2.01.2018

ARICILIK, 2018 OCAK AYINA GİRDİK...

 2017 Yılının son günleri...
Bizim Bilal'i ziyaret ettim arılıkta arılara bal dağıtıyordu. Dedim arıları hiç rahatsız etme, arılarını ben biliyorum stokları bahara kadar yeter. Genede bir kaç kovan açtık bal verecek yer bulamadık.
 Bizim arılar her sene açlığa alışarak bahara çıkıyor alışamayan zaten ölür...
 Oldum olası böyle arıcıları severim, arımın balı olsun derler, zaten balı olmayan arı bahara çıkmaz. Bu sene bir türlü kış gelmedi ve arılar sürekli gezdikleri için biraz fazla bal tüketmişlerdir. Yılın ilk günü bazı ruşetleri kontrol ettim, bazıları acayip hafiflemiş bazıları kurşun gibi ağır. Balı olanlardan olmayanlara çıta taşıdım.
 Arıcılığın kitabı bu işte. Yapılanlar kayıt altına alınıyor. Ben genelde kayıt tutmam iyi bir hafızam var ama kayıt tutulmalı.
Kayıt tutmam derken kapaklarda bir sürü not vardır böyle ajandaya yazmam.
Sorunlu bir kovan var ise sorunu hemen çözmeye çalışırım çözemezsem zaten o hafızamda kalır ve beni rahatsız eder.
Suni tohumlamada acayip kayıt tutmam gerekiyor hangi damızlıktan doğdu, hangi damızlığın erkeği verildi kendi aralarındaki çaprazlamaları tek tek yazmam gerekiyor, başka türlü hatları nasıl elimizde tutup koruyacağız, bunları şema halinde koruyorum. Birde oluşturduğum listeyi her güncellemede bir kaç mail adresime mesaj atıyorum, liste gümler ise mail hesabından bakabiliyorum, yada listeyi sürekli yanında taşıyamıyorsun ama hesabı istediğin zaman aç bak.
Arıdan anlayan bir drahtar av köpeği yavrusu :))
Mars iğneleri öğrenmiş kovan kontrollerinde uzaktan takip ediyor :)
 Kış olmayınca martta açacak beyaz pürenler neredeyse açıyor. Yöremizde deli yılgın deniliyor, bu pürenden süpürge olmaz baharda açar boyuda bir metrenin üzerine çıkar.
 Bu sene çulluk çok az, gez gez bir kaç tane ile gün bitiyor.
 Ekip üyelerimizden Melih biz çay içerken o Niğde gazozu içiyordu.
Bu hafta avda kaybolduk :)
Yanımızda köyden biri var diye rahatız arabanın yanında konum almadık. Gezerken bir yola çıktık yanımızdaki arkadaşa sordum bu hangi yol diye abi bu yolu ilk defa görüyorum dedi :)
Bir kepçe geçiyordu durdurup sorduk, bize gideceğimiz yönü gösterdi, daha sonra bir yörük bu yol sizi istediğiniz yere dolaylı götürür, yolu uzatıyorsunuz, şu karşıdan üç vadi geçin çıktığınız yere varırsınız dedi :)
Üç vadi sonra köy göründü.
Bilinmedik yere ava gidildiğinde arabanın başında o yerin konumu alınmalı.
Avda bildiğin mera bile olsa sis varsa yönleri karıştırıp terse gitme olasılığı çok fazladır, sisli havalar tehlikeli.
 Aydıncıktaki dostlarımız paket yollamış. Yaban mersini buralarda yok geçen yıl Gebze'de pazarda denk geldim kilosuna 20 lira demişlerdi. Aydıncıkta kilosu 1 lira ve markette sürünüyor alan yok.

 Arılığın civarında biberiye var, ocak ayındaki çiçek ve iştah anlatılmaz, çoşmuş...
Bzim oralarda kudurdun mu derler, kar yağarsa çiçekleri etkiler mi bilemem yaprağını dökmeyen br bitki.
 Biberiye bitkisi ve çiçeği.
 2017 Yılında lavanta çeliklemiştim. Bazılarını Muhteşem abim vermişti çeliklerin, hepsi tuttular.
2017 Yılının ilk günü köklenen lavantaları ormana ekerek geçirdim arıları kontrol ettim. 50 Civarı lavanda ekmiş oldum. Bu bitkinin kuraklığa dayanıklı olduğu söyleniyor minicik fidelerde acayip kök ve saçak oluşmuş. Çelikler bile bu yıl çiçeklenmişti bakalım kendi başlarına doğada ne yapacaklar göreceğiz inşallah.

 Çelik güçlü olursa filizlerde gür oluyor.
 Güçlü çeliklerden yeniden çelik aldım.
Lavanta çelikleri yani dalları toprağa ekildiğinde kökleniyor.
 Bir yerde bol miktarda lavata bitkşisi vardı birbirine girmiş. Oradan çelik alırım diyordum benim çeliklerden kovalar yeniden çeliklendi.
 Genede gördüğüm lavantalardan daha güçlü çelikler alıp bir kaç kovada onlardan çoğaltayım.
 2017 Eylül ayında çelikleme yaptığım üzüm çeşidi, sonbahara meydan okuyor. 7 Saksıya çelik vermiştim ikisi yapraklandı diğerleri canlı ama filiz vermedi.
Üzüm çelikleri.
Soğanlarım yeşerdi ama geceleri soğuk bir türlü gaza basamadılar.
Bu arada ömürden bir yıl daha uçup gitti, her geçen yıl insanları ölüme biraz daha yaklaştırıyor...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ali bey. Allah uzun ömürler versin. Daha nice senelere hep beraber insallah

Unknown dedi ki...

Çeliklerin aşılı üst kısmını erimiş parafine batırıyorlar, aşı su kaybetmemesi için.
Parafin balmumu gibi düşük sıcaklıkta eriyor aşıya zarar vermiyor.