7.07.2008

PINARHİSAR'DAN KESİTLER

Bülent Kınalı,bu kişiyi ayrıyeten haber yapacagım.Şahane çalışmaları var Allah mufak eylesin.Keşke insanlar bu gençler gibi üretici olabilseler.
Arılıkta çamaşır günlerimizde oluyor.Giyilecek temiz bir şey kalmadımı elde çitiliyoruz gömlekleri.Ütü işinede yeni saclı kapakları ısıtayım güneştediye ,sadece düşündüm ütüsüz şimdilik idare ediyoruz işte.Yalnız 3 çift çorap vardı ikisi kayıp.Bizi alan almış satan satmış ütüsüz olsa ne yazarki::))
Hacı amcanın kestane ballarıyla Trakyada sağımı başlattık.İnşallah gerisi berekli bir şekilde gelir.
Ali Osman abimiz sır peşinde::))
Abimizin janteri yok,Şenol gerekli alt yapıyı öğretmişbir elma dalı kalıp, mum benden olmak kaydıyla memeleri döktü.40 civarında tutmuş karniyol memesi verdim şimdilik.Elim o kadar alıştıki.Daha öncede diyordum transfer yaptıkça dahada gelişiyorsunuz diye.
Bazıları hiç tutmadı.Arıları gençlerden oluşturdular,tutmayanlarda gümnlük yumurta bile çıktı.Adamlara diyorsun kapalı yavru olsun diye ,boşuna kürek çektirdiler.
Bu iki kovandada yaklaşık 40 meme var 35 tanesi tutmuş vaziyetteydi.Tuttuktan sonra bir kaç fire daha olabiliyor.Bu kovanlar Metin abinin.
Bu şekilde memeleri vermemin nedeni,hava sıcak.Çıtaya takana kadar memeleri çok zaman geçiyor.Böyle daha seri oluyor.2-3 saat sonra tutanlar belli oluyor ve çıtalara diziyoruz tutanları.Kalan memeleri yeniden aşılıyoruz.40 memede ben kendime aşıladım.30 tanesi kesin tutar.Oradaki eş dostlara birer ikişer hediyemiz olur,hemde birkaç kişi degil bir çok kişiye denetmiş oluruz anaarıları.
Bu arada her türlü egitim devam ediyor.Bir malzeme dükkanı açsaymışız ne para kırardık be.Anaar boyadık hemen para verdiler gelirken bu kalemden getir diye.Kıvırma şansında yok parayı almışız adamlar düdügü bekliyor.
Ali Osman abiler bir yerden italyan melezi arı almışlar.Bir bakalım dedim nasıl italyan anlamadım.Arılar normal renkte yani.Bende italyan F4-5 ler var arılartın yarısı sarı,anaları ise sapsarı.Herkes sattıgı anaya bir isim koyup çakıyor gitsin.Bendede saf italyanlar var.Melezini ne yapacaksınız,tavugu çig de yer pişmişte bu italyan.Kesinlikle çiğ verdiginizde gaz yapmaz bu anaları deneyiniz::))Hemde 2008 acayipde dayanıklı eşek gibi çalışırlar be.
Trakya'lıların sgortası sepetler.Arısı ölenler sepet alıp sandıkları dolduruyorlar.
Sepet aldıkları yerde birde sandık varmıştı arılı.Metin abi bunuda alalım demiş ve almışlar.Arımı girdi yoksa içinemi arı silkelediler belli degil.Kovan dibindede bir tasın dip izi vardı.Petekleri kesince alttan çıkmış tas.Yani sandıkta sepetçi için sepet gözüküyor demekki.Metin abi sandığın kapagını açamadım dedi,resmi büyütürseniz neden açılmadıgı görülecek.
Bunlarda Trakya arıları işte.Hepside bırlekçi,çekmeden çalışmıyorlarmış.Resimler gece çekildi.Trakyada bu tür şurupluklar her yerde dolu be::)))
Bir içici sepet daha::)) 40 Senelik kovanmış,büyük çıtaları var.İsmini bilmiyorum,bu kovan tipinin ismini bilip bilmemem benim arıcılıgıma etki etmez.Bir ara Selahattin Güney abimiz beni ziyaretinde bayagı sohbet etmiştik.Karşındakini mat etmek için bazı sorular sorarsın adam apışır kalır demişti.Mesela arının anteni kaç boğumdan oluşur.Kaç adonmeni var,erkek arının kaç kanadı var gibi bir sürü sorular sorarsın ve karşındaki bunlara cevap veremez dedi.Bana sorulsa da cevap veremezdim ama kişinin bunları bilmesi ve bilmemesi arıcılıgına etki etmez.Bu resimde gece makinanın batarya bitti.
Ertesi gün dinlendiya bir kaç tanede arılığın genel resmini çektim.Toplam 300 resim çekmişim,içinde bir kaçta filim var.Bataryam süpermiş be.Şile'den evime geri gelecektik diye evden bir çıktık yaklaşık 10 gün oldu.Makinayıda idareli kullandım her yerde kullansam daha erken biterdi.Arılık arkasında Pınarhisar var.Bu bölgeye şimdiye kadar yabancı girmemiş,bu biraz sorun oldu.Bende anlamadım gitti.Kimisi benim arılıgıma niye koymadın diye kızıyor,kimiside başka şeylere kızıyor.Ama ben gitmeden bazı arıcıları doldurmuşlar,size anaarı satmaya geliyor diye.Benim bu sene sattıgım anaarı toplam 12 tanedir.Hep herkes kendisi üretsin diye çabaladık ama olmadı,kısmetse seneye anaarı satacagım,demekki milletin parası çok.Bu arada 34 numaralı karniyol Şenol kardeşime arısıyla birlikte kabul ettirilmiş şekilde teslim edildi.Bazı kazmalar anaarıları kabul ettiremiyor ne yapalım bizde her türlü hizmet var::))))
Bu tarafta ova tarafı.Çadırdan bu tarafa bakarsanız Pınarhisar.


Hacı amcanın balları Ali Osman abi ve Metin abilerle birlikte süzdük.Hacı amca ben Şile'deyken aramıştı ne yaptın diye.Bende senin balları alamadım demiştim kendisine.İki kovandan bir tenekeyi geçik kestane balı çıktı.Ali Osman abimizde güzel sır alıyor,yeni hacıya seyrettirmek lazım::))Şilede hep tarağın arkasını havaya kaldırdı durduydu::))
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

7 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Abi boyadığınız bu italyan biraz karışık, f4 yada f5 gibi. Ama bunlar çok iyi çalışırlarmış dediğin gibi tavukta yiyen ırk bu bakalım uyum sağlayacakmı:))

Murat Çakır dedi ki...

Ali Türk geçen sene Şile'de bu italyanlardan üretiyordu gözümle gördüm. Kovan kapaklarının altında hemde. :)

Ballı Baba dedi ki...

Ali kardeşim merhaba; Süper bir ana arı buldun tebriklerrrrr...
Arıcılıkta sadec sanal alemde değil aynı zamanda gittiğin yerlerede ışık saçıyorsun, Allah razı olsun. Gittiğin yerlerdeki arıcılar çok şanslı. İyiki varsın.
Her zaman dediğim gibi arının anten ve kanat sayısı değil arıcılıkta bildiğini uygulaman önemli ve bu bildiklerinle ne kadar faydalı olduğun önemli diye, işte bunu çok iyi beceriyorsun. Gönlüne emeğine sağlık.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sanada ayırdım bu italyanlardan,mutlaka dene.

MSN den latife yapıp Eli abi mende bunlardan itirem diyen Murat Çakır kardeşimede eşek gibi çalışandan degil katır gibi çalışanını seçecegim.


Selahattin abi bizde laga luga yok.Neysek o.Kendini arıcı diye tanıtıp bir sürü malzeme ve anaarı satanlar var.Bu tiplerin tek hedefi vardır insanların paralarını nasıl alabilirim.Bu tip kişiler aslında arıcı degil tam bir üçkagıtçı.Ünvanları ve mevkileri ne olursa olsun.Zaten iş uygulamalı arıcılıga gelince herkesin maskesi düştü.Oturdugu yerden haber yapıp işler çok yogundu resim alamadım hikayeleride artık yenmez oldu tadından.Millete arılık yeri hazırlayıp,sonra ne arıları nede arılığı gösteremeyenler var.

Bu sıralar birde ıslah hikayeleri çıkmaya başladı buda ayrı bir rant kapısı olacak birirlerine.Islahın en erkeni 4-5 yılda yapılır.Önümüzdeki sene biz ıslah edilmiş anaarı satıyoruz diyenlere dikkat edin.

Birde hiç bizim gibi arıcılık yapanların işine yaramayacak suni dölleme işleri çıktı.Bende bir ara merak etmiştim.Ama araştırdımki suni dölleme arıcıya hiç bir şey kazandırmaz.Suni dölleme ıslah için yapılır,genetikçiler lazım.Tek başınada suni döllemeyi bilen bilim adamının elinden fazla bir şey gelmeyecek hayalleri suya düşecek ilerde görecegiz.

Bu işler sevda işidir.Sen ilk olarak maddiyatı öne çıkarırsan bu iş gitmez.Bu işin peşine düşenlere bakıyorum hepside para peşinde olanlar.

Ama onlar başarılı olamayacaklar.Bizim gibi amatör ruhlu arıcılar galip çıkacaklar bu işten.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk yeni yeriniz hayırlı olsun,oradaki tüm arıcı tanıdıklara ve diğer arkadaşlara selamlar sevgiler,ürününüzün bol olması dileklerimle hayırlı günler dilerim.

Arıcı 07 dedi ki...

Tebrikler Ali TÜRK kardeşim...Herkeze yardım ediyorsun.Senden ALLAH razı olsun...Şu Alman beylerinin özelliği ne ?Akdeniz iklimine uyum sağlarmı?

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi ne diyeyimki şimdi.Bu arıları daha denemedikki.En büyük özellikleri sakin olmalarıymış.Başka özellikleri çabuk gelişmeleri.Bu arıları aldıgımız yer sıradan bir yer degil,başkalarıda anaarı getirdi,gelen anaarıların kafesleri bile eski kek yerleri bantlanmış gelenler var.Bizim için en önemli yani ıslah edilgin olması.Bu arı oğul vermesi için şansını çok zorlaman gerekliymiş.Arının özelliklerine bakarsak bulundugu yer güneyanadolu arısı diyorlar.Bakanlıgın bu arılarla ilgili bir tablosu vardı.Bunun günlük en düşük attıgı yumurtaayı kafkas en fazlada ancak atabiliyor.Bu gün gördüklerimde hızlı geliştikleri yönündeki tezi doğruluyor.