4.12.2017

ARICILIK VE ARALIK 2017

 1 Aralık 2017 sıcaklık gölgede 20 derece, sanki yazdan kalma günlerin sonu. Üç gün süren sıcaklar kendisini yağışlı havaya bıraktı yağışla birlikte yarın aşırı soğuklar kapıda.
Arılarda yavru devam ediyor, bu soğuklarla bir çok arı yavru sökecektir.

 Bu mevsimde ballıbaba çiçeklendi poleni kovalara taşınmaya başlanmış.
 Zayıf ve yavrusu devam eden arılara bir kez daha şurup verdim, bazı arılarda hala varroaya rastladım bir tur daha flumetrin verildi.
Artı kış kapıya dayandı, uzun süre belkide arı açamayacağız.
 Eylül ayında bir üzüm çeşidini çeliklemiştim, aralık ayına üç tanesi filiz vererek girdi.
 Hafta sonları genelde arıcılık olmadığı için ava gidiyoruz. Avdan kasıt ağırlıklı olarak spor yapmak bu av olursa vurmayacağımız anlamında değil.
Sabah toplanma merkezimiz Gebze'liler derneği.
 Bu hafta Bilal' Kabak'da bizlere eşlik etti. Ormanlarda acayip yabani muşmula var, her avda en az 2 kilo muşmula topluyorum.
 Benim yavru bir yaşını doldurdu ve eğitime devam ediyor. Drahtar köpekler acayip kıskanç yalnız her dediğimi yapan Paşa yanında köpek veya insan varsa yoldan çıkıyor.
Bu sıralar tüyleri dökülmeye başladı. İki kez ivemek yaptım düzelmedi, veterinerimiz deri hastalığına başka bir iğne verdi bu hafta üçüncüye iğne yaptım artık tedaviye ara veriyoruz.

Paşa eğitime devam ediyor.
 Avda en sevdiğim sahnelerden birisi ama yemek başında beklemek oldukça zor, en iyisi bu ortamdan uzaklaşıp biraz kestirmek.
 Yemek pişti anonsu ile birlikte manzara süper :)
 Ormanlarda durum ağaçlar yapraklarını döktüler yeni bir bahara hazırlanıyorlar.
Kış artık her an kapımızı çalabilir, mevsimler pervane gibi biri gelip biri giderken, bizim ömür hızla tükeniyor, yıllara yetişemez olduk...
Ne zaman geçti bunca yıl???

Hiç yorum yok: