21.09.2008

BAL ARISI KOVANLARINA ÇITA ÇAKMA KALIBI

Bal çıtası çakma aparatı.
Bu kalıp Erzincan'dan cuma günü geldi.Geçen sene nereden bulduysa telefonumu bulup sana paket yolladım,filan kargodan al demişti.Paketten ceviz ve iki adet anaarı üretimi anlatan kitap çıkmıştı.Vejdi abiyi henüz tanımadım,bir kaç kez telefonda görüştük.Kendisi arıcı,anlatmasına göre köyde arıcılık yapıyor,ilçeye geldiginde benim siteyle haşır neşir oluyormuş.Bakalım daha ne ilginç işler görecegiz.İnşallah İstanbula geldiginde tanışırız,kardeşi İstanbul'da avukatmış.
Kalıp çıta çakmayı çok pıratik hale getiriyor.Tabi bu şekildede çalışılınca çok iş çıkar.Çıtayı çakarken dengelemek çok zaman kaybına neden oluyordu.Ayrıcada alt zemine 3 çeşit çivi koyabileceginiz bölmeler düşünülmüş.
Kalıbın arkasına tel makarasını monte etmiş.Bunu anladığım kadarıyla,Mustafa Kabaoğlu abimizin çıta kalıbını gördükten sonra tasarlamış.
Kalıbın arkadan görünüşü,çıtanın ara boşluk 42 cm.dir.
Bazı bölgelerde arılar büyük kat yerine ,küçük katlar olur.Bu küçük katların çıta yüksekliği 15 cm.dir.Kalıpta iki çıtada çakılabiliyor.
Arıcılık malzemsi, çıta çakma kalıbı.
Vecdi abime çok teşekürler ediyorum.Buradan Erzincan'a selamlar.Allah kendisini razı oldugu kişilerden eyler inşallah.Bu yazıyı yazarken insan ne yazacagınıda şaşırıyor.Sesinden benden büyük,diye anlıyorum.Benide seviyor,doktorun dedigi kara sevdalılarımızdan.Bu güzel kalıp çok kişinin işine yarayacak.Filimde çektim sorun çıkıyor,heralde yarına yüklerim kalıbın filimini.


Al sana filim,sayın doktorum::))
Anlamayanada sözlü anlatımlı,ayrıca Neşet Ertaş'tan müzik destekli::))

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yok arkadaş beğenmedim. Diyeceksin nesi var daha ne olsun en önemli kusuru önce tutmuş sana göndermiş o nedenle beğenmedim yoksa iyi tasarlamış ama birde deneme filmi olsaydı ama işte bunu akıl edecen öğle manken gibi önden yandan arkadan fotolamakla olmuyo işte:))))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Begenmezsen beğenme be.Sana yollamadıya bana yolladı,hayretsin yani::))

Adam dünya kereste harcamış.Resimlere bakarken dedim bir yarım kat çıkardı bu kalıptan.

Filim konusuna gelince,kışın çıta çakmaya gelince birlikte çekeriz::))
Tek başıma filim çekemedim::((

chaniabee dedi ki...

Have a nice day my friend! could you show us the time to work this tool; to be able to understand the operation; to thank you very much! Have a nice day!

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ah be Cihan sen anladında doktor anlamadı ne diyeyim.
Cihaniabee bende sana "nice"iyi günler dlerim.

Have a nice day my friend!