17.10.2017

VARROA MÜCADELESİNDE KULLANILAN ETKEN MADDELER FLUVALİNAT, AMİTRAZ, COUMAPHOS VE SONUÇLARI...


Bazı ülkelerde tau fluvalinat etken madde varroa mücadelesinde kullanılıyor.

Makalenin linki aşağıda, yazıyı kopyaladığımda  cümleler ve kelimelerde bozulma oluyor bende ekrandan makaleyi resimleyerek  buraya ekledim. Resimleri sıraya göre açtığınızda makalenin işimize yarayan yerini okumuş olacağız. Araştırmayı yıllar öncesi TÜBİTAK kurumu yapmış.











bu makalenin linki alta.
http://journals.tubitak.gov.tr/veterinary/issues/vet-01-25-4/vet-25-4-25-0008-30.pdf

TAU FULUVALİNAT, Etken maddeyi araştırır iken ülkemizde sanki ruhsat almış bir yayın buıldum. En ilginç cümle yayın içinde balda kalıntı süresi sıfır gün yazıyordu....
Bu yayının linki.
http://www.badeecza.com.tr/pdf/bavet/apistan_10_pros.pdf





Bu etken madde hakkındaki yabancı yayınlardan birisi alt linkte, ilacın tanıtımı yapılmış her doz 40mg diyor. Etki süresi 60 gün yazıyor, ilaç uçucu değil, temas yolu ile varroalara ulaşıyor. Yabancı yayın alt linkte.
http://www.dave-cushman.net/bee/wangstrips.html

2 yorum:

Fırat Köse dedi ki...

Allah razı olsun abi faydalı bir paylaşım. Peki arıcı bunu nasıl kullanmalı veya sen olsan nasıl bir yıl izlerdin. Yani ben böyle yapıyorum dediğin bir yöntem varmı. Biliyorum böyle yapın yok sende ben böyle yapıyorum var.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fırat hepimizden Allah razı olsun.
Ben henüz kullanmadım ama kullanmayı düşünüyorum, apimondiada varmış ama ben bunu çıktığımda öğrendim. Tekrar içeri girip üç dört kat aşağılara inmek zor geldi.
Bu işlerde önemli olan etken maddedir. Etken maddeyi bildiğinde sorun doz nedir, dozuda biiliyoruz, bunu ayarlamak zor değil. Tübitak %20 çözelti hazırlamış bu şu demektir 80 ml su, 20 ml ilaç karışrırısak al sana %20 karışım. Bunu kontra plaklara emdirmişler üç gün çubuklar karışımın içinde durmuş 25 derecede gölgede kurutmuşlar ve kullanılmış.

Apistanın ürettiği çubuklarda doz fazla ama birisi mesaj attı apistana ulaşamıyorum aradığım numara faksa yönlendiriyor yazmış.

Benim görüşüm TÜBİTAK yaptığı araştırmayı kafasına göre yapmamıştır bir yerden bilgi alıp bunu test etmiştir.

Davis cusmanın sitesinde doz 40mg yazıyor. O siteninde linki yayında var.

En güzeli bu ilaç bitkilerdeki zararlılara kullanılmasına rağmen önerilen dozlarda bitkilere verildiğinde arılara ve diğer faydalı böceklere zarar vermiyor.

Sağlıcakla kal.