15.11.2008

BAKANIM AMAN BİZİ DENETLE,DENETLEDİK BAKIN::))

Bu gün motorsiklet sınavım vardı.Sabah saat beşte yollara düşüp,saat sekize beş kala kurstaydım.İstanbul merter de.Resimdeki Çetin Doğan orada tanıştık daha hiç motor sürmemiş.Biraz taktik verdik sınava kadarda alıştı ve işlem tamam.Motor alacakmış,ama önce ehliyeti alıyor.Ben 10.bin km yaptıktan sonra kelepir diye alayım dedim ama acayip para gidiyor hemde kelepirine.
Eğitim yerimi desem ehliyet verme yerimi acayip bir mahalle arası ve çok işlek bir yerdi.Mahalleyi kurslar bazı yerlerini kullanıyor ama o kadar çok kursuyer sınavdaki resimdeki kareye 4 degişik sınav aracı girdi.Trafik karıştı,direksiyonda yeni sürücüler her yerden korna sesleri.Demekki İstanbul trafigine böyle yerde ehliyet vermeli. Burası İstanbul Güngören stadının iki sokak üstü bir yer.
Sınavda en son bizdik,ne zaman bize sıra geldi ve bitti anlamadık.Saat onda herşey bitti gidebilirsiniz dediler.Bu arada Oktay ikide bir arıyor Beykoz'lu arıcılar seni bekliyor,öbür yanda İsmail'e söz vermişim o yolda beni almaya geliyor.Saat 11 gibi ismail beni alıp arılığına götürdü.Arılık bir arıcı tarafından dizayn edilseydi ortadaki sırada arı olmaması lazımdı.Kışın bu orta sırayı buradan kaldır talimatı verildi.::)))
Arıcı denetlemesi::))
Kovanlarda çoktan yapılması gereken sıkıştırma yapılmamış.Hava günlük güneşlikte olsa alan çok büyük oldugundan arılar uyuşuk duruyordu.Ve bazı çıtalar birbirine yanaştırılmadığından iyice şişmiş.Bunlar yeni başlayan arıcıların eksikleri,bunu gidermenin yolu bir usta arıcıya gidip yardım etmekten geçer.Biz yazın adam arıyoruz kimse gelmiyor beleşe eğitim verecez gene yok şimdi sürünün demek geliyor içimden.::))
Bir kat inmesi gerekiyordu indirdim altından bu çıktı,bu havada daha ne yapabilirim.Bıçak yok böylece kapattım.Bu tip kovanlar var içine çıta konulacagı zaman konulmamış veya arı saldırdı diye öyle bırakılıp sonrada bu duruma gelince genç arıcı ne yapsın.En azından genç arıcıların bir körükçüsü olmalı,zamanında duman verilmesse arı havalanır ve bir dahada o arlıkta iş yapamazsınız.Ben arılarla uğraşıyorum İsmail eline giyinmeye eldiven arıyor,bunları aşmamız lazım,doktor bile şortla arı açmaya başladı be::)))
Bir başka kovan daha çıta verilmesi neden ötürü unutuldu bilemiyoruz.Genede bu balı el demiri yardımıyla aldım.Bazı kovanlardan bir kaç çıta çekip sıkıştırma uyguladım yolu yöntemi tarif ettim ve tüm kovanlardan çıta alınması lazım.İsmail'in yaptığım işler hoşuna gitti sen çok serisin diyor.Hepimiz sizlerin geçtiğiniz yollardan geçtik.Yeni arıcıların kesinlikle bir başka arıcının yanında körükçülük yapması lazım.Kendi arılıklarında çalışırkende birisi kendisine körükçülük yapmalı.

Aldığım "karakovan balını" Oktay'larla birlikte kebapların üstüne Beykoz'da yedik::))

Oktay'lara gider iken Muhteşem abinin bana bıraktıgı malzemeyi anapetekten gidip aldık.
Ana petekten Mehmet.
Mehmet bey doktoru tanıyıp ,hoş geldin demiş kendisine gittiğinde::))Doktorun da bu sıralar havalar gene binbeşyüz,sayemde koltuk yaptı ya::))

Not :Ne İsmailin arılıkta nede Beykoz'daki kaptan ve Oktay'ların arılıkta sokulduk::))

Nerdeyse hava kararmıştı denetleme zor bitti.Ama bunu saymamışlar doktorla yeniden gideceğiz::))

Bir başka not ise onu unuttum.Zafer abi arıyor neredesin beni denetlemeyecenmi diye.Sonrada diyorki bende bir ruşet var,farketmez biz anaarı kutusunu bile denetleriz.

7 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

Bravo sana...Öyle şanslısınki,İstanbulda bile dört ayak üstüne düşüyorsun...Maşallah...

Unknown dedi ki...

Ali abi hayırlı ugurlu olsun motor ehliyeti,ben çekmediğimi çektim bu ehliyet yüzünden var olan ehliyetimi zor değiştirdim.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yav ne bravosu,adamlar bizi çalıştırıyor sen bravo diyorsun.

O kadar çalıştık birde diyorlar ki bu denetlemeyi saymıyoruz doktorla gel::)))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah saolasın teşekür ederim.Daha ehliyeti almadıkki.Sadece sınavı geçtik bu ehliyet daha bana çok denetleme yaptırır gibi geliyor.Bir sürü gönüllü var aman denetle denetliyorsun saymıyorlar::)))

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

EHLİYETİ ALDIN BUNDAN SONRA YOLLAR SENİN HAYIRLI GÜNLERDE KULLAN
SEN NEREYE GİTSEN YEYİNTİDE SENİ BULUYOR BE ,ABE BAKSANA BU KISIR GÜNLERDE BİLE BALI BULDUN AYNENDE YEMEK ARKASINDAN GÖTÜRMÜŞSÜN TEBRİKLER
KOLAYGELSİN

muhteşem turunç dedi ki...

Yav sana yaranılmıyor kim dedi sana denetlemeye git efendi efendi ehliyet sınavına gir sonra kapak imalatına başla sonra beraber denetleriz dedik dimi ama sen mahalle ...... gibi gez dur bak sayılmamış denetlemen:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ali Osman abi suç benim mi,hani nereye gitsek bela bizi bulur derlerya aynen öyle oluyor.Doktor yeme dedikçe aman bunuda ye ziyan olmasın diye bir sürü yiyecegi bitirmek zorunda kalıyorum be.Bu arada Pınarhisar lı hacı abim ne zaman melemen yapacak arılıkta bak onu hala yiyemedim::(((

Gene ikamet istersem şaşmasın.Bir melemeni çok gördü bize::))Hacı abiye selam söyle.

Abi kapak işi tamam,ihale hacı abiye kaldı dediki ben yarın bari gidip Cemil'in ordaki kapakları bitireyim,bende aman bırak falan demedin sen bilirsim dedim.Madem çalışacak niye adamın moralini bozayım dimi::))

Abi kim geziyor beni zorla tahrik ediyorlar ne yapayım,biliyorsunki tahriklere çabuk kapılıyorum benim zaafımda bu işte.

Ama senin kuzu nasıl yenir sunumun duruyor ona ellemedik.Ayrıca sen sunum yaparken bir bakayım nasıl yeniliyor.

Ayrıca iyiki ikitarafada gitmişim iki yerdede önemli iki mudahalede bulundum.Kendine dikkat et sanada mudahalede bıraktırma beni::))