13.01.2009

13 OCAK 2009 BALKON KÜTÜK GÖRÜNTÜLERİ::)))

Kütük kovanı açtım manzara bu,invert şurup bitmiş.Ayrıca gene boş kaldıkça petek çalışması yapılmış.
İnver şurup,hala gizemini koruyor.Şu bir gerçek ki yurt dışında kullanıldıgına göre normal şuruptan daha kullanışlı oldugu kanısındayım.Normal şurup aynı bizim beton yapmamız gibiydi.Çimento,kum,su,bir sürü işçi ve ayrıca edevat.Bu ayrıca bir sürü iş gücü demek.İnvert edilmiş şekerse hazır beton.Ayrıca bozulma ve ekşime derdide yok.İçerde kalıp hazır verileni alıp koysunlar yorulmadan.Bazıları derki şimdi,doğadan gelen nektar invertmi diye.Evet doğadan gelen inver olmadığı için zaten arıyı 40 günde öldürmekte.Bizim burada anlatmak istedigimiz kış arılarına inver ederek onları yormadan uzun ömürlü olarak kışa sokmaktır.Bir başka örnek ise insanlarda normalde her şey yiyebilirler.Ya hastalanıp iyileşme aşamasında veya ameliyattan çıktıktan sonra niye sıvı gıdalarlar başlarlarki, bırakın ızgara veya döner yesin.Bu arada doktorumun alanına girdim ama olsun, kendiside benim alanıma girdi bu aralar, dün açıklama yapmış sitenin birine ben artık arıcı oldum diye::))
Arıcılıkta invert şurup kullanımı ve sonuçlar.
Yelle bakalım yandın sanki kış günü.
Ölen arıların görüntüleri, kovandan uzaklaşıldıkça ölülerin oranı azalır kış aylarında.
Asıl ölenlerin yogunlugu çıkışın alt tarafında.Hatta söktügü yavrulardan biride orada durmakta.
Fullenmiş bir yemlik.Gene yemligi 1 cm geriye bıraktım,bu kovan bu sene petek örmeye doyamadı.
buraya boş yemlikli resim gelecekti karışmış.
13/01/2009 dan kütükten resimler.Kışın petek ören arılar.
Havalar ısınınca salkım filan kalmıyor.


Karakovanı,izlemeye ve gözlemlemeye devam ediyoruz.

6 yorum:

onderharman dedi ki...

ali abi sanırım kışa yakın bi zamanda sonbahar gibi bu kovanı oluşturmuştun.öyle hatırlıyorum.içimden napıyor bu adam zavallı arılar ölecek, petek yok ,bal yok ,yavru yok diye düşünmüştüm .ama helal olsun yaşıyor ve çok sağlıklı görünüyor.hele bembeyaz petekler baharı hatırlatıyor.allah sanada bu kovanada arılarınada uzun ömürler versin.

ALİ TÜRK dedi ki...

Önder temenlilerin için teşekürler.Bu kovanı öldürürsem zaten yandım demektir.Bu karakovanın oluşturlması tarihi siteden geri gidildiginde görülecektir.Ayrıca resim sitesine elimdeki resimlere bakarak kaç günde ne halde olduklarını resimleriyle atmışım.Bir sen değil çok kişi bu kovanı mafettiğimi düşündü.Bu kovan ölürse açlıktan ölür,çünkü hiç bir dönem sırlı bal göremedim.Birde verdiğim invert şurupların ne kadarını petek örmeye harcadı.Çünkü petek üretimine çok bal gittiğini kaynaklardan okuyoruz.

Yaklaşık bir aydırda kütüğü açamıyordum,dün açıp resimleyip şuruplayıp kapattım.

emin benli dedi ki...

Sayın Ali bey sizin internet şurubunu çok övmenizden kıllandım.
Geçmiş tecrübelerime göre bu alemde kimse bedavaya bir şeyin tanıtımını yapmaz.Sizinde bu konudaki çıkarınızı öğrenmek için
Tartarik asiti tüm dünyada ve ülkemizde üreten tek fabrikanın resmi sitesine(www.tekasitçibiziz.com.tr) girip araştırma yaptım.Birde ne göreyim.Sizin sayenizde yıllık üretimleri olan 800.000 ton asiti, gelen talepleri karşılayabilmek için tam 2 misline çıkarmışlar.
Blogunuzu okuyan Çinli arıcılarda yoğun bir şekilde asit talebinde bulunmaya başlamışlar.Sizede bu kriz ortamında işlerini arttırdığınız için yıllık ihtiyacınız olan 2 ton asiti hediye etmişler.
Birde karakovandaki arılar kış günü petek örmezler bunu herkes bilir.Asiti övebilmek için yengeden örgü dersleri almış,
O petekleri kendiniz örüp oraya yapıştırıyormuşsunuz.

ALİ TÜRK dedi ki...

Emin abi asit sitesine o kadar uğraştım giremedim.::))

Bilgi beleş olunca kımetini anlayan olmuyor.

Jeton sonradan düştü,demek bizim kervan Çin'e kadar varmış ha.

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

alibey maşallah kar gibi mum örmüşler
banada kütük hastalığı bulaştıracaksınız doktor beye de bulaşmış

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet abi zaten kütüğün hastası doktordur.Muhteşem abiden bana geçti,buda yetmiyormuş gibi bir kütükçü daha olacak.

Erzincan'dan Vecdi abi bize hediye iki kütük kovan yollayacaktı, şimdi üç yolluyorum birinide Pınarhisarlı AliOsman'a iletecekmişim.::))

Kütük yuvarlakmış içi ise dört köşe bakalım nasıl olmuş göreceğiz.Yakında haberlerde görürsünüz.