8.06.2009

DOLU DOLU İKİ GÜNLÜK HAFTA SONU

6 Haziran2009 günlerden cumartesi. Kendime izin vermişim bu gün arı ve arıcı yok. Haremde münübüsten indim. Üsküdar evlendirme dairesini soruyorum, diyorlarki buradan 20-30 dakikada ancak varırsın. Ben biraz yürüyeyim dedim bir sordumki burası dediler, hayret 10 dakika sürmedi.
Mekan çok güzel, kız kulesini biraz ileriye geçin, bogaziçi köprüsünü gördünüzmü tam orası işte. Yeniden evlenmek filan isteyen olursa bu mekanı tavsiye ediyorum. Burada işim bitti, Zafer abiyle buluşacaktık, tornacı memeleketten gelmemiş. O zaman buluşmaya gerek yok dedim telefonda. Yarım saat sonra gene aradı bak saaat akşam 7 ye kadar boşum diye.
Resmen kaşınıyor, abi madem kaşınıyorsun gel dedim. Bu seferde arabaylamı geleyim dedi, arabasız niye geleceksinki tabiki arabayla gel. Bogazı seyrederken yakınlarımda bir yere gelmiş beni bulamıyor aman dedim yerinden ayrılma geliyorum. Gidip kendisini buldum. İstikamet Beykoz, Akbaba köyü. Saim abi kavacıktayken beni arayın dedi ve ekledi aman bir şey yemeyin diye.
Kavacıkta aradım, tamam ben köye iniyorum köy içinde bekleyin. Biraz bekledik hemen geldi ve yemege geçtik. Bu ne biçim iş anlamış degilim. Bu gün arı ve arıcı yoktu. Yemekten sonra arılığa geçtik.
bazı kovanları açtım kestane nektarı gelmeye başlamış koku vardı. En büyük kayıpları ise örülü petekleri az. Seneye daha iyi olur,şimdilik ham peteklerle en iyisini yapmayı düşünüyor bazı kovanlarıda birleştirmesini tavsiye ettim. Benim bu konudaki birleştirme tavsiyen iki kovan yan yanaysa ikisinede akşamdan koku verip ertesi günü kovanların zayıf olanını oradan 5-6 metre uzaklıkta başka yere koymaliki işe giden eski yerine gelsin ve kendi kovanı olmadıgı için orada bulunan kovana girecek. Yerinden aldıgınız kovan aynı arılıkta olacak. Bu işlemi yaptıgınızda iki kovanınızda duruyor birinin tarlacısını öbür kovana yönlendirip yüksek verim alıyorsunuz. Bu sistemi ben daha önce denedim. İşlem nektar başladıgında yapılırsa çok iyi olur. Zaten tarlacıların ömürleri çok kısa en uzunu 20 gün, eski kovandada dursa ölecek. mevcudu iyi kovanda olursa verim katlamalı olarak artıyor. Bu yöntemi kendim düşünerek buldum. Başka destek şekilleri var ama bence en iyisdi bu.
Sayim abinin amcasının oğlu, ikiside aynı zamanda arıcılıga başlamışlar. Buradaki kontrol ve tavsiyelerimizi bitirip, kaptanın arılıga geçiyoruz. Kaptanın bir yakını var bize eşlik etmekte, kendiside bizim talebelerimizden::))
Abi larva tranferi yapmamız lazım dedi, dedim yapalım. Malzemeler nerede bana diyorki sende yokmu. Ben nikaha gelmişim, bu gün arı ve arıcı yoktu. Şimdi tranferin içine düşüyoruz. Kaşık yok ama janter memelerimiz var. Hemen kovan kapagını açıyorum, havalandırma için konulmuş telin bir parçasını aldım.Ucunu çekiçle ezdim, birde sap lazımen iyi sapta balmumundan oluyormuş. Sapıda yaptık, tranfer için karniyolu açtık aman Allahım arı mafolmuş, 5 çıta arıya aralara ham petek dalarak 10 çıta yapılan bir arı kovanı.
Kaptan yeterli tavsiyeleri telefondan aldı.Bende kovandaki fazla çıtaları ve polen blokesi olan 3-4 çıtayı başka kovanlara vererek karniyolu biraz toparladım. Kaptan böyle yaparak bu kovanı korumaya almış, iyiki gittim duman ettirecek kovanı. Böyle dagınık bir kovanın yağmalanması çok kolaydır, içerde savunma diye bir şey kamamışki.
Sonra larva tranferi yapılacak larvalı çıtayı buluyorum. Memeleri verecegimiz kovanda 3 çıtalık bir Muğla. Bir arı bu kadarmı saldırır, benim 5-10 günde yediğim iğneyi yarım saatte yedik. 6 meme varmıştı tranferi yaptık, arı hala saldırıyor. Ayrnı arılıkta benim anaarılarımın arılarından var açıyoruz hiç bir kovan saldırmıyor. Şampiyonun kızı güzel gelişmiş, 65 numaralı kalabalık kışlayan bir arım vardı onun kızıda güzel ve sakinler. fakat 3 çıta Muğla herkesi mafetti. Pazar günü kaptan aradı 6 memenin altısıdsa tutmuş dedi, hayret birde kuru sistem aşılama yapmıştık, sulu olsaydı 6x12 olurdu kesin::))
Kaptanların arılıktan çıktık, Saim abinin arılıga geri geldik. Saim abi Kırkpınara hazırlanıyormuş bir güreş severde abi kesin baş pehlivan olursun diye motivasyon yapmayı ihmal etmiyordu.
Kestanelerin son durumları. Bazıları tüylenmiş bazıları daha tüylenmesine çok var.
Nasip olursa kestaneye götürecegim arılar perşembe akşamı Şile de olacaklar. Mustafa Kabaoğlu, Murat Çakır ve benim arılarım kestane balı için aynı yerde olacak. Ben şimdiden arılıkta tarlacıları belli noktalarda toplamaya başladım.
Artık denecegiz derken, bir telefon geldi, Zafer abinin kardeşi Beykozda pastaneciymiş. Abi insan daha önce niye haber vermezki böyle yerleri::)) İkram bol, karşımız denizmi bogazmı iyice karıştırdım zaten. Yanımızda bir öğrencimizde bize eşlik etmekte, bu sıralar ismimi yazmayın diyor. Hatta bazı yerlerden isminide çıkarttım. Münkün oldugu kadar kendisinden isimli bahsetmek istemiyoruz. Güzel bir tespih hediye etti bana, gümüşlü, Ayyıldız, denizci arması ve isminin baş harfini içeren püskülü var. kendi tabiri ise biz arıcılıga ünüversiteden başladık diyor, sanal alem arıcılığın en ileri seviyesin de, başladığımızdan geldiğimiz yerde aynen onun deyimini doğrulamaktadır. Bizdeki bilgi ve birikim tecrübeler malisef ne ünüversitelerimizde nede hocalarımızda bütünü bulunmamaktadır.
Tatlılar, çaylar meşrubatlar şahaneydi. Zafer abiye ve kardeşine teşekürler ediyoruz. Resimide bizim ünüversite talebemiz çekti. Onada buradan teşekürler ediyorum.Muhteşem abi gene kıskanıp inşallah bana hiç teşekür ettinmi diye hesap sormaya kaklmaz. Zaten onsuz yiyecekleri götürmek beni kahretti.
Cumartesi akşamı ise Çerkezlerin daveti vardı onları izlemeye gittim.Makinam gece ve iç çekimlerde yetersiz. Birde batarya bitti. Filimi çekiyorsun batarya bitiyorum uyarısı verdimi çektiğini kaydetmiyor. Yaklaşık 20 metreden çekim yaptım bazı oyunları parça parça çekebildim. Degişik güzel bir oyun ve dans kültürü var çerkezlerin. İzleyiciler resmen büyülendi.
Filimleri bu linkte yayınladım yazıları tam yazılmadı.
Pazar günü arılar ve analara ayırdım. Ormandaki arıların durumu iyi endişelerim kalmadı. bir sonraki haberde ormandan. Zaten görüntüleri gördügünüzde şaşıracaksınız, resimlerden durumun ne kadar iyi oldugu ortaya çıkıyor.

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk,siz nikaha gitmişsiniz ama tüm dikkatler ve çabalar arıcılık ve arılar üzerine yoğunlaşmış,yeni evli çifte ömür boyu mutluluklar ve biryastıkta ömür geçirmelerini temenni ederim.Arıları götürdüm ,Akçakeseli arıcılar 2 gündür kestaneden nektar geldiğini söylüyorlar,sizlerede bol verimli sezon diliyorum.Kolay gelsin.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yav arkadaş ....... ......rı gibi gibi geziyon habire yiyon ondan sonrada Muhteşem abi felan bırak bu ayakları allasen yav:))