3.08.2008

ARICILIK İŞLERİ YOGUN OLDUGUNDA YATSANIZDA DİNLENME YOK::))

Doktor kaptırmış geliyor,sanki banamı çarpcak,kesin firen yapar.
Önümüzdeki perşembe,7 ağustos 2008 akşamımı gecesimi her neyse.Zaybir Selahattin Güney abiye konuk gidiyoruz doktorla.Bu doktorda iş oldumu yok magazini duyunca giderken beni unutma diyor,belaya kaldık.Daha önceden davet edilmiştik tam işlerin ortasıydı dedik daha sonra ama kışa olsaydı daha iyi olacakmış.Sıkışıklık bitmiyorki.Konum eğitimmiş,ayrıca doktorda ilkyardım ve apiterapiyi işleyecek.İnşallah hayırlısıyla gidip geliriz.Ayrıcada faydalı oluruz diye umuyorum.

Hala bal sagımının yorgunlugu geçmedi.Dinlenmek için yat yat adam manyaklaşıyor,bırak dinlenmeyi.Bu gün öğleye kadar yattım,aslında erken kalkabilseydim Yalovadaki hacı amcamı ziyaret edecektim olmadı.Öğlen kalkarsan nereye gideceksinki.Sonra yeni hacı aradı diyorki memeler kapandı bunları ne yapacaz dedim geliyorum.Alman karnilf1 baktım son sürat havalandırma yapıyor.İçini iyice bir inceledim.

Bu en son yedinci çıta ve yavrulu,polenli ve ballı çıtası bu.

Tek tek baktım kovanda toplam 8 çıta var 7 çıtada yavru,kışa heralde kat atacaz bu kovana.

Alamanyadan gelince heralde burada bahar var zanneti::))

Arının hızlı gelişmesi bu demekki.Aşagıdaki çıtalara bakarsanız bu arı iki çıtaya kabul ettirilmiş ve tarlacılarıda yoktu.Daha iki ay olmadı 7 çıtada yavru ve son çıtayıda kabartıyor.Şu ana kadar dört çıtayı kabartıp yavru bastı ve yavruları kaçıncıya çıkıyor bilmiyorum.İçinde belki tek tük şileden gelen kapalı yavrulardan kalmış olabilir.Yüzde doksan kendi arısına kavuştu.
Genelde en dışlarda kabarmamış çıtalar vardı.En üstteki kabarmamış çıtayı kabartıp yumurtayı basmış.Bende o çıtayı yukardan dördüncü çıta olarak ortaya daldım.Zamanında arılar çok zayıftı ve aralara mecbur çıtalar dalınca peteklerin balları dengesiz şişti.Bende sır bıçagıyla kesip şurupluğa koyuyorum.

En son çıtalar düzenlendi,şurubunuda doldurdum,petek kabartmaya devam etsin bakalım.Bu arada hacı abiye yapmış olduğumuz larva tarnferleri onda on tuttu.Ayrcada memeler kapanmış.Hacı abinin 4-5 kovanı vardı gebzede zayıfları götürmemiştim Trakyaya.Onlardan bir çıta fful yavrulu, bir çıtada üzerine arı silkeleyip böldük.İkişer çılar olarak,bir kaç gün sonra memeleri dagıtmak lazım.

Buda hacı abinin arısının yavrusu.Arılar şahane yavruya yatmışlar.Her bölmede böyle bir çıta ve ayrıcada arı silkeledimki,kovana dönenler olsa bile kalanlar yavruyu sarsınlar diye.

İlk defa gördüğüm sarıca arı benzeri.Kovanların içine filan dalıp artislik falanda yapıyordu ama resimini çekecem diye öldürmeye ugraşmadım.

Başka bir ırkımı,bunlardamı melezleşip degişiyor bilmiyorum.Ama daha önce hiç görmedim bu yeni sarıcayı.

Ye bakalım damlayan balı,elbet birgün hesaplaşırız::)))Afiyet miyim olsun.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

7 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Güzel bir yayın olurda bilgi yogunlugunu ve candan paylaşımını tüm seyirciler ilgi ile takip ederde faydalanır
hayırlı yayınlar

UĞUR KIRAN dedi ki...

Ali abi program için dersini iyi çalış,heyecanla ekran başında olacak bir çok insan.
Burdan yazması kolay ekran karşısında neler diyeceksin bakalım heyecanlanmadan,:)))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ugur ders çalışmama gerek yok ki.Her şey içimizde yüklü zaten.Yazdıklarımızı biryerlerden okuyup yazmıyoruz ki.İşin garip tarafı ben şov yapmaya degilde,faydalı olabillmek için filim ve resimler hazırlıyorum.Fakat sürem 45 dakika, doktorun süreye sarkarım kesin zaten.Ben 45 dakikada ne yapayımki,şu an 9 ayrı dosya yaptım,anaarı üretimi ve filimleri,arı birleştirme,hasat,bal süzümü,egitim görüntüleri,mağazin gibi.Ali Türk buraya bedavadan gelmedigini göreceksiniz::))

Yav arişivi karıştırınca neler çıktı ben neymişim dedim::))


Ayrıca öyle ekran veya birisinin karşısında tutukluk yapmam.Cumhur başkanının huzurunada çıksam farketmez,öyle bir kompleksim yok.Derdim süreyi olumlu kullanabilmek.

Ali Osman abiye bak candan paylaşımını bekliyoruz diyor,bende yapmacık hareketler ve hava atmak yok.işimi hep ciddiye alırım.Zaten izleyenler görecek konuştugumdada ayrıca vucut diliylede konuşurum.Yanı ellerim ve yüz mimiklerim devamlı hareket eder.Birde konuşma kişinin genel kültürüyle alakalıdır.Ama beni dinleyen konuştuklarımı kesin anlar zaten.Anlamayan kazma çıkmadı daha::)))

Ballı Baba dedi ki...

Ali kardeşim, Her şey iyi güzelde unutursun diye hatırlatayım, Zonguldak Ereğli'ye geleceksin. Marmara Ereğli veya Konya Ereğli değil....:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi çok sağolasın bunu hatırlattıgın iyi oldu.Nedense hep Trakya Ereğli'ye gidiyordum.Dün gene internete gitmiş doktor,dönüşü Muhteşem olacakmış::)))

Abi ayrıca elimdeki filimleri tam ekran yapıyorum güzel gözüküyorlar.Korkum orada filimler konusunda sorun çıkarsa hiç iyi olmaz,ayrıca uzantısı MOV.(yazılımı).

ŞEKERLİ dedi ki...

Tekleyeceğini zannetmiyorum,makinalı gibi saydırırsın alimallah.Eski mesleğin pazarlamacılıktı galiba.Konuşma konusunda deneyim sahibi oldupuna eminim.Kolay gelsin.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ali Şekerli abi,makinalı gibi saydıranları çok gördük.Yıllardır papağan gibi il il dolaşıp hep anlattılar milletin eline ne geçtiki.Bizim farkımız bilip yaptıklarımızı filimleyip göstererek anlatmak.

Son iki senede o kadar büyük yol kat ettikki anlatamam.Bizim hedefimiz amatör arıcılardı,ama yılların arıcısıyım diyenlere ışık tuttuk.Bende hala öğrenmeye devam ediyorum.

Konuşurken bocaladığım yer oluyor.Ama zor bir durum bu.Şimdi ormandasın bir şeyi filime alacaksın.Görünürde kimse yok ,fakat çok büyük bir kitleyede mesajlar vereceksin.O zaman bayagı zorlanıyorum kendi kendime konuştugum yetmiyormuş gibi birde gülüyorum::)))

Filimlerimi izlerken çok sorunlar oldugunu görüyorum. Hem filimde birşeyleri anlatmaya çalışıyorum bir yerden çekim yapanı yönlendiriyorum birde yaptıgım işi başarmam gerekiyor.