19.06.2017

ARICILIK VE HAZİRAN AYI

 Enes Emin larva transferi vereceği anasız kovanlara polenli çıta oluşturuyor.

Polen olmadığında arı sütü olmaz ve yapılan işler gümler.
 Gözlere doldurulan polenler.

Polenlerin dökülmemesi için şurup püskürtülüyor yoksa polenlerin büyük bölümü arı polenlere dokunduğunda yere düşer.
Arıcılığın her bölümü Ramazan ayında zor. Mevsim gelip geçiyor, mecbur sezonu iyi kullanmaya çalışıyorsunuz. Yakın gelecekte artık erkek arılar azalacak, şu an verdiğimiz petege erkek basan üç kovanımız var, yumurtalar çatladığında anasız kovanlara alıyoruz, her çıta 5 bin erkek demek.

Mollafenariden Bilal uğradı laboratuvar ortamı bumudur dedi :)
Ortamı boş ver sonuçlara bak dedim, yaptığımız iş ortada.
 Bu yıl şu ana kadar çok az kendi arılığımdan erkek kullandım. Yapılan tohumlamalara genelde Engin abinin arılıktaki şampiyon emi ve A Lisanslı bir başka erkek hat kullanıldı.
 Bazen öyle basit hatalar yapıyorumki, bölmeden kafesi alıyorsun kafeste numara yok, bir taneyde bulmak kolay yazanları dağıt, yazısı olmayanı anasız bölmeye ver. İki kafeste numara yok ise iki ana arıyı kaybetme şansınız var, her ana kendi bölmesine verilmeli. Bu turda iki kafes karıştı bereket tahminide olsa yerlerine doğru verilmiş ikiside kesilmedi.
 Yapılan iş anında kayda geçmediğinde bir daha hatırlama imkanınız yok.
Bu uygulamada İbrahimden aldığım yumurtaların ana arıları tohumlandı.  Üç tanesine yumurta aldığm çıtadan çıkan erkekleri kullandım. Yumurtalı çıtada doğan ve kapalı erkekler vardı, bu çok süper oldu.
5 tanesini 2013 Yılının şampiyon kovanın erkekleri kullandım.
Bu turdaki son 3 tanesinede A Lisanslı ve geçen yıl 50 kilo üzeri kestane balı yapan kovanın erkeklerini kullandım, bu turda önceden depoladığım spermler kullanıldı. Bir kaç doz depolanmış sperm kaldı.

Damızlık üretimindeki kriterleri sonuna kadar kullanmaya çalıştık. Arılıkta aynı arının öz kardeşleri var ama en öne çıkanlar, en yüksek bal verenler seçilmekte, erkek arılar konusunda.
 Bizim paşanın kırılan ayağını veteriner ameliyat edip sabitledi, bu iş için 1500 lira aldı. Yavrunun tam düzelmesi iki ay sürecekmiş.
 Gebzede Ihlamurlar açtı.

 Kışa yetecek kadar ıhlamur topladım.Peşinden üç gün sürecek yağmur başladı, iki gündür aralıklarla iyi yağmur var.
 Bu yıl salatalık ekmeyecektim dayanamadım 4-5 tane fide alayım dedim, fideci 5 tanesi 5 lira, hepsini alırsan 5 lira deyince hepsini aldım.Biraz solmuşlar ama ertesi güne tap taze olur, iki gündür üzerine yağmur yağıyor. 15 Salatalık fidesi ektim.
Sadece salata olsa iyi. Ovacık mahallemize gittik eskiden köydü,  fide ekiyorlarmış, bu neydi bu hangisi derken gene bir tomar fide vermişler. Yeniden bir sürü domates ve biber ektim.
 Ovacıktaki arıları böldük Enes Emin gelecek yılın kolonilerini oluşturuyor.
İlk domatesler çiçeğe durdu, daha ortada ürün yok :(

Gelelim bana sorulara. Genelde arıcılık ile ilgili sorulara cevap vermem, verdiğinde bunun sonu gelmez. Binlerce kişi bizi bilim adamı zannediyor, sanki her derdin ilacı benim. Binlerce kişinin sorununu ben nasıl çözeyim.
Her arıcı birliğin danışmanı var.
Arıcılıkla ilgili forum kurduk soruların cevabı genelde orada var, forum varken kimse yazmıyordu, isminizle üye olun dedik nikle üyekliği durduramadım, en son üye olan sayısı 14 bine yaklaşmıştı ben silmekten bıktım ve forumu üyeliğe kapadım. Forumda laklakmı yapacaksın üzerine msn ekledik gene olmadı.
Nedense kimse okumayı sevmiyor ama sorularda bitmiyor.
Adamın birisi şeyime göre hoca buldum demiş.
Bizi istedikleri gibi kullanamayanlar, soru cevaplamadığımızda veryansın etmekte, ne postalar koymakta, biz sizin babanızın uşağı değiliz.
Kimsenin danışmanı değiliz, kimseyede hiç bir tavsiyemiz olamaz. Yıllardır buna rağmen soru soranlar posta koyanlar bitmedi. Binlerce kişiye bir merhaba yazsan kaç saat sürer, bunu kimse düşünmüyor.
Hiç tanımadığınız kişilerden bir bakıyorsun bir sürü soru, resim ve video gönderenler var, bu samimiyet nereden diyorsunuz.
Biz yaptıklarımızı paylaşan kişilerden biriyiz, kafası çalışan paylaşım içinden işine yarayacak olanı alır.
İki gün önce gene resimler geldi ve yazdıkları...

Selam Ali Türk abi size Beykoz'dan yazıyorum benim burda 2 gün önce 8 kovan tane arım zehirlendi ve buda ikinci geçen senede 14 kovan arım zehirlendi şikayetim şu tarım bakanlığına kadar aradım bir tane yetkili veya ilgilenen bulamadım hocam resmen beni arıcılıktan soğuttular bumudur arıcılığa verilen önem benim ne yapmam lazım hocam teşekkürler


 Arı katilleri.
Bunu kim niye yapar anlam vermek zor. Bu işleri yapanların Allah'tan korkmadıkları gerçek. Allah'tan korkan sevmediği birisinin malına canına zarar veremez.
Bu kişiler burada her şeyi gizleyip saklayabilirler ama mahşer günü, herkesin ne yaptığı eline video olarak veriliyor, hani düğünlerde takı takılırken özellikle kim ne taktı diye kayıt alınıyorya, insanlar bile kayıt yaparken, Allah kayıtsızmı sanıyorsunuz. Ayetlerden birisi o gün size yaptıklarınızı haber vereceğiz der. Peygamberimizin dualarından birisi, Allahım bize merhametsizleri musallat etme...
 Böyle bir manzara karşısında ne denir ne yapılabilir, insan bu kadar merhametsiz ve gözü dönmüş olabilir.
 Allah beterinden korusun.
Allahım Merhametsizleri Bize Musallat Etme (Hz.Muhammed)

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Allah razı olsun

muhteşem turunç dedi ki...

Abi tersden başlamak en iyisi deyip arıları zehirleyen ....leri Allaha havale etmekten baska çaremiz yok. Bu hafta kümese girdim ki ne göreyim bir yılan çatının altında bir yere çöreklenmiş. Su sıkarak kümesten uzaklaştırdım. O da canlı ve yaşamak onunda bizim kadar hakkı...

Düzcedeki erkek arıları kullanman sahada denenmiş gözlemlenmiş seceresi belli kolonilerin erkeklerini damızlık üretiminde kullanmış olman bence güzel. Hayırlısı olsun.

Ne o bea insan biraz çekinir bir karışlık domatesleri yayınlarmı bide salatalık ekmişmiş peh peh :))

İtin böyle şanslısı da oluyormuş dimekki:)) o ne kadar para öyle, bunların sgk sı devlet hastanesi neyim olmuyormuymuş:))

Demek 10 dakika önce aldığın kutuların yeri unutuluyor ahh gençlik ah ben gençken böylemiydim:))

Polenli çıta hazırlama işi bence de oldukça faydalı özellikle ana arı üretenlerin elini güçlendiren bir uğraş..

Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem hocam malisef öyle burada bu gizlendi ama öbür tarafı yazıda belirttiğim gibi düşünen yok. Zararlı olan canlıların öldürülmesi lazım, her canlının yaşaması bana göre doğru değil.Yapılan zarar değerlendirilip ona göre işlem yapılır, yoksa çok köstebek beslersin :)
Düzcedeki arılar denenmiş ve en öne çıkanları değerlendirdik.Dünyadaki kriterler böyle.
Harbiden it çok şanslı, inegin başına gelmedik kalmadı.
Abi tohumlama sırasında aynı işleri peşi peşine yaparken kayıtları kaçırdığında 10 dakika bile fazla süre.
Polenli çıta oluşturma işi oturdu, eminim bir çok kişinin işine yarıyordur, bizim çok işimize yaradı.

Sağlıcakla kal.