4.10.2017

APİMONDİA 2017 TÜRKİYE, İLGİMİZİ ÇEKENLER...

 Apimondiya bizim arıcıların fuar anlayışında bir şey değildi. En önemli konular sunumlar yapılarak paylaşılıyor, dünya bilimcilerini bir araya getiriyor. Konrenin en önemli ayağı bilgilerin güncellenip paylaşımı diyebiliriz.
Apimondianın ikinci ayağı, ülkeler ürünlerini tanıtıp buralarda şube aça bilirmiyiz. Burada bizim ürünleri satan bir firma ile ortaklık olabilir distribütörlük verilebilir bunlar için bir sürü ülkenin firmaları ülkemizde tanıtım yaptılar, bazı firmalar sadece isimleri vardı hiç ürün tanıtımı yapmadılar.
Yalova Birlikten Sefer Özkan ve kıymetli kardeşim Abbas Yardım ile sohbet ettik. Abbas kardeşim gereginden fazla bana mütevazilik yapıyor, eteğinizden tutayım, yanında körükçünüz olayım, arıcılığı bana öğretin demekte :)
Arıcılığı daha ben öğrenmedimki, başkalarına öğretelim...
 Sefer Özkan abi bu yılın bombası budur, dedi. Sistem larvalı petekteki larvayı tranfer ediyor arı sütünüde sağıp şişeleyip size veriyor.
Sistemle alakalı video vardı, biraz anlamaya çalıştım yetkili size bu videoyu watsap ile göndereceğiz dediler. Mail adresimide verdim videoyu bekliyoruz.
Bazı firmalar resim vermediler.
Bunlar videoyu göndereceğiz diyor, acaba aleti kopyalamak çokmu zor onu merak ediyorum :)
Arjantin standı.
Konya ve Çanaklakeli arıcılar.


Fuar alanını Engin Altın abimizle gezdik.
 Katlı gösteri kovanı.





 Feyzullah hocam oldukça yoğundu.
 Feyzullah Konak.



 Enes Emin ne göre kadar komik bir ortamdayız herkes arıcı ama dillerini bilmiyoruz.
 Bu aletin ne işe yaradığını çözemedik, Yolova birliğinde bir kaç dil bilen bir arkadaşımız geldi, aleti tanıtan arıcı olmayınca çözüm olmadı.
 Bir başka stantta aynı alet vardı, oğul önleme aparatı imiş. Musluğa takılıyor, ana arı çıkışa yöleniyor ve gerideki çıkışı kaçırıyor ve dışarıya çıkamıyormuş.
Yıllar öncesi üç kovanda oğul engeleyeceğim diye musluğa ana arı ızgarası takmıştım üç kovan söndürmüştüm. ERkek arılar dışarı çıkamayıp dışarıdan gelenlerde içeri giremedikleri için kovan havasız kalıp petekler sıcaklıktan dökülmüştü.


 Hindistanlı firma ve hintli arıcılar.


 Güner bey fuarlardaki gibi yoğun değildi.

 Dünya balları, her taraf baldı, yarışmaya girmişler.


 Polanya standı, yöresel kıyafetleri.

Arı ekmeği, petek gözlerine depolanan poleni çıkartan bir alet yapmışlar, peteği içine atıyorsunuz patoz gibi peteği parçalıyor poleni bozmadan ayırıyor.
Alt resimde video yayını vardı.


 Cafer ve Onur başkan koşturup duruyorlardı. Kendilerine verdikleri emeklerden dolayı teşekürler.
 Sadri abi neredesin seni soranlardan bıktım diyordu :)
Dedim bundan sonraki etkinlikte standında banada bir yer ayır :)
 İlginç izolasyon boyası, astarı, astarın üstüne iki ayrı kaplama daha yapılıyor boyama şeklinde.
 Şu dolu şişeye bu izolasyon uygulanmış, şişeyi tutuyorsunuz boyanmayan yüzey acayip serin boyalı yer sıcak.
 Dünya balları yarışmaya girmiş, raflara dokunmayın yazıyordu, bizim arıcılar raflara dokunmadan kavanozları almış inceleme yapıyor :)

 Ses dalgası ile varroa mücadele cihazı.
 Slovenyada böyle bir çalışma olduğunu duymuştum.

 Akü ile kovan içine varroayı rahatsız edici ses dalgası veren aletin tanıtımı.
Galiba bu çalışma slovenyadan dedim tanıtım yapan bana derin derin baktı ama dil olmayınca ancak bakışıyorsunuz zamanda kısıtlı.
 Alttaki kovanın tabanı, kovan kendisinden ayaklı.

 Kovanı açmadan bal alma yöntemi ile çalışan plastip petek.

 plastik petek ve nasıl çalıştığı anlatılıyordu. Kovana musluk takıp balı alıyorsunuz :)
 Çok pahalı bir sistem, birde arı bu gözlere yavru yapar mı o kafama takıldı.
 Elle petek dökme makinaları oldukça pahalı aletler.
 Kocaeli birlik başkanımız Hüseyin Yılmaz.
 Ruslar apimonianın ülkeleride yapılması için gösteri yapıyordu.
 Isıtıcılı varil, ne işinde kullanılacak ben çözemedim. İnvert şurup yapımında kullanılabilir ama elektirik faturası nasıl kabarır belli değil.



 Boy boy ısıtıcı modelleri, fıçı ve varillere göre hazırlanmış.

 Strafor iki tarafa çalışan ana arı üretim kutusu. Çıkışı çevirmeli seneye elimizdeki kutuların hepsine bu aparat takılacak inşallah.

 Kutu oldukça küçük.

 Bu aletide çözemedim sanki balı dolaştırıp kristalleşmesi sağlanıyor.

 Benka yapmış şahane sır tezgahı, çok az kaplıyor legenin içine ayak sığar.
 Çinliler acayip şirin insanlar ve çok zekiler. Şu an bir pazarlık var bizim arıcılardan birisi sır bıoçağı alıyor sanki kavga eder gibi alış veriş bitti, kıza işaret ettim gıtlağını sıktı bıçağı aldı, aynen diye işaretle karşılık verdi :)


 Çinli malzeme firmasının arıcılık aparatları en fazla olan yerdi.

 Çin sır bıçaklarının bazıları ters bilenmiş.


 Flumetril içerikli Çin varroa ilacı. Bu ilacı alıp içini görmek isterdim bez türü bir şeye emdirilmiş diyordu bizim Sefer.
Biz bunları konuşurken başka bir arıcı ne yapacaksın dedi kendimiz zaten hazırlıyoruz, emdirilen malzeme nedir ilacı ne kadar tutuyor ben onun peşindeyim. Bizim arıcıda ya kalıntı yaparsa derdine düşmüş, ilacı başkası hazırlarsa kalıntı olmuyor ben hazırlayınca kalıntı olurmuş, sen bildiğin gibi devam et ben enayi değilim dedim bozuldu.
Etken madde elimizde var ise dozu da biliyorsan, bunun ayarlamasını yapabiliyorsan niye enayilik edeyim. Arılar için flumetrin içerikli etken madde dozu 3.6 mg.

Bizim arıcıların bir kısmı uyuyor direk flumetril arayanlar var. Flimetril nelerin içinde var bunu internette aratsa olay bitecek ama...
Eskiden beri flumetrin Baytikol'da vardı, sonradan bizimkiler Ba-tick ürettier , şimdilerde başka firmalarda aynı flumetril etken madde içeren ilaçlar piyasaya sürüyorlar.. Aldığınız çözeltinin içinde %1 ilaç vardır, safını bulsan bunu nasıl çözeceksin. Piyasada satılan baytikol ve ba-ticklerin, 1 ml sinde 10 mg flumetrin vardır.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Selamunaleykum abi. Flumetrin kalıntı yapar mevzusuna ben de çok bozuldum. Dün face de senin videondaki gibi hazırlayıp uyguladığım kovanlardan video paylayın. Sonuç mükemmel. Ama biri çıkıp demez mi kalıntı bırakıyor, milletin çocuğuna zehirli bal satıyorsunuz diye.dedim birlikten bakanlık onaylı Flumetril içerikli şerit alıp koyunca kalıntı olmuyor, biz yağla karıştırınca kalıntı oluyor.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hüseyin bey aleyküm selam.
Malisef kendimiz flumetril hazırladığımızda kalıntı yapıyor, kalıntı nedir biliyormusunuz para cebinizde kalıyor, böyle kalıntıya can kurban...
Bir arkadaşım var kendisi doktordur siz tanımazsınız oda kendisi flumetril hazırlar ve kullanır...
Geçenlerde içanadoludan bir arkadaşım dediki çok övdüler bir eczacı varroa ilacı yapyormuş bende aldım, eczacı flumetrini çubuklara emdirip tanesini 80 kuruştan satıyormuş...
Arkadaşım kendisi yapsaydı daha küçük paraya çubuk oluşturacaktı, eczacı yapınca daha güvenli olmuş :)
İlaç firmaları emdirirse sorun yok, siz emdirince para cepte kalıyor dolşayısı ile adamların ayarı bozuluyor.

Sağlıcakla kalın.