiz ne yaptıysak paylaştık. Sorunu olanlar arşivleri açıp okur.

Aleyküm Selam Yusuf bey.
Kızlar sağlıklı ama kayıpsız çıkmadık, 3 kovan açlıktan öldü bir kovan iki ruşet yağmalanmış yaklaşık 20 ana arı kutusu kaybettim. Genel olarak durumlar iyi.
Keçinin ciger son parçasıydı, etleri daha önce halledilmişti :)
Ne kadar dağda taşta gezsen arı bakımında biraz eğilmek gerekiyor uzun süre ara verince eğilmek bile adamı yoruyor.

Sağlıcakla kalın.