25.04.2017

ARICILIK, ANA ARI ÜRETİMİ VE DİĞER İŞLER BİRBİRİNE KARIŞTI


 Bu sene nasıl bir bahar yaşıyoruz anlayan varsa beri gelsin.
Havalar bir ısınıyor bir soğuyor hayret etmemek imkansız. Arılar bana göre en iyi gözlemcilerdir, onlar soğuklara aldırmadıkları na göre bir bildikleri vardır.
 Boşa dalak atan arının yumurta basan anasını yakaladık :)
Aslında yakalanan kendim oldum havalar soğuk diye aktarmadığımız arılar az sıcak ve nektar bulduğunda yoldan çıkıyor...

 Yukarıdaki ana arının marifeti.
 Ana arı üretim çalışmalarımız devam ediyor bu günlerde suni tohumlamaya girecek ana arılar...
 Tohumlanıp kanadı kesildiğinde bu kafesten kurtulup işçileri ile buluşacak ana arılar.
 Bazı kovanlarda biraz erkek kırma oldu. Geçici aşırı soğuklar oluyor hem gece hem gündüz. Arılıkta çalışıyorsunuz terlerken birden hava buz kesebiliyor.
 Pazar günü kendimi Bilecik civarlarında buldum. Sabah 6:30 Gibi yollara düştük, yağış var tepelere kar yağmış. Bir kaç planlanmış iş vardı, havalar planları bozacak gibiydi.

Karlı dağlar tepeler...
İnşallah bir iki güne kadar gene geleceğim.
Bilcik civarındaki işimizi kısmen bitirip Düzceye hareket ettim.
Engin abiyi aradım abi geliyorum, cevap bizce mahsuru yok kar yağıyor buyur dedi :=((
Otobandan düzcede çıktım acayip acıkmışım ilk gördüğüm yemek yenecek yere girdim, yediklerimin üstüne kaymaklı ekmek tatlısı ne gitti...
Engin abinin köye vardığımda oda bir cenazedeymiş aynı anda evin önünde buluştuk.
Etraf kar bu erimiş haliymiş.
Bizim doktor yüzünden başıma gelmeyen kalmıyor, körle yatan şaşı kalkar misali, üzerindeki gudubeti bana beleşe sattı.
 Bu gidişle başımıza ağustosta kar yağmazsa iyidir...
Benim işler acil ve çalışmamız lazım arı uçmuyor damızlık erkek peşindeyim.
2013 Yılında engin abiye verdiğim emmi f1 leri vardı. Yıllardır bu arıların birisi arılıkta şampiyondu, onun erkeklerini yanımda götürdüğüm iki kovana toplayıp kapadık. Bahsettiğim arıların kestane balında 50 kilo üzeri rekorları var.
Şampiyon arılardan birde kapalı erkek aldım, önümüzdeki tohumlamalara hazırlayacağız.
Korktuğum gibi olmadı yerlerde kar varken biz arıları açıp erkekleri topladık.
 Bizim İbo çok merak ediyordu, cihazı kurup merakınıda gidermiş olduk.
Engin abiye ne kadar teşekür etsem azdır. Beni yeniden misafir edip ağırladı. Allah kendisini razı olduğu kullarından eylesin.
 Cihazı kurduk.
 Kafeslediğimiz erkeklerin sütünü sağdık :)
 5 Kraliçeye yetecek sperm dpoladım, buna iş arasında kazancımız iyi oldu.
Birde ibrahimin geçen yıl emmiden gelen damızlığından yumurtalı çıta aldım, Mehmet Yüksel temin etmiş.

 İbrahim suni tohumlamayı bayağı kafaya takmış görünüyor.
 Merak varsa birde kişi ben bu işi yapacağım diyorsa olay biter.
 Önümüzdeki günlerde Düzcede ortak bir tohumlama yapabiliriz gibime geliyor. Bu sefer zaman ve hava şartları çok zorladı bizi genede şükürler olsun boş dönmedim.
Daha önceki ziyaretimde burası minicik bir arılıktı. Maşallah Mücahit işleri büyütmüş.
İbo'yu seyrederken kendimi gördüm işleri yetiştirebilmek için yapacağı şeylere koşarak gidiyordu.
Bu gün dağıtılacak memeler var diyordu yarına bırrakmak istedi birazda ben işleri aksattım dedim yarına bırakmayalım amele lazımsa ben çalışırım :)
Ülkede bulabileceğim en iyi amele sensin dedi ve fırsatı değerlendirdi. İlk çektiğim çıtada iki ana arı çıkmıştı :(
Hemen kafeslemeye başladım.
 Bugudiler bitene kadar memeleri kafesledim.
Kalan memeleri dağıttık.
Bir çıta memeyide ana arı memesi verilecek bir bölmeye verip kapadık.
Ben geri dönüşe geçtim. Akşam 21:30 Gibi gebzedeydim.
Bu arada 5 gün izin aldım, cumartesi pazarlar ile 9 gün yapıyordu, 1 mayısta tatil 10 gün yardırmaya devam :)
Pazarteside havalar iyi değildi suni tohumlamayı bir gün tehir ettim ve malzeme almaya gittik.

Zaim abide izinliydi eksiklerimizi kavacıkta temel petekten tamamladık.

Zaim abi malzemeye doymuyor :)
Hazır petek takılmış çıta aldı.
Ben ise ana arı üretiminde vazgeçilmezimiz kek aldım. İlk etapta 400 kilo fondon keki aldım.
Dönüşte Yusuf beyi aradım varsa keçi filan yiyelim diye taaa akşama limoni yaparız dedi :(((
Bize aksiyon lazım, akşama kadar aç aç durulur mu be :((
Tepeörene geldik bizimkini habertürkte basarız diye planlar yapıyorum, telefon ettim abi ben çıktım tepeörendeyim gidiyorum demezmi :)
Bizde Tepeörendeyiz ve mutlu son :)
Allahıma ne kadar şükretsem azdır böyle dostlarım var, daha ne diyim......

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam:)

Ya gör bak gudümsüzlük neymiş. Ben biraz yağmurla yani bereketle geldim diye demediğini bırakmayan seni Allahüteala ne hale soktu:)))
Düzceye boşa gitmemiş olmanamı sevineyim 70 km ötede keçi çevirme hayalleri kurmaya başladım onamı sevineyim ama ne dersen de bizde "kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez" derler o yidiğiniz lahmacunlar afiyet şeker bal olsun bea:)))

Görünen oki yakında suni tohumlama egzersizleri senin orada başlayacak haydi hayırlısı bakalım.
Sağlıcakla kal abi.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Bloğa resimleri yayına koyduktan sonra baktın mı ?

Zannetmem..::))

Mesela ilk resimden ne anlamalıyız...::))

Ayrıca diğer resimler de nasıl öyle uzamış gitmiş...::))

İbonun arılık çoğaldı diyorsun gördüğümüz iki kovan ..::))

Yaşlanmaya mı başladın sen....::))

Sen bana Keçi deyince birden ayarlarım bozuldu...Sen davet beklerken benim ise anladığım Keçiyi işini ayarladım hazırlan..::))

Yaw , siz diyeydiniz ben sizi anında limonlardım bea...::)))

Yalnız ben seni uyarmıştım...Ben ima etmem imadan da anlamam...Bana ne söyleyeceksen direk söyleyeceksin...::))

Neyse olan Hocama oldu...Hocam hala rövanş hayalleri kuruyor ben de olmayan bıyığımın altından gülüyorum...::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sayende banada bulaştı ama 23 nisanda kar ayrı bir güzel oldu :)
İnşallah keçi işini bizim şeftali bahçesinde halledeceğiz bakalım kaç kişi gelmeye kalkacak duruma göre başka yer bakarız :)
Suni tohumlama bu yıl kesintisiz gibi bir şey olacak inşallah, birini kaçırdın mı biri devreye girecektir.


Yusuf bey olay benimle alakalı değil, her zamanki gibi resimleri yükledim bazıları küçülmemiş. Resimleri tıklarsan ne olduğunu görürsün :)
Bir sürü arıyı nasıl iki kovan gördün anlamak imkansız.
Bu saatten sonra gençleşmemi oluyor.
Bize ağam anlık aksiyon lazım onuda tepeörende yakaladık, anında top ağlardaydı :)
Hocan kayserili bir şeyler yedirdi ise her dikkatli olmam gerekiyor.

Sağlıcakla kalın.