4.05.2009

İLK TURUN ANAARI ÇİFTLEŞTİRME KUTULARI SAHNEDELER

Nihayet anaarı kutularım sahnedeki yerlerini almaya başladılar. İlk arılandırılan kutular bunlardı, yarınada bu turun devamı araziye çıkacak kısmetse. Bu kutuları dörtlü düşünmüştüm, bazı kişiler yüzünden üç gözlüye dönüldü. Keşke dörtlü olsaydı her yöne ikili çıkışı olacaktı. Bir noktaya iki kutu koyuyorum, hem yerden tasaruf hemde renkleri karıştırmış oluyoruz.
Bu şekilkde dizayn edildiginde iki yöne ikili , diger iki yöne de tekli girişe sahipler. Bu kutulardan eski kovanlarına dönen tarlacıları öldürdüler. Arı aldığım kovanların önlerinde arı boğuşmaları ve ölüleri oluştu. Bunuda önlemek zor, kutular arılıktan başka yere götürülmedikçede çözüm yok. Tarlacılar 3-4 günde eski kovanlarını unutması imkansız. Anaarı işinin, ilk başlangıcı çok zahmetlidir. Bundan sonraki turlar çok kolay, anaarı yavruyu kapattımı al, kovanlarda hazırlanan kapanmış memeleri ver olay böyle devam eder durur.
Bu gün arılıktaki barakada metro kovanlarına çıta hazırlarken çıkmış bir küçük oğul. Hangi kovandan çıktıgıda belli degil. 2 çıta gelmez küçük bir oğul. Meme bekleyen bir çıta arı vardı memeden anaarı çıkmış bir türlü göremedim. Bende bu oğulu bir çıta arıya silkeledim gitti. Toplam üç çıta oldu, akşam üzeri baktım anaarısını göremedim, eski anamı yeni anasımı var, ilginç bir oğul, nereden çıktıgını bulmakta zor.
Dün komple marangozda çalışıp çıta işini bitirdim. Arılığa tüm çıtalar getirildi, yaklaşık 1200 üst çıta ve altlar üsten daha çok.
İşlerin sıkışıklıgında metro kovanları çıtasız kaldılar. Bu gün yeterli çıta ve yedek yapıldı.
İsmail Taşer, tarafından getirilen anaarı ne yaptı diye baktıgımda hiç bir şey yapmadım demek için arkasındaki adresi silmeye çalışırken yakalandı.
Bu parçayı düşürebilmek için yumurta atacak gibi hareketler yapıyordu. Filimini çektim 5 saniye daha çekseydim arkasındaki adresin silinişide kaydedilecekti, olmadı.
İlk ürettiğim saf karniyol erkeleride çıkmaya başladılar. 1 mayıstan itibaren bunlarıda boyamaya başladım. Bilindigi gibi derken öyle diyor yabancılar bizimkilerde çevirip yazıp veya söylüyorlar işte. 14 Gün sonra ergen erkekler olacaklarmış.
İnşallah bu erkek arılar mayıs 20 den sonra lazım olacaklar.
Not.Anaarı üretimiyle alakalı hala sorular almaktayım. Bu konuyla ilgili tüm çalışmalarımı bir blogda topladım. Bu siteye girenler gerekli bilgileri görecekler, hala ben anlamadım diyenler ise bu işi yapmasınlar.
Anaarı üretiminde en ufak detaylar bile önemlidir. İşin gereğine uyulmalı.

8 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Boyalı erkekler? bu ne yav boyamadığın bi onlar kalmıştı hayırlısı:)

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

ali kardeşim kolay gelsin inşallah işin zor kısmını hallettin.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi boyalı erkeklere daha çabuk kız veriyorlarmış haberin olsun::))
Ne biçim devirlere geldik Allahım.

Zafer abi işin zor kısmı bitti diyorsunda daha bu tur anaarı işinin dörtte biriydi.

İnşallah öbür turun kutu arılandırmayıda hacı abinin dügünde yapacagım bayagı bir arıcı gelecekmiş düğüne.::))

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Abi erkekleri de yeşile boyasana niye renk değiştirdin ki:))

Emrah KARADENİZ dedi ki...

Ali abi allah yardımcın olsun,Başarılar sağlıcakla kal.

Kenbiloğlu dedi ki...

Sayın abim,

o anayı iyi takip et zira üç sene üst üste iki katlı kışlayan kovana ait yumurtadan benden söylemesi
selamlar

ALİ TÜRK dedi ki...

Ali abi erkeklerin ergen olma zamanları önemli, tek renk boyarsam nerden anlayacamki hangisi hangi günlük diye. Belli aralıklarla tüm renklerde boya yapılacaktır, boyadıklarım kayıt altına alınıyor, bu posta mayıs 20 civarında lazım::))

Emrahcığım saolasın inşallah işler yolunda gidiyor. Kul sıkışmayınca hızır yetişmezmiş::)))

İsmail bu anaarının hangi kovandan oldugunu nerden bildinki. Bizde bundan sonra katlı kışlayacak arı var zaten.Sokucuysa ipini hemen çekerim ona göre. Fakat en iyi körükçüde saldırgan arıda yetişiyor.

Benim hacı bir türlü körükçülüğü öğrenemedi, geçenlerde dedimki bak hacı abi, şu uçan arılar varya bunlardan körükçü sorumlu, ben hangisini eldemiriyle sakinleştirecegim dedim. Sonrasında dedimki eldivenlerini çıkar al şu el demirini hadi 53 numarayı sen açacaksın bende körükçüyüm dedim.::))

O gün bu gün nihayet körükçülügün ne demek oldugunu anladı.Şimdi çok rahatım::))

Kenbiloğlu dedi ki...

Sayın abim,

ilk aldığım çercevelerin hangi kovana ait olduğunu çok iyi biliyorum,sakin bir kovan bende merakla bekliyorum nasıl çıkacak danası kolay gelsin bereketli bir sezon dileğiyle
selamlar