1.05.2009

ZOR HAFTA

Bu hafta sonu yaptıgım haberin Filim yazısını bile yazamadım. Tam filim yüklendi bir telefon amcam kalp kirizi geçirdi. Gece biz hastaneye yetişene kadar Amcam vefat etti. Ertesi gün defnettik, akşama bir hastalandım, ertesi gün 24 saat yataktan çıkamadım. Nohut kadar parça yiyorum on dakika çıkarmaya çalışıyrsun boş mide. Çarşamba günü zorda olsa ayaga kalktım bir sürü zamanlı iş bekliyor. Bir sürü anaarı çıkmak üzere belkide çıktılar. Kafeslemeyi bile göze alacak hal yoktu. Normalde en geç pazartersi günü memeler kutulara verilmeliydi. Sonuçta mal canın yongası.
Çarşamba günü gittim, içim içimide yiyor ilk turun son günü bu gündü tam 16. gün yani. İlk turun en kalabalıgı bitirici kovanda gidip açtım heyacanla çıtayı çektim hiç çıkan yok. Hemen hazırlıkları yapıp kutulara arı koyup memeleri dagıtmaya başladık iş o kadar yavaş gidiyorki sormayın. Bu esnada memelerden birinden anaarı çıktı. Hava birde kapatıp yağmurda başladı, zaten zor duruyorum ayakta. Hesaplarıma göre metro kovandan iki yada üç çıta alıp kutuya koydukmu iş bitecekti. o kadar çok çıta lazımki, buna metroların dayanması imkansızdı. En azından bir balı ve yavrulu bir ham vereyim dedim o bile yetmedi. Arılandırmayı arıları poşete silkeleyip, bir köşesinden kutuya aktardık, çok zahmetli.
Kutuyu hazılıyoruz, ikişer çıta var, kapalı meme, bir çıta arıyı her göze silkeleyip, kutuların gözü doldumu barakaya gidiyor.
Ne yapsam olmadı. Üç peşet hazır arı, kutuya tek tek aktar vakit dar ve birde yagmur başladı avayı yedik. Hazırladıgım kutu sayısı 5 taneydi. yani 15 memeyi kutalara verebilmişiz. Toplam meme sayımız ise 77.
Elimde plastik kafeste yok, hemen bir çare düşünüp anaarı kafeslerinin deliklerini matkapla genişlettim. Anaarı memeleri olan kovanları barakaya aldık.Spreyle üstüne basıyoruz şurubu arı bogaz derdinde biz memeleri kafesleme derdindeyiz. En son kafesledik ve ben bir oh dedim işi sorunsuz çözdük yagmurda az dindi eve motorla dönüyorum. Yolda aklıma geldi bir kovanda ilk turdan memeler unutuldumu benmi yanlış hatırlıyorumki diye. Hacı abiyi eve gelince aradım abi ilk baştaki kovandaki memeler kafeslendimi diye dediki hepsini yaptık. abi bir bak, kafesli degilse şekli gördün onu ayarla dedim hacı abi kefes ayarlayana kadar 4 tane daha çıkmış, kafeslerken çıkmış üç dört tane o memelerden ancak kurtarabildik. Kovanda çıkan 4 anaarıyı kovan o gece kesmiş hepsi ölüydü bu sabah baktıgımda.
Böyle kafesleriniz olmasada anaarı memeleri bir şekilde kafesleniyor.
30 Nisan perşembe, nasılsa memeler kafeste ve bu işin pratiğini yapmam lazım yoksa işin bitecegi yok. İstedigim şeyi zorda olsa Cemil ustama anlattım. Kendisi çok iyi ustadır zaten ama benim çivi çakmamı hala beğenmez. Çiviye çekici kolunla degil bileginden vur der hep. Usta diyorsa demekki hatam var. İstenilen malzeme şekillenmeye başlandı, içinede arı tutunamasın diye naylon döşedim. Gerçi bu alet herkese lazım bir şey degil, fakat çok sayıda göz arılandırılacaksa bu malzeme lazım. Çünkü benim 200 civarı çıtayı anaarı çiftleştirme kutusuna silkelemem lazım.
Son rutuşları yapılıyor.
Çok kısa sürede aparatımız hazır, anaarıları arılandırmada kullanılan huni tarzında bir şey işte.
Malzemeyi marangozdaki bir kutuya denedik görüntü süper doğru uygulamaya dünya anaarı memesi beni bekliyor. Arılıga gittim hemen 2 kutuyu birden arılandırmalı başladık. 2 kutuya 6 meme veriyoruz. Her anaarı çiftleştirme kutumda 3 göz bulunuyor. Hemen 12 çıta ikişerli kutulara veriliyor, üstüne kek yanınada bardakla şurup. Aparatı bir denedik süper, arıyı silkele iş bitiyor. Zaten gözleride çıtalar dagıtıldıktan sonra hemen spreyle şurup sıkılıyor, huniden inen şurupla ugraşıyor, birde üstüne fıs fıs yapıyoruz memeyi ver kapat. Silkelenen arı havalanmaya fırsat bulamadan o gözün işi tamam. Bu şekilde çalışırken Zafer Anlayışlı ve Asım Kadıoğlu abim ziyaretime geldiler. Dedim arkadaş bana çalışacak adam lazım şu iş bu gün bitecek, muhabbet istiyorsanız iş bitimi. Dedilerki sana seve seve körükçülük yaparız. Allah razı olsun ikindi üzeri tüm elimizde kalan anaarı memesi arılandırıldı. Elde sağlam kalan meme sayısı 63 adet.Derin bir oh çektim. Yarına yeni bir turun tranferi daha var. İnşallah o zamanada Allah yardımcılar gönderir be.
İş bitimi Cemil ustanın işyerindeyiz. Yalovadan Yusuf biraz daha kereste yollamış, anaarı kafesi lazım olacak. Adamların begenmediği kerestelere içim gidiyor ama yapacak bir şey yok. Tahtaları indirdik Asım abi suluk üst tahtası yap dedi. Abi zor bir şey degilki dedim. İki dakikada bir tahtayı tepside kesikler atarak kendisine teslim ettim. Şimdi ise hadin yemek yemeye, çünkü yemegi o kadar çok hak ettilerki sormayın. Benimde birden iştahım açıldı, 4 gündür ilk defa bu kadar yemek yedim.
Asım abi lazım diyor ama bence atıyor, bu ne biçim lazlık ki.?Hamsinin kılçıgını çıkaran lazmı olur.?
Zafer abim yeni umreden döndü, Allah kabul etsin. Bana zemzem suyu ve bazı nasiplerimide bırakıp yola koyuldular. yolunuz açık olsun, gene beklerim.Allah hepinizden razı olsun.

24 yorum:

kadıoğlu dedi ki...

selamun aleyküm bakanım allah sendende razı olsun bizim içinde bir pratık olmuş oldu bazı şeyleri yerince canlı canlı görmüş olduk abi lazlık dedinde laz lıkmı kaldı artık 20 senedir memleket yüzü gördüğümüz yok. hamsiler için çok çok teşekkür ederim çok da acıkmış tım birde benim hayatta en çok sevdiğim toplu yemek yemek allah kesene bereket versin her şey gönlünce olsun

BOZÜYÜKLÜ ARICI dedi ki...

Bakanım,
Başın sag olsun,allah yattıgı yerden dınlendirsin amcanı..

Besim ERÇAKIR dedi ki...

Sayın Ali kardeşim Öncelikle başın sağolsun hüküm Allah'ın sana da çok geçmiş olsun işlerin de hayırlısı

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Bakanım.

Başın sağolsun.Arı ile uğraşmak demek,hasta olma şansında yok demek.Allah kolaylık versin.

Bizim kaçaklarda demek senin yanındaydı.Size afiyet olsun .

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Ali bey kardeşim başın sag olsun allah kalanlara selamet versin birde duydum rahatsızmışşısın geçmş olsun arıcılık nasıl olsa yürür sen sıhhatine bak analarıda güzel kafeslemişsin diledigin saatte kullan bizede düşerse makbule gecer şimdilik kolaygelsin

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Sayın bakanım ;

Kolay gele, kolay gele:-)

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Ali abi başınsağolsun,amcana allah rahmetetsin sanada çok geçmiş olsun inşallah DOKTORA gitmeden iyileşirsin.allah kolaylık versin

yalovalı arıcı yusuf dedi ki...

slm...
ali abi amcanıza Allah'tan rahmet siz yakınlarınada sabırlar dilerim.sanada ayrıca geçmiş olsun diyorum.
yaptığın işleri görüp okuyunca birde öyle anlatmışsınki gözüm korktu.demekki ana üretmek öyle kolay değil ve dolayısı ile öyle beleş ana istemeye de hakkımız yokmuş.(ama ben genede isteyeyim isteyenin bir yüzü kara vermeyen zenci imiş :-) )
tahtalar işini görüyorsa hayrını gör.hatta ölçülerine göre sana hurda tahta yapayım ben :))hangi ölçülerde lazım ise söyle illaki bir ara Asım abi tutar birini getirir buraya tahtaları götürür sana:))

Kenbiloğlu dedi ki...

Sayın abim geçmiş olsun yoğun
tempo vücud zayıf düştü tekrar geçmiş olsun.Ha nazar da değmiş olabilir :))
selamlar

UĞUR GÖK dedi ki...

Ali abi başın sağolsun Allah rahmet eylesin. Abi sanada geçmiş olsun kendine iyi bak yeni parti analarında hayırlı olsun

mahmudiyearicilik dedi ki...

Başınız sağ olsun;
işlerinizde kolaylıklar ve başarılar.
SAYGILAR

Beekeeper Hasan dedi ki...

Ali Bey! Başınız sağ olsun Allah sabırlar versin.
Sizede geçmiş olsun.
İşlerinizde başarılar dilerim. Saygılar sunarım.

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Başınız sağolsun Merhuma Allah'tan rahnet dilerim.Ayrıca Sizede geçmiş olsun kolaylıklar dilerim.

emin benli dedi ki...

Kardeşim,öncelikle başın sağolsun.Ayrıcada geçmiş olsun.
Sağlıklı günler dilerim.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Adaşım başın sağ olsun.
Merhuma Allah rahmet eylesin geri kalanlara sabırlar ihsan eylesin.
Sana da geçmiş olsun.

Emrah KARADENİZ dedi ki...

Slm Ali abi,Allah sabırlığınızı versin.Ayrıca geçmiş olsun acil şifalar sağlıcakla kal kolay gelsin.

Mustafa Soylu dedi ki...

Ali Bey başın sağ olsun. Bedenine sağlık çalışmalarına bereket versin Cenabı Allah. Selamlar.

ENARICI dedi ki...

Adaşım önce başın sağolsun vede geçmiş olsun. Önce sağlık öbür işler nasıl olsa olacak. Sağlığın yerinde olmadıktantan sonra dünya senin olsa nolur ki...

Mehmet Akpınar dedi ki...

Allah (cc) rahmet etsin.Size de geçmiş olsun.
İklim farklılığı.Bizim ürettiğimiz arılar beş çıtalı oldu.
ince bahar bitince çiftleşme zor oluyor.Başarılar

ALİ TÜRK dedi ki...

Asım abi en iyi egitim uygulamadadır.
Bir kutuyu arılandırmak çok basit bir cümle içinde neler var gördün işte.

Kutulara kabarmış petekli çıta, ballı çıta, yavrulu çıta, anaarı memesi, şurup ve kek, bunların üstünede kovandan çektiğiniz bir çıta arıyı silkelemeden çok iyi bakmalısınızki, anaarı kutuya gitmesin.Bunlardan sonra ise, şimdi bir göz hazır oldu işte, diğer gözlerde doldumu hemen depoya gidiyor kutu.

Yusuf anaarı işi o kadar zorda degil o kadarda kolay degil. İşin başından sonuna kadar zamanlı işler avrdır. Larvanın yaşı çok önemli, bak iki tur tranfer yaptım ikiside 16. gün çıktı bu çok önemli. Daha larva belkide 8-10saatliken tranfer ediliyor, ve larvaya o yaşta artık anaarı muamelesi başlıyor, bazıları derki 3 günlük larvadan bile olur, oluyor memleketteki anaarıların durumları ortada işte. Yabancı bir eserde en ideal larva yaşını 10 saatlik diye tarif ediyordu, 24 saatlikte ideal olabilir diye bitmişti yazı. Senle benim aramda anaarı konusunda sorun çıkmaz merak etme hallederiz. Tahtalarda anaarı kafesi yapılacak, ıhlamur en iyi işlenen ağaçlardan birisidir işimi yarar Allah razı olsun.

İsmail sen geldigin gün zaten üstümde bir yorgunluk gibi bir şey vardı, sonrasında beni yataga kadar götürdü.

Enarıcı dediğin doğruda kim yerinde durabiliyorki. Herkes bir koşturmacanın içinde işte.

Baş sağlıgı ve geçmiş olsun dilekleri olan arkadaşlara teşekür ediyorum. Allah razı olsun, dünya işleri böyle ne kadar koşarsan koş ne kadar çalışırsan çalış tüm yollar mezara çıkıyor. Her doğan ölecek, her yenide eskiyecek kural bu.

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet Akpınar, Adanada kışın dahi 15 derece altına nadir düşer, bahar oralara geleli çok oldu.
Bizim normal baharımızda budur.Arılığında erkek üreten şimdiye kadar kaç kişi varki. Ben kaç kovanda erkek üretiyorum, birde en ideal analar mayıs analarıdır der arıcılar. Mayıs ise oğulların çıkmaya başladığı ay, ve oğullar çıkmaya başladılar.

muratakın dedi ki...

Baş sağlığı ve sabır dileklerimle.

ToPRaK_43 dedi ki...

USTAM başınız sağolsun

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk başınız sağolsun,merhuma rahmet geride kalanlara sabırlar diliyorum.