28.09.2008

BU GÜN 28 EYLÜL,GEBZE GÜNLÜK GÜNEŞLİK,YA ARILIK::))

Bu gün Gebze'de güzel hava vardı,dedim ne zamandır gitmedik bir bakayım.Arılara zor ulaştım motor çamurda gitmiyot yollar çamur.Gece çok yağmur yağmış.Ben gittim tekrar başladı.Maskesiz bir zayıf kavana daldım,hemen bekliyormuş sanki küt geçirdi.Çoktan beride aşı olmamıştık.Sonra surat maskesini taktım üstünede yağmurlugun kapşonı geçirdik.Gelmişken merak ettiğim kovanlar var bakmam lazım.
Üşüdüm be şu hale bakın.Ramazan günü evinde doktor gibi yatamadın koş,şey var.(yağmur)
Körükte yakacak kuru bir şey bulmak zor daha önceden bir kovan kapagı altına bir tezek saklamıştım.Hava bozuk oldumu körüksüz kovan açmak imkansız.Tezegi tüpü yakarak tutuşturdum.
Bazı çok zayıf arılar vardı onları hem sıkıştırdım hemde kek verdim.Tüm kovanlar yatıyordu kek verdiklerim çoştular.
Geçen hafta duple aşılama yapmıştım,bu güne çıkması imkansız ama gene kafalarına göre yaşlı bir larvadan anaarı çıkartmışlar.Çıtır çıtır daha gün yüzü görmemiş...Bu kovan o kadar uzun süre anasız kaldı yalancıya kaçmadı.Yalancıya bazı arılar çabuk kaçıyor bazısı aylarca kaçmıyor,bunu bu sene fark ettim.
Bu bu sene trakya dönüşü 5 meme aşılamıştım.Biri Murat Çakır'ın kovanda daha önce yumurta atmıştı.Benimkide nihayet eşleşmiş üç çıtaya yavru atmış iki çıta ful yavrulu biri polenlerin arasına atılmış.Hemen yarım kilo keki kaptırdım bu arıya.birde sıkıştırma çektim ohh sanki beni sardılar be ormanda sıcacık oldum,pardon kovan sıcacık oldu anlayın.
Şu 43 bana neler çektirmişti yazın,hele kestanede arılıgı terk edip işe ara verdik kiraz yediren koymuştuk adını.Bir saat sonra geldik hala saldırıyordu.Şimdi bu durumlara düştü kovanı.Benimle uğraşanların sonu gerçi hep böyle oluyorya::))Şimdi timsah gözyaşları döküyorlar...
Körük tutuşurken bir turladım,pürenler güzel açmaya başlamışlar.İnşallah hava 10-15 gün pastırma sıcagı yapsa.Kırdık be balı.Bu gün zaten tek tük işten gelen arılar kendisini musluga zor atıyordu.Bal dolu içleri.Bir katlı kovanı açtım açık ballar var.İnşallah durumlar iyi olacak,beklemekten başka çaremiz yok.Neylerse mevle güzel eylermiş.
Geçen haftadan açmaya başlayanlar iyice gürleşmişler.
Bu kovan eski hacı abimindi.Trakyada anasız kaldı ne yaptıysam olmadı.Buradada yağmalandı.Ağzını kapattık,10 gün önce bir bakayım dedim hemen kapattım.Kükürt yoktu yanımızda birazda ondan kaynaklandı.Boş kenarda örülü peteginiz varsa orada kesin kükürt olmalı,olmazsa bu durum olur.
Geçen hafta hacı abiyle kükür vermiştik.Ama aradan 10 gün geçti.Bugün tekrar işim bitti körükteki közü kutukola kutusunun içine doldurdum.Bir tatlı kaşıgı kadar kükürtü attım üstüne yanmaya başladı.Hemen çuvalı kapattım kapagıda üstüne.Az bir dolaşıp geldim ne oldu diye.
Baktım hala az duman çıkıyor ama kurtlarda hiç hareket yok.
Çok kısa sürede öldürüyor.Ben daha önce kullanıyordum ama bu kadar kısa sürede etki ettigini bilmiyordum.
Bu kovanlarımın arkasındaki pürenler açmaya başlamışlar.Burası 15 gün sonra nasip olur görürsek pespembe olacak.En son resim benim motorun 200 metre altından çekildi.Yani bulundugum yerin karşısında.Oradada geçen hafta iki püren açıktı,şimdi orasıda çoşmak üere.
Geçen hafta bu yeni tek tük açmıştı bu hafta pes pembe olmuş.
Geçen hafta bu noktadan bir resim almıştım.Resimde iki adet püren açmıştı.Şimdi sayı çogalmaya başladı bir sıcak yapsın bir haftada pembeleşecegiz.
Filim sitesine yeni filim ekledim.Arıların sarılmasıyla ilgili.
Belki bazı yerlerde zamanı geçmiş olabilir ama kovanları kışa hazırlarken sıkıştırmak lazım.Sıkıştırmayı kovandaki arıların basmadıgı çıtaları alıp arıların barındığı bölümü küçültmek.Bunu daha önce yazdım aslında arılarda bizim gibi kışa girerken önlemler almak istiyorlar.Musluk girişini propolisle kapatırlar,uzak çıtadaki açık balları salkıma yakın yerlere çekerler.Biz ne yaparız,yazın herkes evin her odasında yatar kalkar sorun olmaz.Ama kış geldimi durum degişir,herkes her odada biraz zor yaşar,birde ev sobalıysa,sobalı odaya birikilir.Bunlarda yetmez,evin kırk dökük kapı penceresi varsa tamir edilir,genede soguk giriyorsa sünger çekilir aralık yerlere.Kovandada bu işlemi yapmaya çalışıyoruz,alanı daraltıkmı al sana sobalı bölüm,girişide daralt.Bu kovanın anaarısı genç,balı var ve varroa mücadelesi yapılmışsa söndürmek imkansız gibi bir şey.Balı ve poleni yoksa başka kovanı olanlar okovanlardan zayıflara takviye yapmalı.Bu gün acil olarak çektim bu filmi,iki kişi olsaydık daha güzel filim olabilirdi.Ayrıca yagmurda yagıyordu ben filim ve sıkıştırma yaparken.Benim imkanlarım kısıtlı ve kendime ait bir arılık yok,tabiri yerindeyse göçebe gibiyim.Onun için bölme tahtası yerine çuvalı kullanıyorum.Ayrıca en üste gelen çuvalında üstüne en az iki kat gazete örtülürse süper olur.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

10 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

ya arkadas hadı tek basınasın barı makınayı bır yere koy boylece hıc degılse ıkı elle calısırsın. Cırakdanda ders almıyonkı

Halil İbrahim KAVUN dedi ki...

Sayın üstadım bu güve kurtları ne kadar zamanda bu hale getirebilmişler kovanı korkunc bir katliam yapmışlar sanki işlerinizde başarılar kolay gelsin.RAMAZAN BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN...

ALİ TÜRK dedi ki...

Ah doktor ah,bizde yazlık yok,tripot yok,yagmur altında dağ başında lazım olan filimi arıcı milletine servis yapmaya çalışıyoruz.Sen yattıgın yerde taktik ver,gelseydin akşama kadar evde yatacağına.

Halilibrahim abi bu kovan trakyada anasız kaldı.İki ana verdim kesti,en son yavru verdim ve trakyadan buraya getirdik.Üç kovan yağmalandı birisi bu,hemen ağzını kapattık.O kapatış öyle kaldı nedebnse hafta sonraları zaten hava bozuk oluyor araya ramazan girdi,gittigimdede arılara gece kek dağıtıp geriye geldim.Akşam 8,30 da güneş batıyordu ben saat gece 9 da hala kek dagıttıgım oldu.Normaldede zaten kovanların hiç birini açamadıkkatlı arıların.Bayramdan sonra rahatlar bu gün yagışta olsa bal geliyordu.Ayrıca bu kovan eski hacı abimin,hiç iyi olmadı emanetin son durmumuna bak::((((

hüseyin cengiz dedi ki...

yani ali abi bu dedıklerini yapsak arı bir çıta iki çıta olsa yine kışlarmı

ALİ TÜRK dedi ki...

Hüseyin geçen sene benim blogu takip ettiysen iki çıta bir arım vardı.Ölürse bu kovan ilk ölür dedim ölmeden bahara çıktı,baharda bir çıta kalmıştı.

şimdi bizde arı çok geç kışa giriyor ve fazla kışta olmuyor.Başka yerlerdeki durumları bilmiyorum.

Büyükdereli Ayhan dedi ki...

Her şey güzelde kovanlar neredeyse çamur içinde kalmışlar . Yerden bir miktar kesebilirsen veya ileride yine yağmur yağdığında önlerinden akacak yağmur suyunun yönünü değiştirebilirsen daha iyi olur düşüncesindeyim . Hayırlı bayramlar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Ayhan abi arı burda bir ay daha ancak kalacak ve her sene bu yagmurlar biz pürene gelmeden yagardı.Bu sene yağmurlar gecikti,birde öyla aşırı yagmur toplayacak yer degil.Resmin en yukarısında benim motordan da öbür tara meyil var.Arıları karşıyada koymıyoruz,çünkü şimdi kovanların arkası kuzeyde.Ama resimi çektikten sonra daha alt tarafta, iki kovanın altını kaldırdım.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Sayın bakanım biz yaz günü bu yağmuru beklemedikmi sen şimdi şikayet ediyorsun yazın sıcak şikayet kışın soguk şikayet ne diyeyim senin hakkından doktor gelsin
RAMAZAN BAYRAMINI KUTLAR SAGLIK VE MUTLULUKLAR DİLERİM

Hayati İnal dedi ki...

Bu kovanların altlığı yok mu?Hep böyle yerdemi dururlar.O zaman işin zor olur.Çünkü yağışlı havalarda altdan nem alır,hemde kovanın ömrü kısa olur.Onun için kovanı sudan ve güneşden koruyacaksın.Su gören pencere ve kapılar ahşap yapılar çabuk çürür.Kovanlarını yerden kaldır.Hiç olmazsa ağaç paletler kullan.Onların biraz eskiyen ve kırılanlarını ucuza alabilirsin.Yerden 10 cm kaldırır.

ALİ TÜRK dedi ki...

Beni devamlı takip edenler bu kovaların altlıgını bilirler.::))


Güzel bir model sehpalarım var.Her sehpa kışın 6 kovan yazın 5 kovan alacak şekildedir.Yerden 35 cm yükseklite olurlar taşırken filan yer kaplamayacak şekilde düşünmüştüm ayakları U şeklinde sökülebilirdir.kışın arılarımı koyuyorum.Mayısta sonu sehpadan bir iniyorlar kışa kadar böyle.Ama arıları gezdirirken sehpalarıda gezdirdim trakyada tehlikeli oluyorlar.Yağışlarda sehpalar öne arkata tarlada çamura gömülüp batıyor ve devriliyor.

Sehpalar şu an gebzede arıları ormandan getirince üstüne koyacagız.