8.12.2017

ARICILIK EKİPMANLARI...

seyit eser arıcılık ekipmanları
 Ana arı üretim kutularında kullanılan çıtalar üzerinde yaptığımız söyleşilerde peteğin çok ince bir çıta içinde olması kontrollerde peteklerin kırılmasını engeller, kutuya bağlama yapmaz diyorduk.  Buradan yola çıkılarak hazır plastik ana arı kutusu ortaya çıktı. Seyit Eser hocamız tarafından tasarlanıp imalatı yapıldı. İnşallah ülke arıcılığına katkısı olacaktır.
Ana arı üretim çıtaları her yıl israf edilir, israf edilir derken bir türlü ana arı kutu çıtalarını istediğimiz gibi koruyup ertesi seneye çıkartamıyoruz. Bunun nedenlerinden birisi bal çıtası gibi etrafı kapalı olmadığından kaynaklanmakta. Bazen balını alsınlar diye kovan içine iliştirdiğim ballı çıtalar balları alındığında akort bozulmuş yamuk yumuk olarak geri alıyorduk.
seyit eser
 Ana arı üretim kutularının bu şekilde üretimi dünyada ilk bizde oldu. Bazı yerlerde yarım plastikler görmüştüm ama bunlardan ilk.
Çıtanın tasarlanması uzun süredir devam ediyordu ama basılması soğuklara denk geldi arıya veremedik.
seyit eser
 Buarada ballı ve kapalı yavruyuda yayınlamak isterdim, inşallah seneye. Seyit hocama teşekür ediyorum ellerine sağlık.
Bu ürün istanbuldaki arıcılık ve arı ürünleri fuarında stantta yerini alacak inşallah.
Dostuma hayırlı olsun emeklerini Allah zayi etmesin diyorum.
SEYİT ESER

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ali bey .merhaba. Takipcileriniz olarak yeni paylasimlar bekliyoruz. Biliyoruz cok yogunsunuz. Simdiden kolay gelsin. Saygilarimla