26.06.2020

DAMIZLIK ÜRETİMİ İÇİN YENİDEN MASADAYIZ




















Uzun bir aradan sonra yeniden damızlık işine geri döndük masadıyız J

Ramazan bayramı ve memlekete gitme işleri dolayısı ile larva transferi yapılamadı, transfer yapılacak üç gün çok iyi beslenecek, peşinden bölmeler yapılacak, memeler dağıtılacak bu aşamaların hepsinde işin başında olmanız gerekiyordu. Bizde işin başında olmayınca işler durdu geri gelip yeniden transfer yap dağıt tohumlamaya hazırla. Bu turda şimdiye kadar yapmadığım bir şey yaptım ana arılara elimdeki damızlık erkeklerin karışık spermini verdim. Her damızlıkta 6 ayrı damızlık erkek spermi var. Birçok kişi damızlık alırken ertesi sene akraba olmasın diyordu, bu sistemde aynı ana arıdan üretim yapılsa bile ana bir baba farklılıkları olacak. Bir sürü farklı karakter ortaya çıkacaktır.
Budan sonraki, çalışmalarda da aynı uygulamayı yapacağım. Sadece sabitlenecek damızlıklara bilindik hattın tek erkekleri verilecek.
4 Yıllık emmi ana arıyı son kontrolde göremedim iyide bakmadım, Emmiden yaptığım ana arılar doğdu ve kafeslendiler onlarda nikâh gününü bekliyor.
Bahçe işlerimiz devam ediyor domatesler dökmeye başladı, asmaya yongalı göz aşısı yaptım tutmuş, yaptığım alıç aşılarından bayağı tutan var çiçek açıp döktüler sadece 2 meyve olanı var J
Çoban efendi gene tavuz kuşu getirdi 5 çivcivli. Bu sene bayağı vişne depoladık…
Bazen hazır dediğimiz damızlık bir bakıyorsun yerde yatıyor, damızlıklar konusunda ayrı bir yazı ve video çekeceğim. Bazen acayip işler oluyor ve basit hatalardan dolayı damızlık kaybı yaşanıyor. Hem damızlık alan üzülüyor hem de satan üzülüyor.


Hiç yorum yok: