27.01.2020

ARICILIK FUARI 2020...

Arıcılık fuarındayız 2020...
Uzun zamandır Muhteşem abiyle görüşemedik Sadri abiyle de görüşememiştik.
Fuara kendi aracımızla gidelim istediğimiz zaman gider istediğimiz zaman geri döneriz diye karar verdik.
En kolay yol tünelden geçmek kısa fuar alanına ulaşmamız bir saat sürmedi.
Tünelden geçeceğimizi duyan pinti hoca yola çıkıp bizi bekledi :)
Koşma kaçmıyoruz be yav :)

Gebze belediyemiz fuar için Gebze ziraat odasına otobüs verdi. Alana peş peşe girdik :)


Muhteşem hocamla hasret giderdik...

Fuarda ahım şahım şeyler yoktu bir tur atıp kendimizi sohbete verdik.
Yeni arkadaşımız var arıcılığa geçen sene başladı Aykut yolda bazı anılarını anlattı acayip güldük. Eşi arabada iken arabaya bir arı girmiş ve arıdan kaçmak için araçtan çıkıyor her tarafını arı sarmış :)

Alosman Çalık abimiz her etkinlikte var. Maziye uzandık 2008 yılında Pınarhisara arı götürmüştük, o zamanlar internette arıcılık yeni başlamış yeni yöntemler ana arı üretimi ve ilk karniol arıların Mehmet Yüksel'den geldiği zamandı.

Mehmet abiyle en son doktorum kalp ameliyatı olduğunda Muhteşem abinin balları sağdığımız zaman görüşmüşüz.
Yıl 2009 arşive baktım resimleri buldum altta link gelecek.
Bu arada Mehmet abinin bana melemen borcu var bir türlü ödemiyor buradan yazıyorum, borcunu ödemediği gibi birde size kuru fasulye yapayım çömlekte dedi, kabul ettik :))


Hüseyin Diner genelde tüm etkinliklere katılan birisi. Bazı projeleri var dilimiz döndüğünce uyardık.
Bilal kovana doymuyor, sonbaharda 20 şimdi bir 20 daha yeni kovan aldı, hayırlısı olsun bakalım. Arıcılıkta böyle üç kovana bakan 10 kovana bakar, 10 kovana bakan 50 kovanada bakar filan derken bir bakmışın her yer kovan olmuş. 
Kovanlar acayip güzeldi süper işçilik var. Kardeşler kovancılık Balıkesirdelermiş.

Etrafta hobiciler için arı evleri vardı bizim doktoru doldurduk yemedi, senin gibi adamın böyle arı evi filan olur :)

Bir gözlem kovanı vardı, güzel tasarım, öndeki cam öne doğru açılıyor. Menteşeler üstte yandan kilitli.

Rersmin sağındaki kişi Bülent'lerin bahçede 2008 yılında bal sağarken tanımıştım unutmuşum hatırladım :)


Bülent Kınalı :)
10 Yıl sonra görüştük sözmü bak ölmek yok 10 yıl sonra yeniden buluşuyoruz diye herkesten söz aldı :)
Temur Işık Gümüşhaneli, geçtigimiz sezon Gümüşhaneye 6 damızlık yollamıştım. Beni görmek istemiş dün kendisi ile biraz görüştük.
Pınarhisar standını fazla işgal etmiş olacağız ki Aliosman abi bizi bir ilaççıya götürüp sattı :)
Bakterici bir sürü masal anlattı yok şöyle yok böyle Muhteşem abi bir şeyler anlattı işine gelmedi. Ben bir başka konuya değindim efendim arılara bunları tamam verelim arı insan veya hayvanlar gibi uzun ömürlü değil ki. 40 Gün ömrü olan böceğe ne verirsen ver durup dururken ne bekliyoruz bilmiyorum.İnsana aşı yaparsın, ileride bir daha o veya ona benzer mikroplar için bağışıklık sistemini güçlendirirsin hayvan içinde oluyor, arı bir ayda ölüyor bunun neresinin bağışıgı güçlenecek... Yıllardır Mehmet Yüksel paylaşım yapar arılarına ilaç ve vitamin vermiyor. Bizde her yıl başka sular ilaçlar vitaminler, efendim eften püften şeyler arıcıların bir bölümü bunlara kapılıyor. Varroaya çok iyi geliyor diyor bakıyorsun ilaç ruhsatı yok. Arıcıların büyük bölümü kaz ve kendisini yolduracak birisini buluyor, yapacak bir şey yok.
Mustafa bey Pınarhisar bal birlik başkanı. Bizi ağırladılar.
2008 Yılında Pınarhisara arı götürdüğümüzde o zaman ilk larva transferileri yapılıyordu, o çadırda bede vardım dedi. Yüsükleri kendimiz yapıp yeni gelen karniollardan gelenlere larva transferi yapmıştım.

Kemal Bayraktr  abiyi, Rıdvan abiye havale ediyorum :)
Mustafa hocamızıda fuarda görmek nasip oldu, maşallahı var hala dinç, gençlere taş çıkarttırır.
Pınarhisarın standında biraz takıldık doldu taştı.
Mehmet abi ile görüşmeyeli 11 sene olmuş, 2009 yılı ağustosunda görüşmüşüz alt linkte o zamanki fotolarımız var.



Bir festivalin daha sonuna geldik.
http://bengittim.blogspot.com/2009/08/doktor-bu-sagim-sayilmaz-bir-daha-sagim.html

2009 Yılı Ağustos ayındayız...
Arşivden...
 Muhteşem abi 2009 yılında kalp ameliyatı olmuştu ballarını almaya yardıma gitmiştik. Başak şehirli Salih abinin kayınçosu Kemal Şenol ve Mehmet abi.
11 Yıl geçmiş Trakya ağası üçbeşler :)
 İki, doktor bize yemek hazılıyor...
Dr Bülent ve Dr.Muhteşem hocalarımız köfte pişiriyorlar ve herkese eşit dağıttık dediler nasıl hesap yaptılar bilmem benim köfte sayısı fazla idi :)

Aliosman abide benimle uğraşıyor sen yeme diye.
 2009 Yılı Muhteşem abinin bal sağım ekibi.

Hiç yorum yok: