14.11.2008

ARILAR GEBZE YE GELDİ YANLARINA GİDEMİYORUM.

Arıcılık, Arıları Gebze'ye getirdikten sonra yanlarına gidemiyorum.Kafa olarak rahatladım.Gözüm arkada degil.Arıları attık hacı abinin bahçeye güya ertesi gün gidip örülü petekleri filan yerleştirecektim.Akşam paydostan sonra artık karanlık oluyor,bu gün yarın derken üçüncü gün gidebildim.Hacı abinin duruşu arılıkta peşin satanlar gibiydi.Beni görüncede mağazinci gelmiş dedi::))Seyithan abi petekli kasaları depoya almış,arıların önlerini temizlemeye kalmış,ben demiştim arılara dokunma diye biraz aşı yapmışlar.Kısmetse pazar günü teraziye alacağım,cumartesi ise İstanbuldayım.Gezmemeye çalışıyorum ama ne yapayımki olmuyor işte.Yarın motorsiklet sınavım var direksiyondan::))
Ayrıca sabah saat 8 de Merter'de olmalıymışım.Benim elemanda bir şeyler ayarlayıp otogardaki petekçilerden birine emanete bırakmış.Yarın imtihandan sonra onlarıda alıp geri gelecegim.İnşallah iyi bir şeydir,bu doktora hiç güvenmiyorum ama Allahtan hayırlısı diyeyim genede.::))
Arıları getirdiğimiz çok iyi oldu geceleri hava 5-6 dereceye düştü,gündüzleride artık 12-13 dereceyi geçmiyor.Hava tahminlerinde yüksek görünüyor ama o degerlere ulaşamıyor.Bir kaç kovana mudahale gerekiyor,sonra ilaçlamalara geçecem ve kışa girecegiz.Bu sene diğer yıllara oranla daha bilinçli bir kışlama sergileyeceğim.Kovanların balları iyi ve bahara kadarda dokunmamaya karar verdim.İzlediğimiz kaynaklar böyle yapıyor.Havalar 14-15 derece olduğunda sıradan bir yiyecek kontrolü yapılıp baharı bekleyecegim.Bu arada dünya iş beni bekliyor.Yeni anaarı kutuları var sırada,bereket eski hacı bunları görmeyecek.Görseydi gene derdiki bu sene ki uğraşın ne derdi kesin.Bu kutular ağaç ve tasarımı bana ait ve kalıcı bir şey olacak ayrıca kullanışlı.Bu sene bol bol deneme fırsatım olacak.
Arılığın önden yamuk görünüşü.Bu hafta sonu düzelteceğiz kısmet olursa kamburlarımızı.Hacı abi eski kapakları,hurda kapaklardan söktügü sacllarla kaplıyor.Bu arada o kadar kurumasına rağmen son yaptığım kapaklarda hala çekme var.Çaktığımız sac pervazlarda pot oluştu.Artık şu işleri bir bitirmeliyim,doktor ve Trakya'lının dilinden kurtulmam lazım.Neymiş mahalle .... gibi geziyormuşum.
Karakovanın geldiği nokta 35 cm filam uzunluğu buldu önden arkaya petek uzunlugu.En son gittiğimde arıların artığını gözlemlerim.Demekki yeni işçiler çıkmaya başlamış.Şu zamana kadar yedirdiğim invert şurup 4 kilo şekerden yapıldı.Yarım kiloda süzülmüş bal verdim ve iki kilo şekerle yapılan yeni invert şurubuda vermeye başladım.Yarım kilo civarında kekte yarısını bitiremedi bu arada şurubun yanında duruyor.Şurup bittiğinde kekle uğraşması için bırakmıştım.Şurup varsa arı kekle uğraşmıyor.Yaklaşık 10 cm daha geri geldiğinde artık geriye gidecek yerimiz kalmaz.Yarın itibariyle bu karakovan petek örmeye başlayalı tam bir ay olacak.Geçtiğimiz ayın 13 de arı silkelemiştik ve iki gün sonra kulakçık petek takmıştı.Yani ilk petekleri görmem eylülün 15 şiydi.Yakında balkona alacağım.Ama ben kovana yükleme yapmaya çalıştıkça o yayılmacılık yaptı.Bu aradada kış geldi sayılır.

Hiç yorum yok: