8.06.2018

ARICILIK, 2018 KESTANE SEZONU BAŞLADI...

 Haziran ayının başında kestane için arı Şileye arı götürdük. Taşıma işinde beni istemediler, acayip bozuldum. Kendinizi atıl hissediyorsunuz...
Arı taşıyanlar gece beşte evlerine döndüler ben 12 de yattım :)
 Ketane resimlerini Bilal çekmiş.
 Ertesi gün sabah erkenden biz Pamukovaya gittik. Bahçeden kiraz aldık...
 Kirazın kasası 50 lira.
 Pamukovadaki üzümlere hasta oldum, bizimde bağımız var ama verim çok düşük. Bu bağda dönümden 2.5 ton üzüm çıkıyor. Bizimde iki dönüm bağımız var çıkan üzüm bir ton kesinlikle gelmez.
 Tarımda sistemler önemli, bu bağda son sistemler kullanılıyor.

 Asmaların  her tarafından üzüm fışkırıyor...

 Sonra bahçelerdeki işleri bitirip geriye döndük.
 Zeki abi şeftalileri ölçüyor.
 Bir hafta sonra bıraktığımız arıları kontrole gittik, güzel kokuyordu kovanlar, Bilal'de kendisini arı zannetti...
 Bizim bulunduğumuz yere yağmur yağmamış 10 km civarımıza yüksek oranda yağmur yağmış.
 Açacak olan kestaneler var...
Kovanlardaki koku süperdi inşallah sonuda iyi olur, başlangıç iyi.
İftarın birisini kızlar ile birlikte yaptık kestane kokusu eşliğinde.

1 yorum:

UĞUR GÖK dedi ki...

Bereketli olsun abi