15.01.2009

KÜTÜKTE UFAK BİR SORUN GİDERİLDİ

Bir aşagıdaki haber den bir gece sonrası, balkondaki kütüğü bir göz atayım dedim.Bir baktım işler karışmış.Vermiş olduğum şurup arılar alamadan dışarıya taşmış.Bu esnada şuruba bulaşıp yere düşenler gece sogukta ölmüşler.Kütüğün önüne hemen mutfaktan peçete havlu getirdim azda olsa izole ettim.Hiç olazsa girip çıkanlar şuruba bulaşmasın diye.Sabah sabah başka ne yapılabilirki,zaten şurupta bitmişti.Öğlen yemekte direk balkona daldım.

Kovanın önü bu halde,dedim üstünden konan alsın diye böyle bırakıldı.
Tekrar şurupluk fullenip verilmişti,bu gün 15/1/09 da öğlen baktığımda durum bu.Çekilen şurup miktarı hiç hoşuma girmedi.Ben fazla yükleme yapma istiyorum, zaten sorunda fazla yükleme istememden kaynaklandı.24 saatte alınan şurup miktarı böyleydi.
Şurupluga çok önceden bir mudahale etmiştim.O zaman da aynı durum olmuştu artık tek delikle yemliyordum ve arılar alırkende sorun çıkmıyordu.Yukadraki gibi olursa şurubun akışına arılar yetişemiyor.
Delmiş olduğum deliğin iki tanesini vida gibi çevirip pasif hale getirmiştim.Havalar sıcakken akan şurubuda arılar rahatlıkla tüketiyorlardı.Aynı yöntemle kaç sefer şurup vermeme rağmen bu sefer neden aktı bu şurup.Sorun hava gece soguyunca arı şurubu terk edip salkıma geldi ve akan şurupta musluktan dışarıya gitti.Bende son tur şurupta sadece şuruplugu kendi haline bıraktım bu seferde alınan şurup çok az.Bu gün tekrar açtım ve Halil İbrahim sofrası kurdum içeriye.Durum gayet güzel, sofrayı gören geliyordu.
İnvert şurubumuz,çıtaları daldırıp bulaşıklı yeri üste getiriyorumki,sazanlar hemen işe başlasınlar diye.
Sofra kurulu hala uyanan bir kaç tane.
Evet sofrayı duyanlar çogalmaya başladılar.
Hala ışığı gören geliyordu, ben kapagı ve ışığıda kapattım şimdi ne yapıyorlar dersiniz.?::)))
Balkonda arıcılık ve kütük kovan.
Dün şurubun akma konusunu bir abimizle konuşmuştum, bana dediki civarda arı varmı .Bende dedimki 500 metre civarımda 8-10 kovan var demiştim.Onlar o akan şurubu bir bulursalar kütügü yağmalarlar diye uyarınca bu öğlenleyin şuruplu tenekeyide aldım.Ayrıca kütügün ortasındaki delikleride kapattımki daha sıcak bir ortamda çalışsınlar diye.Hava sıcaklıgı birden 14 dereceye fırladı,hayırlısı olsun bakalım.Bir kaç gün böyle olacakmış.Bizde bu fırsattan istifade yüklemeyi hızlandıralım dedik.Birde sağlıklı düşündüm yakındaki kovanlar kuş uçumu 300 mt bile yok.

Hiç yorum yok: