7.09.2018

ARICILIK SEZONU 2018 BİTTİ GEZİLER VE AVLARA DEVAM...

Ağustos ayı çok kurak geçtii, birleştirdiğim kutulardaki yumurtaya başlayan F1 ana arıların sol kanatlarını kestim, arada çiftleşmeye çıkanlar ve tyumurta görmediklerimizde kanat sağlam olunca terk edenler oluyor. Terklerde en zoruma giden gidip saf damızlık kutularına sarması.
70 Numaralı damızlık yumurtaya girmiş yavru kapadığında bölmeye alacatım, sen git bu damızlığa sar. Terklerde tüm kutulardan katılım oluyor, her kutudan serseri karışır minicik kutu terk eder bir bakarsın 3 çıta arı olmuş.
 Arıyı silkeledim 70 numaralı damızlık yumak içinde ölmüştü.
 Arıları büyük kutuya aldım.
 Kutuları keksiz, bırakmıyorum yumurtaya girenin sol kanadını kesip terkleri en aza indirmek hedefimiz. Sezon bitti, elimde 50 den fazla hazır F1 var bölmelere kullanırım veya isteyen olursa gönderiyorum. Tekirdağa bal hasadına giderken telefonu kapamıştım, bayram dönüşü açtım. Arıcılıkta arıtık tüm dallarda toparlanma zamanı. Bereket 6 Eylül günü güzel yağış oldu bu yağış arıları rahatlattı.
 Kargodaki bal tenekesinin başına gelenler...
 Birde kısa mesafede bunlar olmuş bir kaç aktarma olsaydı tenekede bal kalırmıydı bilmem.
 Aracın bakımı için sanayiye gtmiştim, silikon tabamcasındaki ucu hortuma takmışlar güzel su püskürtüyor :)
 Uzun menzilli su atımı yapıyor...
 Ağustos ayının sonuna doğru armut ağacında bir çiçek vardı.
 2018/19 Yılı av açılışında Geredeye gittik, bıldırcın güveç yaptık.
 Ekip aç :)
 Güveç süper olmuş...
 Emeği geçenlere teşekürler.
 Temmuz ayında yaptığım yarma kalem aşısı, bir ay sonra filizlendi tutup filiz vermeyen kalemlerde var.
Bizim kurbanı birinci gün halledip akşam Niğdeye hareket ettik. İkinci gün annemin kurbanı kestik.
 50 yıl öncesinin kumaşlarından her taraf haç dolu...
 Ramazan bayramında yaptığımız antep fıstığı aşıları...

Köydeki arılarımız....

Yiyecek ballar çıktı...

Üzümlerde bu yıl hastalık vardı, yıllardır hiç ilaç ve kükürt atmıyorduk.
 Niyazi Kumru, okul arkadaşım, uzun süredir görüşmüyorduk, köyde buluştuk.
 Cücü beyi şenlikleri geleneksel hale geldi.

İlçemiz Bor'da bir av bayisi her fişek dolu gebzede av bayilerinde fişek yok.
 Köyümüzün yaylasında kamp yaptık, burası yağlı pınar dediğimiz yerdeyiz.
 Közde mısır çay ve hoşaf...
 Dağ eriği yabani erik...
 Erikleden topladım
Közde erik hoşafı...
Şişeleyip syun altına attık....

Köyümüzün yılka atları, boztepede.

Barni bitti.
 Boztepenin imirandan görünüşu. Biz kampa çıkmadan iki gün önce bir sürü yer yanmış...

Suyumuz bitti bir kaynak bulup minik bir çeşme yapıp suyumuzu dolduruyoruz.
Su dolum kuyruğu :)
Rakım 2320 ve henüz Bozte zirvesine uzağız...
Aslan amcanın yayla arka planda asbuzu yaylaları ve ormanlar görünüyor.
Aslan amcanın yaylada sürprizle karşılaştık. Öküz pınarında bir koli Niğde gazozu buz gibi olmuş, buranın rakım 2270 metre.
Gazozlar ilaç gibi gitti kim bıraktı niye unuttu bilmem...
Aslanın yaylasından asbuzu.
Aslanın yaylası karşıdan görünüş...

Pirembe dediğimiz bitti kurumuş tohumlarını toplamak nasip oldu, bildiğimiz haşhaş tohumu tadı ve lezzeti var.
 Bu resimler yaklaşık iki ay önceden çektiğimiz resimlerdi. Pirşembe çiçek açmış, yabani haşhaş da diyebiliriz. En az 2200 rakımda oluyorlar.
Bunlarda son halleri, tohumlar oluşmuş.

Bayağı bir tohum topladım.
Kısmet olursa bu tohumlardan başka yerde yetiştirmeyi düşünüyorum.

Yayla haricinde kimse ağaç yetiştirmeye çalışmamış.
Ağutos ayının sonu sıyrma dediğimiz dikenler hala çiçekli, bu kadar yüksek rakımda tüm otlar kurumuş bunlar nasıl bir bitki suyu nasıl buluyor merak ediyorum :)
Gevenlerde hala yeşil ama çiçek yok.
Asar galadan Rahmetli Aslan amcanın yayla, resmin zirvesi Boztepe sol orta yayla.
Asargaladan Bor...
Sol traf Boftepe, sağ taraf bizim asar gala ve imiran ve aşağısı beş kat.
Paşa ayakta duramıyor yatarak su içiyor.
Yarma kalem aşısı için kalem. Yaprakları kesip bahardaki gibi aşımızı yapıyoruz. 2016 Yılından beri yaptığım bu aşılardan meyveleri yemeye başladım.
Dönüşe geçtik bizim çiftlikağası çoban bu üzümleri çok sever. Çobana üzüm topladım, herkes kıymetini bilmiyor. Kendi evimde bile bu üzüm telef oluyor evime bile çıkartmadım çobanla birlikte arıların yanında yiyoruz :)

Dönüşe geçtik bizim çiftlik ağası çoban bu üzümleri çok sever. Çobana üzüm topladım, herkes kıymetini bilmiyor. Kendi evimde bile bu üzüm telef oluyor evime bile çıkartmadım çobanla birlikte arıların yanında yiyoruz :)
Yaptığım araştırmalarda bizim üzümlerin cinsi emir üzümü imiş.
Gebzedeki bostan son demlerini yaşıyor karpuzlar olmaya başladı.
Kışlık karpuz kabuğu kalın kopart bahara kadar bekler.

Bizim arkadaş üzümlere asılıtyordu, işçisine nasip oldu. Kısmete bak bu çobanda taa Türkmenistandan geldi bizim üzüm nasip oldu :)

Bazı yeni analar aşırı yumurta yapıyor yer kalmayınca deliklere saydırıyor.

iki gözden oluşturduğum üsüm çelikleri 110R ler köklendi bazıları yarım metre sürgün verdi.

Anasız kovanlara damızlık çıtası veriyorum az meme lazım olduğunda transfere filan gerek yok. Günlük yumurtalı çıta verdiğinizde tüm memeler aynı yaşta ve hepside istenildiği gibi oluyor.
Miller metodu acemi işi en sağlam ve kaliteli ana arı üretimidir.
Ormana ektiğim kestane iki senede  bu kadar oldu. Ektiğimiz kestane fidanları böyle gelişmiyor.
Su vermedim ama hala cap canlı büyümeye devam ediyor.
Gebze de köklendirmeye çalıştığım 110R amerikan asma anaçları oldukça yüksek köklenme oldu, üniversiteler bu anaçlar en zor köklenen anaçlar diyordu ve verdikleri oran %20 ben %80 leri buldum gibime geliyor sonbahar bir gelsin söktüğümde sayacağım.
Birde içine kavun ektim, Zeki usta kavunları sularken çubuklarda sulanıyor.
Ana arı kutu çıtası, tam sökülmek üzereydi hoşuma gitti resimledim. Bu arada sezonu yedik toparlanmaya devam ediyoruz.