26.11.2009

26 KASIM 2009 ARİFE, YARIN BAYRAM, ŞİMDİDEN HERKESE HAYIRLI BAYRAMLAR.

Bu gün Saim abi Gebze'ye gelmişti. Bana telefonda ne yapalım dedi, abi istersen hemen hışıra gidebiliriz dedim, zaten bu gün arife saat 13 te paydos. Herkes için hışır sihirli kelime bu sıralar, hışırı duyan geliyor Gebze'ye.
Anlayacagınız bugünüde masrafsız şekilde geçirmemin mutlulugu anlatılamaz yaşanır::))
Yemek sonrası çay içseydik filan, nerde içelim tabiki arılıkta ve hacının bahçeye gidilecek.
Mis gibi çay demlenirken biz arılıga daldık, ilk karakovandaki durumlara bakıyoruz.
İnvert şurup henüz bitmemiş ama her ihtimale karşı devamlı şuruplugu dolu tutuyoruz, nasılsa elimizin altında devamlı hazır var, hemde ev yapımı::))
Karakovanda ilk yavrular kapanmaya başladılar, 10 güne kadar bir posta yeni işçi arılar çıkacaklar. Şu an iki petekte güzel yavru var, fakat dördüncü petegi nazlı örmeye başladılar, arıların güc sınırlarının dışında kalıyor sanırım.
Hava güzel ve karakovan arılarının bir kısmı dışarda çalışmaktalar, nektar ve polen gelmeye devam ediyor, gelen arı musluğa konamayıp aşagı otların içine düşüyordu, kovan önüne örtü tahtası koydumki rahat inebilsin bal ve polen yüklü gelenler.
Sonrasında anaarı çiftleştirme kutularına dalıyoruz, arılıkta olunurda arı karıştırılmazmı, hemde karniol. Arılarımız yavruyu kessinler diye yükleme yapmamıza rağmen yavru azalsada devam ediyor.
Bir kaç degişik çıta, yavru alanlarını verdiğimiz, invert şuruplarla daraltıp çıtaları bloke etme devam ediyoruz. Karniyol arısında yavruya son vermek istiyorsanız siz karar vereceksiniz. Yoksa açık alan ve besleme yaptıgınızda yavruyu kesemezsiniz. Bu ise sizin kovanlara hakim olmanız anlamına gelir, yani karniyol arısı acemi arısı degildir.Acemiler için en ideal arı ise kafkas arısıdır, kafkasarı kendi kendisine yaşar, siz mudahale etmezseniz yani ne ondurur nede öldürür.
Bir çok yerde yavru olmadıgı için kovanlar geri gitmekte nedenide geriden yavru gelmemesi yada çok az yavru geldiginden gidenlerin yeri doldurulamamkta. Biz ise yavruyu kesmek için bu günlerde çaba sarfediyoruz.
Bu esnada çoktan beri gelecegini söyleyen Mehmet Pullu aradı ben İzmit'teyim geliyorum diye. Bizde arılıktayız tarif ettik geldiler.

Mehmet Pullu'nun bana attıgı ilk meilinin bir kısmı aşağıda. Yanında ise bacanagı mali müşavir A:Süleyman Güzey.

"Ali bey merhabalar;
Sitenizi sürekli takip ediyorum çalışmalarınızı hayranlıkla izliyorum.
Önce kendimi kısacak tanıtmak isterim.
5 yıl Ankara’da öğretmenlik yaptıktan sonra 11 yıldır Tofaş’ta ürün Yöneticisi olarak çalışıyorum.
Geçen yıl Tarım il müdürlüğünden 2 kovan aldım, bölerek ve Memleketim Bursa Yenişehir Barcın Köyünden 1 oğul alarak 5 kovan yaptım."....


18/02/2009 Gelen mailin bir bölümü, şu an kovan sayısı 30 olmuş.

Arılıkta arıları ve anaarı çiftleştirme kutularını karıştırmaya devam ediyoruz. Hava biraz nazlı olsada güzel.
Mehmet Pullu aslında kutuyla damızlık karniol anaarı almaya geldi ama şu an veremiyecegimi söyledim. Kutuların içindeki hiç bir anaarıya güvenemem, kovanlarında bazılarında gene sonbaharda çiftleşmiş anaarılar var, onlarında ne olacagı gene meçul, inşallah ilkbaharda üretecegim ilk anaarılar doğal saf olacaklar, tabiki yaptıgım planlarım, planladıgım gibi giderse. Bunu zamanı geldiğinde göreceksiniz.
Kutuların karıştırılması bitti hala hızımızı alamadık. Şimdi ise sıra kovanlarda.
Kovanlardada yavru faliyeti devam ediyor, bazılarına göre ırk diye bir olay yok tüm arılar aynı::))
Hadi canım, ama bunlar sokmuyorlar, çok yavru yapıyorlar, desteksiz 80 binlik kovan oluşturabiliyorsunuz, olsun genede arıların alayı aynıdır fark filan yok, dimi yani::)))
Normal şartlarda bu havada başka arı olsa ananızı bellerde, bunlarda arı işte. Yav korkma al şu çıtayı bir tut, evet bu çıtada güzel yavru var, bir çıtada yanından çekelim bakalım. Yavru alanlarını daraltmaya başladık, bir tur daha invert şurup verdikmi alan iyice daralıp yavru yapacak yer kalmayacak ve kışa girecegiz.
Mehmet beye baharda karniyol verecegiz, arılıkta sakin arı istiyormuş. Köyümüzde komşular rahatsız oluyor dedi, biz mahellenin ortasında karıştırıyoruz, çok şükür bu güne kadar şikayet ve kimse rahatsız filan olmadı.
Aaa bundada yavru varmış::))
Biz bu yavrulara bu sıralar son vermek için Gebze'deki arılıkta şurup vermekteyiz.
Birde poşetle şurup verdiğinizde akmıyormu dedi, hemen bir anaarı kutumuza poşetle invert şurup verdik ve bir yerini deldim. Uygulamalı olarak bunuda görmüş oldular, zaten Saim abi devamlı poşetli şurup verme işlemini kullanıyor.
Bu bölümde bayagı gülündü, Mehmet bu sebne 5 kovanını 30 kovana çıkartmış. Tabi bal yok, dedimki bizim sizin gibi arkadaşlarımız çok, siz arıcılık yapın bal bizde var::))
Anladıkki daha bal hasadı filan yapmamışlar, Saim Gürel abimiz arabadan bir kavanoz kestane balı getirdi, bari ağzınız tatlansın diye.
Kestane balına kaşıklarla bir daldık.
Mali müşavir abimiz balı begendi, dediki benim bacanakta bal yok bari bu kavonozu bana satın. Saim abide hemen kavanozu müşavirimize satıverdi.
Bayagı bir güldük, bizim Salih Başak ve kayınçosu Kemal abinin kulaklarını çınlattık. Dedim onlarında 45 kovanı vardı, her sene arıcılık yapıyorlardı ballarınıda ben veriyordum::))
Bu sene nihayet onlardan kurtuldum çok şükür. Balık tutmasını öğrettik, yoksa yakamızı zor kurtaracaktık::))
Arılıkta çayın üstüne balıda götürdük, eh artık dagılsaydık be.
Herkes yoluna, ben ise eve gelip biraz uzanmadan önce bunları yükleyip bayramınızıda bir kutlayı vereyim dedim.
Bu resimi heralde iki sene olmuştur Mehmet Yüksel bulmaca olarak vermişti bana. Resimde kaç tane büyük baş kurbanlık var birde siz bulun.
Yarın büyük ihtimal, doktora yardıma gidilecek, doktorumun durumu vahim, işi bitiremem diye hayıflanıp duruyor.
Abi kurban işini ne yaptın dedim, Muhteşem abi dediki koyuna girdim::))))
gülmekten koptuk, Allah kimseyi gülmekten alı koymasın. Herkesin kurban bayramı kutlu ve mutlu olsun inşallah.

18 yorum:

SAİM AHMET GÜREL dedi ki...

Sevgili Ali Abi,
Karniol arıları araştırmadan denemeden ahkam kesenlerin bizimle olmasını isterdim bugün.Biz arıcılar arıların verimli,mevcutlu ve sakin olmasını isteriz. Karniol arılarda bu özelliklerin tamamı var. Muğla cinsi veya Kafkas arılarda körüksüz ve maskesiz kovan açacaksın adamı duman eder.Ben bundan sonra arılığıma karnioldan başka birtane arı sokmam.
Bayramını da en içten dileklerimle kutlar tekrarını kavuşmayı yüce Rabbim' den niyaz ederim.
Selamlarımla,

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi sizin ve ailenizin kurban bayramını en içten dileklerimle kutlarım,hayırlı bayramlar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey, yeni işçi arılar çıkana kadar karakovan mola vermiş.Hışır geldiğimde yemeğe gittiğimiz yermi.Saglıcakla kalın.

EMRAH dedi ki...

Ali abi resimde beş kurbanlık var gibime geliyor ilk başta bu resimde ne diyordum sonra fark ettim.

Karniyol arıların sakin olması en iyi özelliklerinden biri bence,saldırgan arı adamı bıktırıyor valla.

Ailenin ve senin kurban bayramını kutlar sağlık içinde nice bayramlar geçirmeniz dileğimle.

Mustafa Hilmi ÖZKAL dedi ki...

Muhterem Ali Bey
Senin ve ailenin Kurban Bayramını en iyi dileklerimle kutlar daha nice Kurban Bayramı gecirmemiz dileklerimle

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ali abi bayramın kutlu olsun..

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

ali bey bayramınız kutlu olsun hayırlı bayramlar dilerim

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk kurban bayramınızı en içten dileklerimle kutlar aile efradınızla birlikte daha nice bayramlar dilerim.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Kurban Bayramını kutluyor, sağlık sıhhat içinde tekrarını yaşamanı diliyorum.

Üzeyir Okkan dedi ki...

Ali abi,kurban bayramını kutlar,daha nice bayramlar geçirmeniz dileğiyle
iyi bayramlar

kadıoğlu dedi ki...

mübarek kurban bayramınızı en içten duygularımla kutlar hayırlara vesile olmasını yüce mevlamdan niyaz ederim
Asım KADIOĞLU

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Ali bey Kurban bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın bakanım,

bende bayramımızı en içten dileklerimle kutlar daha nice bayramlara sağlık ve afiyet erişmemizi cenabı hak'tan niyaz ederim

-TUTKUN ARICI- dedi ki...

Sayın değerli Ali bey Allah cümle ile beraber kurbanınızı ve dualarınızı kabul ve müesser eylesin.Nice bayramlar görmeniz dileklerimizle hayırlı bayramlar dileriz..

Amatör dedi ki...

Ali abi kurban bayramını en içten dileklerimle kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Ali bey kurban bayramınız mübarek olsun.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Bayramınız Kutlu olsun. İyi bayramlar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Vecdi abi geldiğinde yemek yediğimiz yer hışırın yeriydi::))
Karakovan bir posta yavru çıkarttıgında peteklerin blokesi çok çabuk olacak, yavru çıkan yere basacak şurubu ve ozamana kadarda kış gelir sanırım.

Mehmet kardeşim sağolasın, bende sizin ve tüm ailenizin bayramını kutluyorum.

Saim abi henüz biz karniyolu kullanamıyoruz. Önümüzdeki sene bu işi çözecegiz. İnsanlar sonuçta istediğini kullanacaklar, bizi kimse ilgilendirmiyor, fakat ilerki yıllarda bir çok yerde karniyol kullanılacak bunu hep birlikte görecegiz. Arıcılıkta en önemli konu güçlü kolonilerdir, bu karniyolda var, sakinlik kim istemezki, karniyolda dünyanın en sakin arı ırkı, oğul verme konusundada kitaplardaki yazdıgı gibi degil ogul riski çok düşük. Gerisi arıcıya kalmış.

Emrah resimde 5 tane kurbanlık var, karniyol sende var sakin diyebiliyorsun::))
Sizlerin ve yorum yapan yapmayan tüm kardeşlerimin kurban bayramını kutluyorum.

Bir notuda buradan paylaşayım. Tuncay Erdem kardeşimizin bloguda heklenmiştir, heklenen bloklardan listenizde varsa sizlerinde heklenmesi çok kolay diye bir site tasarımcı arkadaş uyarıda bulundu. Listenizde varsa Tuncay erdemin blogunu çıkartın. Başka heklenen olursada herkes birbirine haber versin.

Herkese yeniden iyi bayramlar dilerim.