20.05.2020

ARICILIK VE DAMIZLIK ÜRETİMİ



Bir akşam Bilal'lere iftara gittim. Böldüğüm kutuları Bilal'in arılığa götürmem gerekiyordu. Yemekten sonra yerimden kalkamadım bir çaydanlık çayı bitirmişim :)

Hafta içi Kerem bey ziyaretime geldi, mesai sonu görüştük. Kerem bey yeni römork almış. Bayağı fiyatlı geldi bana dedim beş bin pahalı değil mi yok bu ruhsatlı, ruhsatız olanlarına ceza yazılıyormuş.

Hayırlı olsun her arıcıya lazım aslında.



Damızlık üretim çalışmalarımızın bu ay için sonuna geldik, ramazan ayı içinde acayip kastı ama yapacak bir şey yoktu.
Bir damızlık işler yolunda gittiğinde 40 günde hazır oluyor.
Bu iş her zaman olmuyor fırsat varken yapmak gerekiyor.


Bu hafta sonu bir gün gene eve gelemedim daha önceden götürdüğüm kutuları iftardan sonra getirdim, arılığa yerleştirdim gece saat 12 olmuş eve git, sabah bir daha gel yapmadım.
Geçen sene eylülde yaptığım alıç aşıları vardı bazıları tuttu bazıları tutmadı tutanlarda çiçek var.
Dalak işlerini bir türlü bitiremedim, arılıkta o kadar çok iş varki hangisine yetişeceksin.
ilginç bir erkek çıtası, sanki köşeye A arması yapmışlar.
Hurma çeşidi çok fakat bir hurma için peygamberimiz insanlara en faydalısı Berni hurmasıdır demiş. Araştırdım internetten aldım, bildiğimiz bağdat hurmasının iki katı büyüklükte, şeker hastalarıda bu hurmayı yiyorlarmış tabi aşırı değil.
Berni hurması ile ilgili Peygamber Efendimiz (sav) hadisi şerifin de şöyle buyurmuştur: “Sizin hurma çeşitlerinizin en hayırlısı Berni’dir. İçinizde ne dert varsa çıkarır bu hurmada dert yoktur.”
Domatesleri ektik bu yıl nasip olursa bir sürü domatesimiz olacak çeşit çeşit.
Mafil abi sulama işlerinden sorumlu, ben fide yetiştiricisi ve teknik konulardan sorumluyum. Ürettiğimiz hümik asidide bu yıl kullanmaya başladık.
Baharda yaptığım alıç aşılarının gene bazıları tuttu, bazısı tutmuyor bir türlü nedenini çözemedim.
Dalaklar, dalakllar gına geldi bir türlü çıtaları dolduramıyorum...
Ballı yavrulu çıta tam şekil olmuş.
Resimlerde arada karışıyor bu resim üstten dördüncü olmalıydı. Son çalışmayı gündüz yaptım kadir gecesine iş kalmadı.
Bir taraftan tel tak petek yapıştır :)
Bu alıç aşısıda kabul altı denemiştim tek denemede tutmuş artık kabul altını yeniden denemeliyim. Aşı kalemlerimiz buzdolabı sebzeliğinde yıl içinde kalem olduktan sonra her ay aşı yapabilirsiniz 15 derece üstünde 15 derece altında aşılar tutmuyor.

Çanakkaleden gelen yer domatesi pembebir ayda bu hale geldi.












Hiç yorum yok: