6.09.2008

6 EYLÜL 2008 PÜRENLERDE RE ENKARNASYON

Arıcılık ve püren, sonbaharda ilça gibi polen ve nektar kaynağırdır.
Bu gün arıları bir ziyaret ettim.Geçen haftaya oranla çalışmalar başlamış,yavru durumlarıda artmış.Birde geçen senenin eylül ayını karıştırdım eski günlükte bu pürenin açmasını en doruk noktası 20 eylül.Geçen sene bu zamanlar gene bu civarda büyük salaklık ederekten arıların ballarını süzmüştüm.Teminatımız ise açacak pürenlerdi.Geçen sene buralarda çok kuraklık olduğundan püren açmadı,birde dibimize 400 kovan arı inince,geçen sene ilk sahura kalkışımızı arı taşıyarak yapmıştık.Arıları ani bir oparasyonla yağmur alan Şile'nin Bıçkıdere köyüne kaldırmıştık.Arılar orada püren açmasına rağmen ,balları alındıkları için bir türlü düzelememişlerdi.O sene ve ondan önce hiç sonbahar beslemesi yapmamıştım.Bu sene 15 gündür arılarımın üstünde kek var.İşi öğrenmeye devam ediyoruz,öğrenmenin yaşı yok işte kurusu varmı bilmiyorum.

Geçen seneki görüntüleri merak eden eski siteden eylül ayını tıklarsa her haftanın gelişmelerini görebilirsiniz.Geçmişten ders almak iyi bir şey olsa gerek.Geçen sene eylülde oğullar aldık bal süzdük ve arıları şileye götürmüşüz,birde bir çok arıcıyla tanışıp çektikleri çileleri sizlere aktarmıştım.Hatta ilk defa ramazan bayramında bir arıcıyı ziyaret edip bayram şekeri almıştım çadırdan::))

http://ben-gittim.blogspot.com/2007_09_01_archive.html

Geçen hafta yağan yağmur bu haftaya etkisini göstermiş.Kavrulan pürenler yeniden hayata döndüler.Yalnız pürenlerin tam açmasına 15 gün filan var.
Arılar pürenleri ziyaret etmeye başlamışlar ve kovanlara polenle geliyorlardı.Arılıktan kovan görüntüleri bir sonraki haberde olacak.Gene fazla kontrol yapamadım hemen açılan kovanlara bindirme yapıyorlar.Ama bir haftaya kadar bu durum çok azalır dışarda işler yoluna girmeye başlamış.
Bu gün bir türlü pürende arı çekemedim çok seri ve ürkekler poz vermiyorlardı.yaklaşık 20 resimden eniyi iki tanesiydi onlarda bunlar.
Pürenlerin nasıl canlandıgı bu resimlerden daha iyi anlaşılır.Aşagıdan yukarıya doğru açacak ve şimdilik yemyeşil.Çoğu patlamayı bekliyor.İnşallah iyi olacaklar.
Püren belki 20 gündür açıp geçenler olduğu gibi daha açması belki bir ay sonra olanlar bile var.Böyle acayip güzel ve kademeli bir bitki.Son baharda arılrın polen ve kış yiyeceğini kendileri karşılıyor.Peşinden bal deposu kocayemiş açıyor. Tabu bu sırada arlarınız bir avuçsa hiç bir şey yapamaz bunuda belirtelim.Her dönemde güçlü arınız olmalı.Şu anki kek beslemesi daha tam 15 gün sonra açacak pürene arılar yetiştirmek için.Ve beslemeye ben 15 gün önce başlamama rağmen geç kaldığıma inanıyorum.
Minik resimlerde çektim.Açmış ve açacak olan tomurcuklar.Sabırla bende arılarımda bekliyor açın artık.
Pürenden bir filim var bir türlü atamadım.Yüklenirse buraya gelecek.

Arılıktaki gözlem ve incelemelerimi bitirerek Gebze'ye döndüm.Bu sene hacı abiye ürettiğimiz karniyol melezleri yavru kapattanlardan biri.7 Anaarıdan 4 tane sağlam kaldı,toplam 10 memeydi,3 tanesinide ben yok ettim::((10 memeden 10 anaarı çıkmıştı geri eşleşip gelen sayısı 4 işte.
Kış moduna aldığım en zayıf arım.Kapalı yavruları çıkmış biraz kendine gelmişye bu seferde anaarı üç çıtaya yavru basmış.Üstünde kek yanındada şurup olunca coşmuş.::))Trakyada eşleşmişti buda karniyol melezi.
İncelerken yumurta atıp duruyordu birde filimini çektim.

Yukardaki resimden kesilmiş bir paça.


Gebze'en bir filim.Yumurta ve larva çantasının arıları::))10 gün oldumu bilmiyorum bir çıta arısı zor vardı,kapalı yavruları çıkmış.Şimdide üç çıtayı dolaşıp yumurtaları basmış.Yumurta atarken nasıl işçiler etrafında dört dönüyorlar.Kışmodunda tüm çıtaları sarılmış durumda.60 kovan içinde sadece bu kovan sıkıştırılmış ve sarıldı


NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

Hiç yorum yok: